PDA

View Full Version : Probleem met remmerij!

Henk_Pigo
20-05-2005, 16:02
Vanmiddag heb ik voor t eerst sinds een maand de GTi weer eens aan loop geslingerd.

De afgelopen tijd heb ik niet stil gezeten ;)
- 40/40 verlaging
- Gereviseerde klauwen
- Nieuwe wiellagers voor
- Geboorde schijven (geen nieuwe maar wel goed, ze zijn afgedraaid) met de oude blokken (nog geen 6000 mee gereden)

Nu kom ik vanmiddag terug en ik schrik ervan zo heet als dat mn voorwielen zijn! :eek:
Vooral die aan de bestuurderskant, ik kon mn hand er geen sec. ophouden, het andere wiel was ook warm maar niet zo heet.

Kan het iets te maken hebben met de glijrubbers? Voor de 'korte' glijbouten waren geen originele glijrubbers meer te krijgen, hiervoor waren echter wel vervangende. Nu viel me al op dat zelfs met vet, de bout er vrij moeilijk in ging.... Kan het hier aan liggen?
Of heeft t misschien te maken met het inlopen van de schijven en blokken oid.

WilliamF
20-05-2005, 17:08
ff je auto opkrikken en een slinger aan je wiel geven (wel eerst een paar keer op de rem trappen) dan kan je zien of de rem blijft hangen...

Henk_Pigo
20-05-2005, 17:37
Heb ik al gedaan! Aan de bestuurderskant zit t wiel vast :(
Bij de andere kant gaat t normaal, ik hoor enkel dat de blokken tegen de schijven liggen.

paddygti
20-05-2005, 18:10
Heb ik al gedaan! Aan de bestuurderskant zit t wiel vast :(
Bij de andere kant gaat t normaal, ik hoor enkel dat de blokken tegen de schijven liggen.
mischien compensatie gaatje dicht in hoofdremcylinder?

of inderdaad glijbusje te strak

Henk_Pigo
20-05-2005, 21:53
Hej paddy,

Wat bedoel je precies met dat compensatie gaatje?

paddygti
20-05-2005, 22:01
in je hoofrem cilinder zit een compensatie gaatje om weer lucht toe te laten als je je rempedaal los laat

dit gaatje zit tussen beide zuigertjes nu wil het wel eens gebeuren dat een van je kupjes groter wordt door leeftijd slijtagen of nooit vervangen remvloeistof
en als je dan jerem los laat dan gaat dit cupje foor je compensatie gaatje zitten
en dan blijft je kring naar de vooras en naar de tegenovergestelde achter kant op de rem hangen en even later heeft hij wel weer lucht en dan laat hij hem wel weer los

paddygti
20-05-2005, 22:02
snap je anders voeg me maar toe op msn adres heb ik je in pb gestuurd

Henk_Pigo
21-05-2005, 20:24
Tnx voor je tips Paddy!

Ik zal het zo ff testen, btw wat kost een nieuwe hoofdremcilinder voor mn gti? Weet iemand dat? (Just in case ;) )

Henk_Pigo
21-05-2005, 21:31
Mmm, :(

Ik heb mn linkerwiel ff opgekrikt, en na een paar keer remmen zat t wiel goed klem! Ik begin toch te vrezen dat t de hoofdremcilinder is.

Henk_Pigo
27-05-2005, 22:48
Het was dus toch zn hoofdremcilinder

Deze heb ik eraf geschroefd en uit elkaar gehaald. Zat 1 dikke drab in! Wat een troep!
De cupjes die erin zaten waren dus kapot en ook het rubber, deze schuurde langs roest.

Maandag komt er n nieuwe in :D