Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-01-2013, 17:29
Rétrokroezer Rétrokroezer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 420
Default Motor valt bijna stil bij remmen... (VWII-klauwen)

Hallo,

heb sinds het monteren van mijn VWII klauwen vooraan steeds last dat m'n motor (1300) zin heeft om te gaan stil vallen bij het (door)remmen. Remservo + cil (nieuw) zijn nog de originele modellen. Heb het stationair toerental wat verhoogd- probleem opgelost, maar dat kan natuurlijk de bedoeling niet zijn.
Nu dacht ik mss aan valse lucht ergens of zoiets maar nu heeft een kameraad van me net dezelfde remmen gemonteerd op z'n 1100 & die heeft krak hetzelfde probleem....

Iemand enig i.d wat hier de oorzaak van kan zijn. Dacht dat er toch nog mensen rondreden met VWII klauwen op een 1100/1300 zonder problemen???
__________________
retropilots.be
Reply With Quote
  #2  
Old 08-01-2013, 17:56
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Moet dan echt toch een vacuüm probleem zijn zou ik zeggen.
Zeker als je met zijn tweeën het zelfde probleem ervaart.
Misschien dat er een aanpassing nodig is ?
Zullen vast wel 1100 en 1300 rijders hier zijn
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #3  
Old 08-01-2013, 20:57
g-men's Avatar
g-men g-men is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 312
Default

dat probleem snap ik niet. de rembekrachtiger is hetzelfde dus dan heeft dat toch geen invloed op de vacuum zou ik zeggen.
__________________
Golf 1 diesel
1983, Lhasa groen met.
origineel stalen schuifdak

Marsrode Jetta 1 uit 83' 1.5
Reply With Quote
  #4  
Old 08-01-2013, 21:04
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Ik had dit probleem een keer in mindere maten auto sloeg niet af maar als ik stilstaand een paar keer de rem in drukte ging hij wel moeilijk lopen tot bijna afslaan.
Ik heb toen de rubberen ring die op de bekrachtiger zit waar de vacuum slang in gaat die van het spruitstuk af komt vervangen voor een nieuwe probleem opgelost.
Dit was alleen een JB motortje die standaard die VWII klauwen heeft.
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #5  
Old 08-01-2013, 21:23
g-men's Avatar
g-men g-men is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 312
Default

ook vaak gedaan idd. 1,3 jetta toen andere klauwen op gezet en geen probleem. Op 1.5 JB vaak zat de gti klauwen onder gezet. Op mijn diesel ook de gti klauwen onder geschroefd en nooit een probleem geweest. Lijkt mij iets vanuit de rembekrachtiger dat bv rubber niet goed is idd en niks te maken met de klauwen.
__________________
Golf 1 diesel
1983, Lhasa groen met.
origineel stalen schuifdak

Marsrode Jetta 1 uit 83' 1.5
Reply With Quote
  #6  
Old 08-01-2013, 21:39
Rétrokroezer Rétrokroezer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 420
Default

Quote:
Originally Posted by Style
Ik heb toen de rubberen ring die op de bekrachtiger zit waar de vacuum slang in gaat die van het spruitstuk af komt vervangen voor een nieuwe probleem opgelost.
Dit was alleen een JB motortje die standaard die VWII klauwen heeft.


Ga ik ook ééns vervangen indien nog beschikbaar. Bedankt voor de tip! Alvast iets om mee te beginnen.
__________________
retropilots.be
Reply With Quote
  #7  
Old 10-01-2013, 21:51
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Kan eventueel komen door ontluchten? Als je geen remdruk hebt kun je hem tot op de bodem intrappen, als je rembekrachtiger dan slecht is trap je er doorheen, dat ie vanaf dat moment lek is... Just thinking
Reply With Quote
  #8  
Old 18-02-2013, 13:19
VW-Kasper VW-Kasper is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 12
Default

heb ik ook gehad mt mn cabrio, 1800 8v
steeds als ik de koppeling intrapte viel ie dood.
ook steeds stationair stelschroef omhoog geschroeft maar dat ging steeds maar 1 rit goed totdat het probleem weer trug was.
toen maar eens de hele stelschroef eruit gehaalt en wat bleek de o-ring was rot.
nieuwe o-ring en deed het weer helemaal perfect sinds dien geen last meer van gehad.

ik zou daar een naar kijken, als het dat niet is zou ik het verder ook niet meer weten.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum