Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-11-2012, 09:50
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default Problemen verlaging

Beste

Ik heb momenteel problemen om mijn schroefset in orde te krijgen voor de belgische keuring. Blijkbaar zitten op mijn kw inox v1 set veren gemonteerd van een bora en dat krijg ik dus nooit door de belgische keuring.
Gevolg, oftewel een setje nieuwe veren aanschaffen (kostprijs ongeveer 200 EUR) oftewel uitkijken naar wat anders.
Nu twijfel ik om deze set te verkopen en gewoon een nieuwe vaste verlagingsset te kopen van KW voor iets meer comfort te hebben.
Zijn er mensen die hier even een fototje kunnen achterlaten van hun golf IV (3deurs) met 18ners gemonteerd en daarbij een vaste verlaging van KW. Zet er even bij als het een 60/40 set is of een 40/40 set.
Zo heb ik een idee hoe het gaat staan en dan kan ik alsnog beslissen

Alvast bedankt!
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
  #2  
Old 05-11-2012, 11:01
jetta mk1 '82 jetta mk1 '82 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 7,431
Default

Bora en golf hebben toch precies het zelfde onderstel?
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project )
Golf 4 variant (tzt on air )
Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... )
Reply With Quote
  #3  
Old 05-11-2012, 11:29
WilcoGTI WilcoGTI is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 487
Default

Maakt het uit wat van veren er om de schroefset zitten voor de keuring?
Reply With Quote
  #4  
Old 05-11-2012, 11:29
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Quote:
Originally Posted by jetta mk1 '82
Bora en golf hebben toch precies het zelfde onderstel?


Klopt maar de veerkarateristiek is toch anders van de veren. Waarschijnlijk door het verschil in gewicht/model. Ik voel er weinig van tijdens het rijden. Er staat achteraan op de veer een code van 4cijfers. Voor een bora is dit 8001 (staat er bij mij dus op). Normaal zou dit 1010 moeten zijn.
Dit controleren ze op de keuring met als gevolg: niet gekeurd.
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
  #5  
Old 05-11-2012, 11:31
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Quote:
Originally Posted by WilcoGTI
Maakt het uit wat van veren er om de schroefset zitten voor de keuring?


Ja, de code op de veren moet overeenkomen met de code op het befaamde validatieverslag.
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum