PDA

View Full Version : Hellup een erg vreemd geluid in mijn bus

Havingfun
22-05-2005, 18:22
Is er misschien die veel verstand heeft van bussen inde omgeving van Austerlitz of Zeist. Ik heb nml een errug vreemd geluid met rijden in mijn bus en kan het niet traceren, maar ja ik ben dan ook geen kenner. Heb hem pas anderhalve maand.
Het zit niet in de motor maar voor onder de cabine, hoe meer toeren je maakt hoe harder het geluid wordt, kan het de schakelvork zijn ??
Dus als er iemand in de buurt hier woont en ff tijd wil maken om te luisteren dan hou ik me aanbevolen, stuur me dan ff een pmtje met je telnr dan neem ik contact op.

Alvast bedankt

Havingfun
22-05-2005, 19:24
Ik heb het idee dat het de kabel is van mijn kilometerteller, Wat ook heel vreemd was dat het pennetje eerst op mijn dop zat vast gelast (dat hoort toch niet bij mijn kever zat het gewoon met een splitpennetje. En nu ik dat los heb gehaal en een splitpen er door heb ik weer problemen met dekilometerteller zelf ?!?!
Als die kabel rond slingert maakt dat natuurlijk ook een kabaal, iemand hier ervaring mee. :confused: :confused: :confused:

Havingfun
22-05-2005, 19:32
Maar zou de schakelstang ook zo een geluid kunnen maken ? als de rubbers daarvan niet zo goed meer zijn ? Het is ook duidelijk buiten de bus te horen als ik weg rijd ?? maakt en kloink kloink geluid

Humby
22-05-2005, 21:39
Misschien een domme opmerking, maar zitten je wielen wel goed vast???

Aircooled greetz,

Humby :cool:

Havingfun
22-05-2005, 22:21
yep heb ze allemaal extra aangetrokken

ploon
23-05-2005, 07:34
zou inderdaad de km-teller-kabel wel eens kunnen zijn
die van mij maakt ook wel eens geluid. probeer hem eens op zijn plek terug te duwen (of gewoon een ander bochtje er in duwen)

vwcrewcab
23-05-2005, 08:45
Scheutje olie erin proberen te gieten!!!

Havingfun
23-05-2005, 18:53
heb dus een beetje aan de kabel lopen mieren, trekken en duwen en nu doet de kmteller het dus niet meer. :eek:
Lijkt wel ofdat het geluid dan toch op een of andere manier minder is, maar kan ook verbeelding zijn :( Is ook maar tijdelijk daarna weer erger.

Al met al geluid nog niet weg en kmteller die niet werkt, dat doet ie niet meer sinds ik dus het vastlaspuntje op de dop heb losgemaakt. In pricncipe zou dit toch alleen met een splitpennetje vast hoeven te zitten net als bij een kever ??? het lijkt dus wel of die er los in rond zwengelt :mad:

Heeft iemand misschien een beschrijving van hoe de kmteller kabel in de trommel (zowel aan binnenkant al buitenkant) vast hoort te zitten ? :(

vwcrewcab
23-05-2005, 19:05
Niet doen dus!

Van olie gaat je kabel breken, vet erin mag wel!

Hmm, nooit geweten, dat olie zo slecht ervoor kon zijn :confused:

Havingfun
23-05-2005, 22:41
heb dus een beetje aan de kabel lopen mieren, trekken en duwen en nu doet de kmteller het dus niet meer. :eek:
Lijkt wel ofdat het geluid dan toch op een of andere manier minder is, maar kan ook verbeelding zijn :( Is ook maar tijdelijk daarna weer erger.

Al met al geluid nog niet weg en kmteller die niet werkt, dat doet ie niet meer sinds ik dus het vastlaspuntje op de dop heb losgemaakt. In pricncipe zou dit toch alleen met een splitpennetje vast hoeven te zitten net als bij een kever ??? het lijkt dus wel of die er los in rond zwengelt :mad:

Heeft iemand misschien een beschrijving van hoe de kmteller kabel in de trommel (zowel aan binnenkant al buitenkant) vast hoort te zitten ? :(

KMteller heeft te maken met versleten naafdop gaatje is niet vierkant meer :mad:

vwcrewcab
25-05-2005, 14:20
KMteller heeft te maken met versleten naafdop gaatje is niet vierkant meer :mad:

Aha, dus nu weer vast lassen, of een nieuwe naafdop scoren???

Havingfun
25-05-2005, 20:11
ZIjn de naafdoppen nog gewoon te koop ?

Havingfun
25-05-2005, 22:50
ok wat moet je er voor hebben ?

Havingfun
25-05-2005, 23:03
Zijn er ook nog bussers die een goede 1500 bak met kasten in deaanbieding hebben ????

Havingfun
29-05-2005, 22:26
nog andere mensuh met dit probleem ???????????

Havingfun
07-06-2005, 08:42
Bleek dus een verrot lager te zijn wat uiteindelijk de tandwielen naar de k.... heeft geholpen, ben nu momenteel bezig met het overzetten van een andere bak erin :(

vwspijlbus
07-06-2005, 08:59
wees maar blij dat je de oorzaak hebt gevonden...

Havingfun
07-06-2005, 09:03
Inderdaad maar had liever alleen een verrot lager gehad helaas nu ook de tandwielen opgevreten, a jah komt wel weer goed uiteindelijk.

vwcrewcab
07-06-2005, 16:34
Je had het slechter kunnen treffen!!!

B.v. de oorzaak niet kunnen vinden, dat is frustrerend!!!

Havingfun
08-06-2005, 22:19
Gisteren het blok eruit gehaald en vandaag de bak, hopelijk morgen weer een eind op weg om de andere bak erin te fietsen, tot nu toe gaat het redelijk voorspoedig :) :)

VWrijder
09-06-2005, 09:44
fotoows? :tongue:

Havingfun
09-06-2005, 19:58
hebik te vette klauwen voor ;)

Havingfun
09-06-2005, 21:03
he luuk, tsja met handschoenen aan heb je het juiste gevoel niet ;)
Heb vandaag, neusstuk en startmotor, druklager overgezet, nieuwe sokken om de assen gedaan de bak erin gehangen, nu alleen de reductiekasten nog vastzetten. En dan kan het blok er weer in. Hopelijk dat het zondag allemaal erin zit.
Dan ff de remmen etc overzetten van de oude naar de nieuwe trommels afstellen en als alles goed is kan ik middenvolgende week weer rijden. En hopelijk ook naar Budel want dat is toch wel de bedoeling.

Tot nu toe alles in mijn eentje gedaan, :biggrin: :biggrin: en dat voor iemand die niet technisch geschoold is. Natuurlijk wel es vaker gesleuteld maar altijd samen met een maat, en wel wat kleinere dingen aan mijn kever gedaan en bij de grotere dingen werd ik altijd wel geholpen. Dus vind het best wel een mijlpaal voor mezelf.

Wel zwaar en een hoop gedoe om het in je eentje allemaal op zijn plek te krijgen maar het lukt wel.

Dacht trouwens het blok met kachlepotten en uitlat en al er onderuit te kunnen halen, mooi niet. Ik weet niet of dat alleen bij pick up is of bij allle bussen maar er was totaal geen ruimte om bij de motorbouten aan de achterkant bovenin te komen. Wat dat betreft is sluetelen aan een kever toch wat makkelijker.

Nou zaterdag ga ik er weer aan verder

VWrijder
10-06-2005, 09:19
hebik te vette klauwen voor ;)
Ehm... fotows maken vlak voordat je verder gaat sleutelen dan? :p

Havingfun
10-06-2005, 23:09
zal es kijken of het gaat lukken ;)

Havingfun
12-06-2005, 20:53
Vandaag de reductiekasten vast gezet en van niuwe olie voorzien was wel nodig hahahaha, remmen overgebouwd en afgesteld.
Van de week het blok en dan kunnen we het weer gaan proberen, ik denk dat ik het ga redden om zaterdag naar de taxatiedag te gaan en zondag naar Budel YESSSSSSSSSSSSSsssssss. Als er tenminste niets nog gaat tegen zitten :eek: :eek:

en ja sorry weer geen fotoooooooss, ben wat dat betreft te resultaatgericht hij mot gewoon zsmmmmmmmmmmmmmmmmmmm rijdennnnnnnnnnnnnnnnn