PDA

View Full Version : Kachel stuk?

Wouter42
05-11-2012, 23:40
Ik heb dus even gekeken in dat sticky draadje met betrekking tot niet hete kachels, maar het probleem dat ik hier heb is nét weer anders, en ik heb dus geen idee waar ik het zoeken moet.

Betreft hier een Golf 2 1.6 uit 1991. De motor komt goed op temperatuur, alle koelslangen onder de motorkap worden ook warm. Er zit voldoende koelvloeistof in.

Echter blijft de verwarming koud. Steen en steenkoud. Kan niet anders zijn dan dat er iets stuk is, maar wat?

Nels
06-11-2012, 00:31
Misschien het schuifmechanisme waarmee je de kachel van koud naar warm kan stellen of een kabel daarvan? ik weet niet of het dat is maar dat is het eerste wat er bij me op komt.

fcapri
06-11-2012, 06:39
als je de kachelslangen onder de kap losmaakt en je zet bv je tuinslang erop, komt het er dan uit de andere leiding weer uit?

als je kachelradiator zelf verstopt zit, kan die ook geen warmte meer geven

golf mk2 90
06-11-2012, 16:33
er zit schuim op de kleppen in je kachelhuis, ik denk zomaar dat het de boosdoener is.

Spierings
06-11-2012, 18:05
kachelradiateur verstopt of foam van de kleppen af.

Zou zoizo de kachelradiateur vervangen als je het foam gaat vervangen, een nieuwe kachelradiateur is best goedkoop te verkrijgen.

Roy golf II
06-11-2012, 18:51
Kijk even of je ook een overdruk klep hebt zitten, daar waar de 2 slangen het schutbord ingaan bij je rembekrachtiger (of een slangetje van 1 naar de ander).....bij mij ging deze klep te vroeg dicht, waardoor ik bij de 90graden geen kachel meer had.

De oplossing schijnt, de kachelradiateur vervangen en dan deze drukklep er tussenuit halen en de slangen gewoon weer doorverbinden met die van je kachel.

Tip! neem de kachel van een 96'er ibiza, zijn nieuwer en sterker.

ab21662
06-11-2012, 20:34
Kan het dan zo zijn dat als het schuim deels van die kleppen af is de warmte niet meer goed wordt gestuurd door de kleppen? Kan het me niet indenken.

Ma®tijn
07-11-2012, 17:01
Bij mij was het schuim er ook af, maar de kachel werd toch nog wel redelijk warm.
Nu de gaten dicht gemaakt en hij gaat weer op standje snijbrander :D

Ik heb geen idee wat, maar ik weet bijna wel zeker dat het bij jou wat anders is.

tim_j
07-11-2012, 17:14
niet warm worden ligt inderdaad niet aan het schuim. Wordt hoogstens minder heet.
Denk dat het aan een verstopping ligt. Modificatie stuk? kachel of aanvoer verstopt?

JohanV
07-11-2012, 19:06
Als de klep aan de kant van het luchtinlaatkanaal geen foam meer heeft, gaat de koude lucht gewoon voor de kachelradiateur langs en onverwarmd het interieur in, dan kun je schuiven wat je maar wilt maar meer dan lauw wordt het niet.

Wouter42
07-11-2012, 19:10
Nou, het gekke is, wanneer er zonder dashboard gereden wordt, wordt de auto wel warm van binnen! Echt heel vreemd.

Auto is echter niet van mij maar van een maat van me. Nu heeft hij het kachelpaneel er weer op gezet, maar nu blijft het bij lauw. Dus ik neem aan dat het aan dat schuif ding ligt?

fcapri
07-11-2012, 19:39
Als de klep aan de kant van het luchtinlaatkanaal geen foam meer heeft, gaat de koude lucht gewoon voor de kachelradiateur langs en onverwarmd het interieur in, dan kun je schuiven wat je maar wilt maar meer dan lauw wordt het niet.

bij mij hadden GEEN van de platen nog schuim, en toch had ik lauwe lucht.
die metaalplaten hebben grote ronde gaten in het midden waar het schuim is overgegoten. zelf zonder schuim heb je nog een plaat die enigsinds nog een klein beetje warme lucht meelevert. zijnde dan gemengd met veel koude lucht. toch nog altijd warmer dan de gewone buitenlucht. bij TS is het steen en steenkoud. dus volgens mij warmt de chauffage unit binnenin ook niet meer op, hetgeen op een waterstopping lijkt.

mijn ex chauffage en die gaf nog steeds lauwe lucht.
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/golf/640/102_0595.jpg

kan ook zijn dat TS een chauffage heeft MET schuim op, maar dat de hendels op koud staan, en dan losgekomen ergens (kabeltje ofzo)

tim_j
07-11-2012, 20:09
Nou, het gekke is, wanneer er zonder dashboard gereden wordt, wordt de auto wel warm van binnen! Echt heel vreemd.

Auto is echter niet van mij maar van een maat van me. Nu heeft hij het kachelpaneel er weer op gezet, maar nu blijft het bij lauw. Dus ik neem aan dat het aan dat schuif ding ligt?
Klepbediening niet in orde.

Dokter D
07-11-2012, 20:49
:goodpost:

Je middenconsole even demonteren en dan kun je redelijk makkelijk zien of je klepbediening goed werkt.

Wouter42
10-11-2012, 18:49
Klepbediening schijnt toch wel goed in orde te zijn. Hele dash is weer teruggebouwd, auto wordt niet meer dan lauw, maar wanneer je in de slangen knijpt, wordt de auto wel warm.

Probleem ligt dan aan de slangen lijkt me? Alle slangen worden overigens wel goed warm.

Erik Baas
10-11-2012, 18:50
Zit er niet gewoon een luchtbel in het water van de kachel ?

Wouter42
10-11-2012, 18:52
Ja, kan? Even laten lopen met het kvs reservoir open tot de radiator aanspringt?