PDA

View Full Version : Ontsteking GTi 8V Mc EV?

Yorick
26-05-2005, 18:57
kan het zijn dat mijn Hallgever naar de hemel is ?

Heb de laatste tijd stotters en slecht starten....
en daarnet toen ik gff aan schakelmechanisme had gerommeld... :D
starte die helemaal niet meer...tot ik aan de hallgever stekker dinges rommelde en toen was het BROOOOOOOOOOM wraaap wraaaap plof plof....

dus is die dood aan het gaan ja of neej? :eek:

Cheers alvast

Dennis@polo86c.nl
27-05-2005, 18:57
Niet een ander ontstekingshuis dat je even kunt proberen?

Yorick
27-05-2005, 19:02
Heb er niet zoow 1 2 3 een bij de hand...morgen ff langs me ouwe baas rijden... de vw dealert ..ff kijken wat zoeen ding daarzoow kost
kan ik gelijk voor een bak revisie set kijken...
:D

denk je dat het aan de hall gever ligt? ik hoop het want dan ben ik gelijk van eenn hoop gezeik af :eek:

Dennis@polo86c.nl
27-05-2005, 19:05
Zoals je het beschrijft lijkt het er wel op.
Bakrevisieset? Die bestaan volgens mij niet... (en lagertjes, keerringen enz wil je echt niet bij de dealer bestellen, kun je net zo goed een gezonde gebruikte bak nemen)

Yorick
27-05-2005, 19:22
Zoals je het beschrijft lijkt het er wel op.
Bakrevisieset? Die bestaan volgens mij niet... (en lagertjes, keerringen enz wil je echt niet bij de dealer bestellen, kun je net zo goed een gezonde gebruikte bak nemen)

neej neej geen revisie set voor de bak...( ben weer niet duidelijk :D )

bedoel voor het mechanisme..van die busjes.... de mijne kraakt in zn 2 maar dat boeit me niet :D wacht wel tot die goed kapot gaat :p owjee hier maar ik vrienden mee :wink: :wink: :wink:

owke nieuw ontsteking maar der inzetten dan :eek:

Bedankt Dennis@polo86c.nl

Yorick
28-05-2005, 14:17
ff langd de dealer geweest....

630 euros voor ontstekings unit (verdeler) :eek:

heb het zelf zien staan :confused:

da klopt toch niet... schrok me het appelazerus man

:frown:

Johan-dtc
28-05-2005, 14:52
heb nog een goede ontsteking liggen

pm me maar voor de prijs....... als je intresse hebt

Fred
28-05-2005, 15:14
kan het zijn dat mijn Hallgever naar de hemel is ?

Heb de laatste tijd stotters en slecht starten....
en daarnet toen ik gff aan schakelmechanisme had gerommeld... :D
starte die helemaal niet meer...tot ik aan de hallgever stekker dinges rommelde en toen was het BROOOOOOOOOOM wraaap wraaaap plof plof....

dus is die dood aan het gaan ja of neej? :eek:

Cheers alvast

Stekker wellicht gecorrodeerd?? Hall gevers gaan niet zomaar stuk, vaak is het het wat anders...stekkers, draad breuken etc..

Yorick
28-05-2005, 15:22
Stekker en draden helemaal gecontrolleerd...
draadbreuk zouw ik niet weten...het is echt zuiver als ik aan de hallgever zelf rommel ...

maar mn ontstekings asje heeft veel speling opzij...dus ik denk dat er toch een nieuwe inmoet...of ik moet die lagertje en die hall gevr los kunne krijgen dan vernieuw ik die wel :rolleyes:

Fred
28-05-2005, 16:27
Stekker en draden helemaal gecontrolleerd...
draadbreuk zouw ik niet weten...het is echt zuiver als ik aan de hallgever zelf rommel ...

maar mn ontstekings asje heeft veel speling opzij...dus ik denk dat er toch een nieuwe inmoet...of ik moet die lagertje en die hall gevr los kunne krijgen dan vernieuw ik die wel :rolleyes:

Aan de Hall gever KUN je niet rommelen, die zit IN de verdeler weggebouwd..dus daar je draaiend niet bij......heb je wel eens gekeken naar de draadjes die van de doorvoer van de 3 aderige kabel gever lopen, die zijn erg dun en kwetsbaar..

Ik blijf gokken op een stekker / draadbreuk

Yorick
28-05-2005, 16:36
Hoe kan ik da Meten...of Achterkomen dan...

tis echt als ik de stekker van de hallgever beet pak en beetje aan jutter,,,
dus niet de stekker of draadjes... en die stekker...die zit netjes vast op de Unit

:confused:

Fred
28-05-2005, 17:45
Hoe kan ik da Meten...of Achterkomen dan...

tis echt als ik de stekker van de hallgever beet pak en beetje aan jutter,,,
dus niet de stekker of draadjes... en die stekker...die zit netjes vast op de Unit

:confused:

Die stekker zit BUITEN op??....want bij de Hall gever kun je NIET aankomen met draaiende motor...

Op de verdeler zit een stekker, ik neem aan aan dat je die bedoeld???

Of............bedoel je die unit die links onder het raam ligt ?? Maar dat is géén Hall unit ;)))

Yorick
28-05-2005, 18:54
Neej neej Op mn verdeler...die stekker ja...
als ik daar aan zit...dus de stekker loopt de motor vaag...maar als ik aan de draden buiten die stekker zit dan gebeurt er niks,,,dan moet het toch in dat gedeelte zitten in op rond de verdeler?

hoe controleer ik dat? :confused:

Fred
28-05-2005, 19:27
Neej neej Op mn verdeler...die stekker ja...
als ik daar aan zit...dus de stekker loopt de motor vaag...maar als ik aan de draden buiten die stekker zit dan gebeurt er niks,,,dan moet het toch in dat gedeelte zitten in op rond de verdeler?

hoe controleer ik dat? :confused:

Stekker losmaken en kijken of de boel niet geoxideerd is

Yorick
28-05-2005, 19:40
:D Schoon....die had ik aleens schoongemaakt...

Blijft weinig over he :frown: