Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-12-2012, 01:10
Mirage's Avatar
Mirage Mirage is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 56
Default Na bijvullen KVS, reservoir leeg en extreem warme motor

Beste forumleden,

Vorige week mijn KVS bijgevuld omdat mijn verwarming niet deed en het nogal (...) weer is om zonder te rijden.
Hij deed het perfect alleen na 100km steeg ineens de temperatuurmeter en bleek alle KVS eruit te zijn gestroomt.
Vader van een kameraad zag KVS eruit lekken toen ik bij zijn huis wegreed. Wel degelijk een lek ergens dus. Probleem is dat ik het nu weer heb bijgevuld, het is afgezakt naar (terug) iets onder het minimum en het daar blijft hangen nu. Ding blijft koel, geen verwarming en geen lekkage.

Dacht eerst radiateur omdat daar het meeste KVS lag, maar nu lekt hij ook niet meer?

Of misschien koppaking omdat hij volledig is bijgevuld, is weggezakt en het nergens elder op de grond was te bekennen en ook weer bijgevuld nadat het was gezakt !
+ sludge bij de oliedop, stank uit het reservoir.

Heb vanavond even vuurtje bij de peilstok gehouden en dit rookt alleen,, geen geknetter.
Hiervoor even flink zitten trappen omdat ie dan het vocht kwijt raakt met warme motor, hielp wel degelijk want het witte was hierna niet meer goed zichtbaar.
Dop nu schoongemaakt en ga er morgen gewoon weer mee naar werk met een 5 liter tank water op achterhand (70km op en neer)

Iemand die dit wat zegt?

Bedankt alvast

Last edited by Mirage : 21-12-2012 at 01:12.
Reply With Quote
  #2  
Old 21-12-2012, 22:07
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Waar komt het eruit? Als het uit het overloopventiel van het vaatje loopt
Controleer eens de rubber afdichting in de dop. Klinkt suf maar dit kan de problemen veroorzaken.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #3  
Old 21-12-2012, 22:22
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Wat voor motor? Die 1.3tjes bouwen vaak ook veel druk op in het systeem. Kan als hierboven aangegeven ook in de dop van je reservoir zitten.
Ik zou in deze tijd wel oppassen met bijvullen van water in het systeem. Anders wordt het straks een slushpuppie.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #4  
Old 24-12-2012, 12:00
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

water in het koelsysteem kan je beter niet doen... het geeft zo'n enorme troep af in het vaatje..
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum