View Full Version : Hoeveel bumpstops ?
bluebastard
28-11-2012, 12:01
Hoeveel bumpstops doen jullie gemiddeld om de zuigerstang om een auto echt OP de stops te laten rusten ?
Ik heb bij mn golf 2 nog +/- 9cm draad over op de veerpoot aan de achterkant en 3 stops van 12mm ertussen maar hij rust er nog lang niet op.
Ik kan m denk ik ook tot maximaal met +/- 7/8 cm draad over op de veerpoot verlagen anders ligt de wielkast rand op de band.
VdubMKII
28-11-2012, 13:01
Ik heb er 5 aan elke kant tussen, met nog 3 cm draad over ligt die op de stops.
bluebastard
28-11-2012, 14:18
Ik heb er 5 aan elke kant tussen, met nog 3 cm draad over ligt die op de stops.
dus theoretisch zouden er bij mij dus nog minimaal 5 aan iedere kant tussen moeten... :wow:
Zal bij iedere merk veerpoot ook wel weer anders zijn denk.
Beetje erg veel lijkt mij.... :rolleyes:
Of is dat vrij normaal ?
Ik heb er volgens mij 4 van een cm aan iedere kant met nog 4,5cm draad.
Sven-GTI
28-11-2012, 15:42
Wil je geen vering meer dan? Want zoals ik het eruit begrijp wil je hem helemaal vol stoppen?
Ik heb zelf ook bumpstops gehad om te zorgen dat m'n wielkasten niet raakten.
bumpstop ertussen --> drempels pakken --> nog steeds raken was weer een extra bumpstop. Todat hij niet meer raakte :D
Eerst had ik ook heel m'n schokdemper vol, maar dit zorgde gewoon voor een levensgevaarlijke wegligging op hoge snelheden. Auto stuiterde gewoon van de weg af.
Hoeveel bumpstops doen jullie gemiddeld om de zuigerstang om een auto echt OP de stops te laten rusten ?
Ik neem aan dat je bedoeld hoeveel bumpstops je nodig hebt om ervoor te zorgen dat je wielen niet meer aanlopen?
Als je auto echt OP je bumpstops ligt dan kunnen je schokbrekers niet normaal werken. En dat komt het weggedrag van je auto niet ten goede...
bluebastard
28-11-2012, 16:26
Mag echt minimale speling hebben.
Ik wil m met 9j achter zo laag mogelijk hebben liggen.
Als hij in een bocht ineens inveert en op de bumpstops ramt, heb je gelijk geen grip meer en kun je verongelukken.
Bumpstop is alleen om niet je binnen werk van je schokbreker te kunnen pletten.
:screwy:
Ruud 16V-G60
28-11-2012, 18:19
je kan ook gewoon een stel fatsoenlijke dempers kopen,dan heb je geen bumpstops nodig
Sven-GTI
28-11-2012, 19:26
Er zijn overal mensen voor :D
Ik ken iemand die het een slim idee leek om gewoon stalen pijpen te gebruiken ipv schokdempers :screwy:
Daar kwam deze gelukkig al na een paar honderd meter achter dat het geen slim plan was :D
bluebastard
28-11-2012, 21:44
Als iemand op een eigenbouw airride set rijdt is hij een held.
Als iemand in een aftands konijnhok op een 5 euro schroefset met zn draagarmen op 1 mm van de grond rijdt ook.
Vraag je om advies, krijg je zulke schi*t antwoorden.
Gaat de goede kant op hier..... :rolleyes:
Dokter D
28-11-2012, 21:50
Als iemand in een aftands konijnhok op een 5 euro schroefset met zn draagarmen op 1 mm van de grond rijdt ook.
En wanneer er straks iemand een boom intens knuffelt omdat ie door een veerpoot vol bumpstops uit de bocht knalt dan wordt er gezegd:
"Ach wat zode, hij was zo'n goede gast"
:screwy:
ik weet dat er hier zat zijn die zo rondrijden,maar wees blij dat je iig gewaarschuwd word.als je met je verse engelenvleugeltjes naar de volgende wereld vliegt terwijl je het hier nog machtig naar je zin had zou je willen dat het gezegd was.het is gewoon LEVENSGEVAARLIJK.
bluebastard
28-11-2012, 22:22
Ik vind het top als ik gewaarschuwd wordt, begrijp me niet verkeerd. :thumbup:
Graag zelfs !!
Ik twijfel(de) zelf namelijk ook, vandaar mijn vraag.
Opmerkingen als wat een gek en koop een goede (lees dure) schroefset kan ik echt helemaal niks mee.
Zeg dan gewoon niks.
cuprakris
28-11-2012, 22:36
goedkope schroefset kan best, op bumpstops rijden zou ik niet doen.
heb mijn ta techniks helemaal omlaag maar lig op de originele bumstops, morgen maar aanpassen want dit is niet te doen.
Ik twijfel(de) zelf namelijk ook, vandaar mijn vraag.
Je vraag was hoeveel bumpstops je moest monteren om de schokdemper erop te laten rusten......dat komt bij mij over alsof je van plan bent om dat te doen....dus zoveel twijfel lees ik niet in die vraag!
Maar als je graag daarover advies wilt; niet doen. Pas dan je wielranden aan, zodat je wielen nog vrij lopen bij het inveren. Tijdens het rijden moet je schokdemper gewoon z`n werk kunnen doen, anders -zoals hier boven gezegd- stuiter je gewoon vrolijk van het asfalt.
Ik snap sowieso nooit dat mensen bumpstops plaatsen, zodat de wielen niet meer aanlopen in de wielkasten bij het inveren. Gaat allemaal ten koste van de werking van de schokdemper en dus het weggedrag van de auto. Maar sommige mensen maakt het niet uit...die vinden "stance" belangrijker dan het weggedrag....goed bezig :shake:
Maargoed, als jij het advies hier in `t topic wel opvolgt...verklaar ik je ook niet meer voor gek :thumbup:
bluebastard
28-11-2012, 23:25
Je vraag was hoeveel bumpstops je moest monteren om de schokdemper erop te laten rusten......dat komt bij mij over alsof je van plan bent om dat te doen....dus zoveel twijfel lees ik niet in die vraag!
Maar als je graag daarover advies wilt; niet doen. Pas dan je wielranden aan, zodat je wielen nog vrij lopen bij het inveren. Tijdens het rijden moet je schokdemper gewoon z`n werk kunnen doen, anders -zoals hier boven gezegd- stuiter je gewoon vrolijk van het asfalt.
Ik snap sowieso nooit dat mensen bumpstops plaatsen, zodat de wielen niet meer aanlopen in de wielkasten bij het inveren. Gaat allemaal ten koste van de werking van de schokdemper en dus het weggedrag van de auto. Maar sommige mensen maakt het niet uit...die vinden "stance" belangrijker dan het weggedrag....goed bezig :shake:
Maargoed, als jij het advies hier in `t topic wel opvolgt...verklaar ik je ook niet meer voor gek :thumbup:
Het moet ten alle tijden 'veilig' zijn.
Een schroefset op de laagste stand heeft ook al zo goed als geen demping.
Die rust vaak ook alleen op de veren.
Mijn auto wordt puur gebruikt voor de hobby dus comfort boeit me echt niks.
Het moet gewoon goed rijden en niet aanlopen ;) .
Ik ga dus jullie adviezen opvolgen en m iets hoger schroeven waardoor ik nog iets van demping overhoud.
Mn wielranden omrollen of uitslijpen doe ik liever niet, dat is echt een laatste redmiddel.
Ruud 16V-G60
29-11-2012, 10:56
Het moet ten alle tijden 'veilig' zijn.
Een schroefset op de laagste stand heeft ook al zo goed als geen demping.
Die rust vaak ook alleen op de veren.
Mijn auto wordt puur gebruikt voor de hobby dus comfort boeit me echt niks.
Het moet gewoon goed rijden en niet aanlopen ;) .
Ik ga dus jullie adviezen opvolgen en m iets hoger schroeven waardoor ik nog iets van demping overhoud.
Mn wielranden omrollen of uitslijpen doe ik liever niet, dat is echt een laatste redmiddel.
een schroefset heeft dan nog wel degelijk demping hoor !!! je hebt alleen geen slag op schokbreker meer over.
Mijn vader runt al 35 jaar lang een eigen schokbrekerrevisie bedrijf,ik zie de meest vreemdste schokbrekers voorbij komen.Ik weet dus goed waar ik over praat
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.