Log in

View Full Version : Motor valt bijna stil bij remmen... (VWII-klauwen)

Rétrokroezer
08-01-2013, 17:29
Hallo,

heb sinds het monteren van mijn VWII klauwen vooraan steeds last dat m'n motor (1300) zin heeft om te gaan stil vallen bij het (door)remmen. Remservo + cil (nieuw) zijn nog de originele modellen. Heb het stationair toerental wat verhoogd- probleem opgelost, maar dat kan natuurlijk de bedoeling niet zijn. :shake:
Nu dacht ik mss aan valse lucht ergens of zoiets maar nu heeft een kameraad van me net dezelfde remmen gemonteerd op z'n 1100 & die heeft krak hetzelfde probleem.... :rolleyes:

Iemand enig i.d wat hier de oorzaak van kan zijn. Dacht dat er toch nog mensen rondreden met VWII klauwen op een 1100/1300 zonder problemen??? :confused:

Style
08-01-2013, 17:56
Moet dan echt toch een vacuüm probleem zijn zou ik zeggen.
Zeker als je met zijn tweeën het zelfde probleem ervaart.
Misschien dat er een aanpassing nodig is ?
Zullen vast wel 1100 en 1300 rijders hier zijn :D

g-men
08-01-2013, 20:57
dat probleem snap ik niet. de rembekrachtiger is hetzelfde dus dan heeft dat toch geen invloed op de vacuum zou ik zeggen.

Style
08-01-2013, 21:04
Ik had dit probleem een keer in mindere maten auto sloeg niet af maar als ik stilstaand een paar keer de rem in drukte ging hij wel moeilijk lopen tot bijna afslaan.
Ik heb toen de rubberen ring die op de bekrachtiger zit waar de vacuum slang in gaat die van het spruitstuk af komt vervangen voor een nieuwe probleem opgelost.
Dit was alleen een JB motortje die standaard die VWII klauwen heeft.

g-men
08-01-2013, 21:23
ook vaak gedaan idd. 1,3 jetta toen andere klauwen op gezet en geen probleem. Op 1.5 JB vaak zat de gti klauwen onder gezet. Op mijn diesel ook de gti klauwen onder geschroefd en nooit een probleem geweest. Lijkt mij iets vanuit de rembekrachtiger dat bv rubber niet goed is idd en niks te maken met de klauwen.

Rétrokroezer
08-01-2013, 21:39
Ik heb toen de rubberen ring die op de bekrachtiger zit waar de vacuum slang in gaat die van het spruitstuk af komt vervangen voor een nieuwe probleem opgelost.
Dit was alleen een JB motortje die standaard die VWII klauwen heeft.

Ga ik ook ééns vervangen indien nog beschikbaar. Bedankt voor de tip! Alvast iets om mee te beginnen.

Joris_MK1
10-01-2013, 21:51
Kan eventueel komen door ontluchten? Als je geen remdruk hebt kun je hem tot op de bodem intrappen, als je rembekrachtiger dan slecht is trap je er doorheen, dat ie vanaf dat moment lek is... Just thinking :tongue:

VW-Kasper
18-02-2013, 13:19
heb ik ook gehad mt mn cabrio, 1800 8v
steeds als ik de koppeling intrapte viel ie dood.
ook steeds stationair stelschroef omhoog geschroeft maar dat ging steeds maar 1 rit goed totdat het probleem weer trug was.
toen maar eens de hele stelschroef eruit gehaalt en wat bleek de o-ring was rot.
nieuwe o-ring en deed het weer helemaal perfect sinds dien geen last meer van gehad.

ik zou daar een naar kijken, als het dat niet is zou ik het verder ook niet meer weten.