PDA

View Full Version : nokkenas veranderen in mn 8v turbo


The Green
12-01-2013, 19:56
286.6 degrees
Timing 31/74 74/ 36
Valve clearance 0.010" on both inlet and exhaust
Lift 0.462"

Misschien heeft iemand hier een mening of een suggestie over:

Ik zoek vr mn 8 klepper turbo een beter geschikte nokkenas.

x flow kop met grotere kleppen, mechanisch
obx itb's als runners (wel met 1 gasklep)
compressie 8.5:1
kop stop met flowen op 7000 toeren, dus begrenst ergens 7300 ofzo

nokkenas die er nu op zit staat bovenaan het topic (ik kan opmn android blijkbaar alleen bovenaan plakken)

Aangezien de turbo een .48 is, denk ik dat het late spoelen te wijten is aan de nokkenas..

turbo:

CT 35562 BR
Comp inlet 3” outlet 2”
Comp Wheel 55mm inducer 76mm exducer
Turbine 62mm exducer
Turbine inlet T3 undivided inlet with V-band 3”

uitdraai:
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/36518_10151421079580482_1038866416_n.jpg

Audi1981
27-01-2013, 20:09
Allemaal wel leuke cijfers voor een 8V turbo blok :thumbup:

Weet niet of je met alleen een nokkenas hier nog veel aan kan gaan winnen...

The Green
28-01-2013, 07:09
gaat me meer dat de auto vroeger spoelt

J-9A-N
28-01-2013, 08:45
Zit het probleem niet in de uitlaat, te kleine diameter/slechte dempers?

The Green
28-01-2013, 14:43
3 inch, freeflow demper en maar eentje!
Nok berekening heb ik uit handen moeten geven aan kent cams en er was toen nog geen info over de karakteristiek vd motor..

Fastboelm
28-01-2013, 18:02
denk dat het meer te wijten is aan het formaat turbo
die's wel erg groot , en zal altijd laat opspoelen op een 1800 blok
omdat er gewoonweg niet genoeg uitlaatgas is bij lagere toerentallen
denk niet dat je veel zal verbeteren met een andere nokkenas

Audi1981
28-01-2013, 19:29
denk dat het meer te wijten is aan het formaat turbo
die's wel erg groot , en zal altijd laat opspoelen op een 1800 blok
omdat er gewoonweg niet genoeg uitlaatgas is bij lagere toerentallen
denk niet dat je veel zal verbeteren met een andere nokkenas

x2 ;)

The Green
29-01-2013, 11:55
drie dubbel ceramisch gelagerd en maar een .48
veel kleiner kan ik toch niet he :)

Fastboelm
29-01-2013, 12:46
drie dubbel ceramisch gelagerd en maar een .48
veel kleiner kan ik toch niet he :)

is wel een .48
maar je hebt best grote schoepenwielen !

heb je een flowmap van de turbo ?

The Green
29-01-2013, 12:58
nope, niet te krijgen bij Comp turbo en ik heb nog niet gevraagd achter de logs van de standalone..