PDA

View Full Version : 1.8 20VT i.c.m. KMS.


JaapL.
26-10-2012, 13:57
Hallo,

Ik ben bezig met een plan de campanje voor een ombouw van mijn Golf MK2 1.6 automaat.

Ik heb besloten dat ik er graag een 1.8 20VT in wil hebben, dit omdat deze motoren redelijk "nieuw" zijn, goed verkrijgbaar en de onderdelen en mogelijkheden vrijwel oneindig zijn.

Over de mogelijkheden wat betreft Motorregelapparaten ben ik geïnteresseerd in een KMS systeem.
Vind het super mooi dat alles apart ingesteld kan worden en dat ook hiermee super veel mogelijkheden zijn.

Nou is het de vraag of ik een MP25 of een MD35 moet/wil hebben.
Welke kabelbomen en welke sensoren ik nodig heb.

Zijn hier mensen die mij daarover kunnen en willen informeren/discussiëren?

Groeten Jaap

Bluepower
26-10-2012, 14:41
KMS MP25 is meer dan genoeg voor een 20vt, de MD35 is dikke overkill..

Ik heb evt een MP25 voor je liggen, al gemapt voor een 20vt(met turbo-upgrade en grotere injectoren).

Kabelboom moet je zelf maken(zijn wel voor-gevormde te koop, maar de stekkers moet je er altijd zelf aanmaken, omdat iedereen de boom anders wil laten lopen, bv wegwerken in de kokers ed..)
Kabelboom spullen kun je oa krijgen via Carlo Hulsen: http://www.hulsenturbotuning.nl/

Carlo is ook degene die mijn KMS heeft gemapt, zie: http://www.hulsenturbotuning.nl/projecten/seat-projecten/seat-ibiza-18l-20v-turbo-332-pk-2007.html

JaapL.
26-10-2012, 15:02
Heb je de MP25 met Aluminium behuizing of niet?

Ben je met een KMS systeem ook verplicht om de sensoren van KMS te gebruiken?
Zoniet, hoe kan je dan de originele stekkers gebruiken, waar kan ik de pinnen krijgen die dan in mijn originele stekkers passen? Ook bij HTT?

Bluepower
26-10-2012, 15:13
Hey, nee mijn KMS is met de plastic behuizing(ik zie geen meerwaarde voor de alu behuizing).
Je bent zeker niet verplicht de KMS sensoren te gebruiken, mijne gebruikt alle originele VAG sensoren en stekkers... Deze zijn ook bij Carlo te verkrijgen, of natuurlijk bij de dealer.

Mocht je interesse hebben, PM me dan maar!

Ron mk1
26-10-2012, 16:38
Heb nog wel een paar motoren liggen hier op het werk

150 pk / 180 pk

Voor info even bellen autoservice beco 072-5719110

Bluepower
26-10-2012, 16:47
ff OT,

Ron, heb jij nog een TFSI(2.0ltr, 2.5 TTRS mag ook...) motor liggen voor een zacht prijsje? Laat maar even weten via PM

JaapL.
26-10-2012, 17:17
Ron super bedankt voor je berichtje!
Hebben jullie vaker die motoren liggen of toevallig nu?
Zijn ze exclusief bak?

Bluepower, PB is onderweg.

JarnoVWPolo6N
26-10-2012, 20:54
Ik rij zelf ook een 20v met KMS MP-25, gewoon werkend met originele VW-sensoren (maar bv LMM en nog wat milieu-kneut weggelaten). Voor de kabelboom gewoon de 20v kabelboom gebruikt en die gesnoeid (bekabeling weggelaten sensoren etc. eruit gehaald) en aan originele ECU zijde de KMS pinbezetting/stekker gemaakt, maar wel naar binnen verhangen zodat je er makkelijk bij kan met de laptop/kabel.

JaapL.
26-10-2012, 21:15
Jarno, bedankt voor je reactie.
Dat is inderdaad ook een goed idee. Maar dan moet je wel uitzoeken welke sensoren nodig zijn.

Qua elektronica en programmeren etc heb ik echt nog "0" verstand maar wil dit super graag leren.

Iemand die weet of daar "cursussen/opleidingen" voor zijn?
Of die dat heeft gehad,gegeven,etc..?

Ruud
26-10-2012, 21:23
Een vriend van mij gaat zijn golf 3 variant met 20v turbo draaiend met kms systeem in november slopen, mischien dat de motor geheel compleet iets voor jou is.
Je kunt er nu nog gewoon mee test rijden.

JaapL.
26-10-2012, 21:46
PB verzonden.

JarnoVWPolo6N
28-10-2012, 09:41
Jarno, bedankt voor je reactie.
Dat is inderdaad ook een goed idee. Maar dan moet je wel uitzoeken welke sensoren nodig zijn.


Simpelweg gewoon de sensoren die reeds op de donor-motor zitten gebruiken, en gaandeweg tijdens het aansluiten kom je er achter welke overtollig zijn (lees: waar KMS zonder kan, niets mee doet) en die kun je dan eventueel weglaten.

Bluepower
28-10-2012, 09:52
Idd, de LMM kun je weglaten, en al die milieu-onzin als de secundaire luchtpomp, koolstoffilter met klep enz...
Maakt de bedrading allemaal een stuk makkelijker!

JaapL.
28-10-2012, 19:46
Top! Bedankt voor de info heren.

Is er ook nog verschil in blok, als je BAM motor pakt of gewoon een AGU??
Dan bedoel ik puur constructie, materiaal etc etc?

VolkswagenRacing
28-10-2012, 20:04
Top! Bedankt voor de info heren.

Is er ook nog verschil in blok, als je BAM motor pakt of gewoon een AGU??
Dan bedoel ik puur constructie, materiaal etc etc?

Op de zuigers, turbo en spruitstukken na, niet echt!

JaapL.
28-10-2012, 20:46
Oke, heeft deze een K03s of K04?
Tot hoever kan je gaan met een BAM met standaard internals??

Ik twijfel om zomaar een 1.8 20vt aan te schaffen of op zoek te gaan naar een goede BAM.

Mijn doel is om een motor te bouwen die tussen de 300 à 400 pk gaat halen.

Bluepower
28-10-2012, 20:53
Oke, heeft deze een K03s of K04?
Tot hoever kan je gaan met een BAM met standaard internals??

Ik twijfel om zomaar een 1.8 20vt aan te schaffen of op zoek te gaan naar een goede BAM.

Mijn doel is om een motor te bouwen die tussen de 300 à 400 pk gaat halen.

Als je voor dat doel gaat(zit trouwens een HEEL groot verschil tussen 300pk en 400pk behalen..) maakt het niet echt uit welke basis je pakt, je zult toch andere drijfstangen en lagers moeten monteren.
Waar je wel aan zou kunnen denken is het aanschaffen van een cilinderkop met grote kanalen en dito spruitstuk(bv van een AGN)

Waar je zoal aan moet denken:
Andere drijfstangen
Andere zuigers
Betere brandstofpomp
Grotere turbo(GT30 achtige grootte)
Grote intercooler
Motormanagement met mapping
Grotere downpipe en uitlaat
Sterkere koppeling
en dan nog een hoop andere kleine dingetjes(koeling, ophanging, remmen enz...)

VolkswagenRacing
28-10-2012, 21:28
Het zwakste punt uit de 20vt blokken zijn de drijfstangen, deze zijn zowel 150/180 als 210 225pk versie het zelfde.

Dus als je doel over de 300pk is, ben je toch verplicht deze te gaan vervangen voor betere. Dus maakt het niet zo heel veel uit wat voor basis je pakt.

JaapL.
28-10-2012, 21:29
Als je voor dat doel gaat(zit trouwens een HEEL groot verschil tussen 300pk en 400pk behalen..) maakt het niet echt uit welke basis je pakt, je zult toch andere drijfstangen en lagers moeten monteren.
Waar je wel aan zou kunnen denken is het aanschaffen van een cilinderkop met grote kanalen en dito spruitstuk(bv van een AGN)

Waar je zoal aan moet denken:
Andere drijfstangen
Andere zuigers
Betere brandstofpomp
Grotere turbo(GT30 achtige grootte)
Grote intercooler
Motormanagement met mapping
Grotere downpipe en uitlaat
Sterkere koppeling
en dan nog een hoop andere kleine dingetjes(koeling, ophanging, remmen enz...)

Oke, dus ik ben eigenlijk dan al verplicht om het onderblok compleet aan te pakken.

JE Zuigers, H-Profiel drijfstangen, sputter lagers?
Ben niet van plan alles in 1 week te bouwen. Wordt wel een project op de lange baan.
Betekend niet dat ik er niet serieus mee bezig ben. :thumbup:

JaapL.
28-10-2012, 21:31
VolkswagenRacing, jij ook bedankt! Dan maakt het idd dus niet uit of ik een "goedkope" 150 pk of een dure 225..

Ga ik het wel redden met de standaard krukas??

Audi1981
28-10-2012, 21:31
En je versnellingsbak lijkt me dit soort vermogens ook niet helemaal fijn te vinden?

JaapL.
28-10-2012, 21:35
Dat zal dan een 02M moeten worden met speciaal diff..

JaapL.
28-10-2012, 21:40
Ik had hier al een voorbeeld gevonden! Lijkt mij perfect, alleen afwachten hoelang die het volhoud!

Voorbeeld (http://www.vwforum.nl/volkswagen-tuning-styling-f7/golf-2-1-8-20vt-360pk-filmpje-snelweg-t141562.html)

Audi1981
28-10-2012, 21:40
Nice, heb zelf een 02M in de Bora, prima bak :thumbup:
Deze jongens hebben er ook leuk spul voor zag ik; klik! (http://www.darksidedevelopments.co.uk/)

Audi1981
28-10-2012, 21:42
Ik had hier al een voorbeeld gevonden! Lijkt mij perfect, alleen afwachten hoelang die het volhoud!

Voorbeeld (http://www.vwforum.nl/volkswagen-tuning-styling-f7/golf-2-1-8-20vt-360pk-filmpje-snelweg-t141562.html)

[kuche]VWforum[kots]

Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar dat lijkt me een mk2 waar je een leuke mk5 of 6 GTI voor koopt...

JaapL.
28-10-2012, 21:44
Heb gelezen dat een 02J bak van een Golf 5 ook wel voldoet incl. Quaife diff en wat aanpassingen aan het binnenwerk.

MelG60
28-10-2012, 21:46
AGN is geleverd met kleine en grote kanalen kop, AEB/AGU/ADR is altijd grote kanalen, blijf je trouwens onder de 500pk (ongeveer) dan kan je beter een smalle kanalen kop hebben.
Er is wel degelijk verschil tussen de drijfstangen van 150/180pk versies en de 210/225pk, hoe dan ook de 210/225 pk versie is ook te zwak voor 400pk. Alle standaard zuigers zijn in principe geschikt voor 400pk maar de gebruikte motoren die je nu nog vind zijn over het algemeen al zover versleten dat je beter kan boren/honen en een nieuwe set zuigers kan monteren.

JaapL.
28-10-2012, 21:48
Geld voor een 5 of 6 GTI heb ik zeker niet..
Dacht tussen de 8000 à 10.000 wel een ombouw zou kunnen doen.
Inclusief remmerij. ( G60 genoeg? )

Audi1981
28-10-2012, 22:04
( G60 genoeg? )

Nee :cool:

JaapL.
28-10-2012, 22:07
Dan maar een parachute aan de achterkant maken! :screwy:

Audi1981
28-10-2012, 22:11
Naja je voorbeeld-auto-bouwer gaf al aan dat er Impreza klauwen op zitten die vervangen worden door Porsche remmerij...
Ik zou eens contact opnemen met Herm, die heeft een mooi remsysteem op z'n Corrado gebouwd,
kijk maar in de C-build-Thread :thumbup:

JaapL.
28-10-2012, 22:20
:redface: C-build thread?

Audi1981
28-10-2012, 22:21
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=94418&highlight=corrado

Prachtige auto vol vakmanschap :thumbup:

JaapL.
28-10-2012, 22:41
Dank u. Zal hem van de week eens lezen. ;)

JaapL.
02-11-2012, 16:55
Een 02M versnellingsbak van een 20VT voorwielaandrijver, is die geschikt voor een 1.8 20VT met +/- 400Pk?

Bluepower
02-11-2012, 16:56
Ja hoor, maar ook een O2A kan dit vermogen aan, je moet hem alleen ff laten nakijken en evt de diffbouten vervangen, en een sper erin gooien!

JaapL.
02-11-2012, 19:13
02A van een G60??

Bluepower
02-11-2012, 19:38
Ja

JaapL.
02-11-2012, 23:32
Ow, die heb ik nog liggen.. Dus daar hoef ik geen bak voor te halen.. Alleen ander diff van Quaife?

Audi1981
02-11-2012, 23:49
Of van Peloquin ;)
VWMK2DRIVER hier op t forum past bakken aan :cool:

JaapL.
03-11-2012, 00:06
Quaife is een stukje goedkoper.. ;-)

Bluepower
03-11-2012, 00:21
Of Wavetrac, en zo zijn er nog meerderen..