PDA

View Full Version : Problemen verlaging


Thomas
05-11-2012, 09:50
Beste

Ik heb momenteel problemen om mijn schroefset in orde te krijgen voor de belgische keuring. Blijkbaar zitten op mijn kw inox v1 set veren gemonteerd van een bora en dat krijg ik dus nooit door de belgische keuring.
Gevolg, oftewel een setje nieuwe veren aanschaffen (kostprijs ongeveer 200 EUR) oftewel uitkijken naar wat anders.
Nu twijfel ik om deze set te verkopen en gewoon een nieuwe vaste verlagingsset te kopen van KW voor iets meer comfort te hebben.
Zijn er mensen die hier even een fototje kunnen achterlaten van hun golf IV (3deurs) met 18ners gemonteerd en daarbij een vaste verlaging van KW. Zet er even bij als het een 60/40 set is of een 40/40 set.
Zo heb ik een idee hoe het gaat staan en dan kan ik alsnog beslissen

Alvast bedankt!

jetta mk1 '82
05-11-2012, 11:01
Bora en golf hebben toch precies het zelfde onderstel?

WilcoGTI
05-11-2012, 11:29
Maakt het uit wat van veren er om de schroefset zitten voor de keuring?

Thomas
05-11-2012, 11:29
Bora en golf hebben toch precies het zelfde onderstel?

Klopt maar de veerkarateristiek is toch anders van de veren. Waarschijnlijk door het verschil in gewicht/model. Ik voel er weinig van tijdens het rijden. Er staat achteraan op de veer een code van 4cijfers. Voor een bora is dit 8001 (staat er bij mij dus op). Normaal zou dit 1010 moeten zijn.
Dit controleren ze op de keuring met als gevolg: niet gekeurd.

Thomas
05-11-2012, 11:31
Maakt het uit wat van veren er om de schroefset zitten voor de keuring?

Ja, de code op de veren moet overeenkomen met de code op het befaamde validatieverslag.