Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-11-2012, 12:01
bluebastard bluebastard is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 1,433
Default Hoeveel bumpstops ?

Hoeveel bumpstops doen jullie gemiddeld om de zuigerstang om een auto echt OP de stops te laten rusten ?

Ik heb bij mn golf 2 nog +/- 9cm draad over op de veerpoot aan de achterkant en 3 stops van 12mm ertussen maar hij rust er nog lang niet op.

Ik kan m denk ik ook tot maximaal met +/- 7/8 cm draad over op de veerpoot verlagen anders ligt de wielkast rand op de band.
Reply With Quote
  #2  
Old 28-11-2012, 13:01
VdubMKII's Avatar
VdubMKII VdubMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 917
Default

Ik heb er 5 aan elke kant tussen, met nog 3 cm draad over ligt die op de stops.
Reply With Quote
  #3  
Old 28-11-2012, 14:18
bluebastard bluebastard is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 1,433
Default

Quote:
Originally Posted by VdubMKII
Ik heb er 5 aan elke kant tussen, met nog 3 cm draad over ligt die op de stops.


dus theoretisch zouden er bij mij dus nog minimaal 5 aan iedere kant tussen moeten...

Zal bij iedere merk veerpoot ook wel weer anders zijn denk.

Beetje erg veel lijkt mij....

Of is dat vrij normaal ?
Reply With Quote
  #4  
Old 28-11-2012, 14:54
Ma®tijn's Avatar
Ma®tijn Ma®tijn is offline
de 10.000ste !!!
 
Join Date: May 2008
Posts: 245
Default

Ik heb er volgens mij 4 van een cm aan iedere kant met nog 4,5cm draad.
__________________
Psst 1.8T
Reply With Quote
  #5  
Old 28-11-2012, 15:42
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Wil je geen vering meer dan? Want zoals ik het eruit begrijp wil je hem helemaal vol stoppen?

Ik heb zelf ook bumpstops gehad om te zorgen dat m'n wielkasten niet raakten.

bumpstop ertussen --> drempels pakken --> nog steeds raken was weer een extra bumpstop. Todat hij niet meer raakte

Eerst had ik ook heel m'n schokdemper vol, maar dit zorgde gewoon voor een levensgevaarlijke wegligging op hoge snelheden. Auto stuiterde gewoon van de weg af.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #6  
Old 28-11-2012, 16:00
M1974 M1974 is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 548
Default

Quote:
Originally Posted by bluebastard
Hoeveel bumpstops doen jullie gemiddeld om de zuigerstang om een auto echt OP de stops te laten rusten ?


Ik neem aan dat je bedoeld hoeveel bumpstops je nodig hebt om ervoor te zorgen dat je wielen niet meer aanlopen?

Als je auto echt OP je bumpstops ligt dan kunnen je schokbrekers niet normaal werken. En dat komt het weggedrag van je auto niet ten goede...
Reply With Quote
  #7  
Old 28-11-2012, 16:26
bluebastard bluebastard is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 1,433
Default

Mag echt minimale speling hebben.

Ik wil m met 9j achter zo laag mogelijk hebben liggen.
Reply With Quote
  #8  
Old 28-11-2012, 18:05
Ruud's Avatar
Ruud Ruud is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,509
Default

Als hij in een bocht ineens inveert en op de bumpstops ramt, heb je gelijk geen grip meer en kun je verongelukken.
Bumpstop is alleen om niet je binnen werk van je schokbreker te kunnen pletten.

__________________
W12 Engine
http://youtu.be/q-uq3oOjuL8
Reply With Quote
  #9  
Old 28-11-2012, 18:19
Ruud 16V-G60's Avatar
Ruud 16V-G60 Ruud 16V-G60 is offline
Adverteerder - Ruud 16v-G60
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 527
Default

je kan ook gewoon een stel fatsoenlijke dempers kopen,dan heb je geen bumpstops nodig
Reply With Quote
  #10  
Old 28-11-2012, 19:05
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

wat een gek...
Reply With Quote
  #11  
Old 28-11-2012, 19:26
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Er zijn overal mensen voor

Ik ken iemand die het een slim idee leek om gewoon stalen pijpen te gebruiken ipv schokdempers

Daar kwam deze gelukkig al na een paar honderd meter achter dat het geen slim plan was
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #12  
Old 28-11-2012, 21:44
bluebastard bluebastard is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 1,433
Default

Als iemand op een eigenbouw airride set rijdt is hij een held.
Als iemand in een aftands konijnhok op een 5 euro schroefset met zn draagarmen op 1 mm van de grond rijdt ook.

Vraag je om advies, krijg je zulke schi*t antwoorden.

Gaat de goede kant op hier.....
Reply With Quote
  #13  
Old 28-11-2012, 21:50
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Quote:
Originally Posted by bluebastard
Als iemand op een eigenbouw airride set rijdt is hij een held.
Als iemand in een aftands konijnhok op een 5 euro schroefset met zn draagarmen op 1 mm van de grond rijdt ook.

Vraag je om advies, krijg je zulke schi*t antwoorden.

Gaat de goede kant op hier.....


En wanneer er straks iemand een boom intens knuffelt omdat ie door een veerpoot vol bumpstops uit de bocht knalt dan wordt er gezegd:

"Ach wat zode, hij was zo'n goede gast"

Reply With Quote
  #14  
Old 28-11-2012, 21:59
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by bluebastard
Als iemand op een eigenbouw airride set rijdt is hij een held.
Als iemand in een aftands konijnhok op een 5 euro schroefset met zn draagarmen op 1 mm van de grond rijdt ook.

Vraag je om advies, krijg je zulke schi*t antwoorden.

Gaat de goede kant op hier.....

ik weet dat er hier zat zijn die zo rondrijden,maar wees blij dat je iig gewaarschuwd word.als je met je verse engelenvleugeltjes naar de volgende wereld vliegt terwijl je het hier nog machtig naar je zin had zou je willen dat het gezegd was.het is gewoon LEVENSGEVAARLIJK.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #15  
Old 28-11-2012, 22:22
bluebastard bluebastard is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 1,433
Default

Ik vind het top als ik gewaarschuwd wordt, begrijp me niet verkeerd.
Graag zelfs !!

Ik twijfel(de) zelf namelijk ook, vandaar mijn vraag.

Opmerkingen als wat een gek en koop een goede (lees dure) schroefset kan ik echt helemaal niks mee.
Zeg dan gewoon niks.
Reply With Quote
  #16  
Old 28-11-2012, 22:36
cuprakris cuprakris is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 74
Default

goedkope schroefset kan best, op bumpstops rijden zou ik niet doen.
heb mijn ta techniks helemaal omlaag maar lig op de originele bumstops, morgen maar aanpassen want dit is niet te doen.
Reply With Quote
  #17  
Old 28-11-2012, 23:09
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

Quote:
Originally Posted by bluebastard
Ik twijfel(de) zelf namelijk ook, vandaar mijn vraag.


Je vraag was hoeveel bumpstops je moest monteren om de schokdemper erop te laten rusten......dat komt bij mij over alsof je van plan bent om dat te doen....dus zoveel twijfel lees ik niet in die vraag!

Maar als je graag daarover advies wilt; niet doen. Pas dan je wielranden aan, zodat je wielen nog vrij lopen bij het inveren. Tijdens het rijden moet je schokdemper gewoon z`n werk kunnen doen, anders -zoals hier boven gezegd- stuiter je gewoon vrolijk van het asfalt.

Ik snap sowieso nooit dat mensen bumpstops plaatsen, zodat de wielen niet meer aanlopen in de wielkasten bij het inveren. Gaat allemaal ten koste van de werking van de schokdemper en dus het weggedrag van de auto. Maar sommige mensen maakt het niet uit...die vinden "stance" belangrijker dan het weggedrag....goed bezig

Maargoed, als jij het advies hier in `t topic wel opvolgt...verklaar ik je ook niet meer voor gek
Reply With Quote
  #18  
Old 28-11-2012, 23:25
bluebastard bluebastard is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 1,433
Default

Quote:
Originally Posted by René
Je vraag was hoeveel bumpstops je moest monteren om de schokdemper erop te laten rusten......dat komt bij mij over alsof je van plan bent om dat te doen....dus zoveel twijfel lees ik niet in die vraag!

Maar als je graag daarover advies wilt; niet doen. Pas dan je wielranden aan, zodat je wielen nog vrij lopen bij het inveren. Tijdens het rijden moet je schokdemper gewoon z`n werk kunnen doen, anders -zoals hier boven gezegd- stuiter je gewoon vrolijk van het asfalt.

Ik snap sowieso nooit dat mensen bumpstops plaatsen, zodat de wielen niet meer aanlopen in de wielkasten bij het inveren. Gaat allemaal ten koste van de werking van de schokdemper en dus het weggedrag van de auto. Maar sommige mensen maakt het niet uit...die vinden "stance" belangrijker dan het weggedrag....goed bezig

Maargoed, als jij het advies hier in `t topic wel opvolgt...verklaar ik je ook niet meer voor gek


Het moet ten alle tijden 'veilig' zijn.

Een schroefset op de laagste stand heeft ook al zo goed als geen demping.
Die rust vaak ook alleen op de veren.
Mijn auto wordt puur gebruikt voor de hobby dus comfort boeit me echt niks.
Het moet gewoon goed rijden en niet aanlopen .

Ik ga dus jullie adviezen opvolgen en m iets hoger schroeven waardoor ik nog iets van demping overhoud.
Mn wielranden omrollen of uitslijpen doe ik liever niet, dat is echt een laatste redmiddel.
Reply With Quote
  #19  
Old 29-11-2012, 10:56
Ruud 16V-G60's Avatar
Ruud 16V-G60 Ruud 16V-G60 is offline
Adverteerder - Ruud 16v-G60
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 527
Default

Quote:
Originally Posted by bluebastard
Het moet ten alle tijden 'veilig' zijn.

Een schroefset op de laagste stand heeft ook al zo goed als geen demping.
Die rust vaak ook alleen op de veren.
Mijn auto wordt puur gebruikt voor de hobby dus comfort boeit me echt niks.
Het moet gewoon goed rijden en niet aanlopen .

Ik ga dus jullie adviezen opvolgen en m iets hoger schroeven waardoor ik nog iets van demping overhoud.
Mn wielranden omrollen of uitslijpen doe ik liever niet, dat is echt een laatste redmiddel.



een schroefset heeft dan nog wel degelijk demping hoor !!! je hebt alleen geen slag op schokbreker meer over.
Mijn vader runt al 35 jaar lang een eigen schokbrekerrevisie bedrijf,ik zie de meest vreemdste schokbrekers voorbij komen.Ik weet dus goed waar ik over praat
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum