Log in

View Full Version : Na bijvullen KVS, reservoir leeg en extreem warme motor

Mirage
21-12-2012, 01:10
Beste forumleden,

Vorige week mijn KVS bijgevuld omdat mijn verwarming niet deed en het nogal (...) weer is om zonder te rijden.
Hij deed het perfect alleen na 100km steeg ineens de temperatuurmeter en bleek alle KVS eruit te zijn gestroomt.
Vader van een kameraad zag KVS eruit lekken toen ik bij zijn huis wegreed. Wel degelijk een lek ergens dus. Probleem is dat ik het nu weer heb bijgevuld, het is afgezakt naar (terug) iets onder het minimum en het daar blijft hangen nu. Ding blijft koel, geen verwarming :( en geen lekkage.

Dacht eerst radiateur omdat daar het meeste KVS lag, maar nu lekt hij ook niet meer?

Of misschien koppaking omdat hij volledig is bijgevuld, is weggezakt en het nergens elder op de grond was te bekennen en ook weer bijgevuld nadat het was gezakt !
+ sludge bij de oliedop, stank uit het reservoir.

Heb vanavond even vuurtje bij de peilstok gehouden en dit rookt alleen,, geen geknetter.
Hiervoor even flink zitten trappen omdat ie dan het vocht kwijt raakt met warme motor, hielp wel degelijk want het witte was hierna niet meer goed zichtbaar.
Dop nu schoongemaakt en ga er morgen gewoon weer mee naar werk met een 5 liter tank water op achterhand (70km op en neer)

Iemand die dit wat zegt?

Bedankt alvast

tim_j
21-12-2012, 22:07
Waar komt het eruit? Als het uit het overloopventiel van het vaatje loopt
Controleer eens de rubber afdichting in de dop. Klinkt suf maar dit kan de problemen veroorzaken.

Johan1982MK1
21-12-2012, 22:22
Wat voor motor? Die 1.3tjes bouwen vaak ook veel druk op in het systeem. Kan als hierboven aangegeven ook in de dop van je reservoir zitten.
Ik zou in deze tijd wel oppassen met bijvullen van water in het systeem. Anders wordt het straks een slushpuppie. :D

tim_j
24-12-2012, 12:00
water in het koelsysteem kan je beter niet doen... het geeft zo'n enorme troep af in het vaatje..