Log in

View Full Version : motor loopt te hard stationair.

Rico
09-06-2005, 21:10
Mijn motor loopt te hard stationair. als ik goed naar de carburateur kijk, lijkt het als of de veer niet voldoende sterk is om de kabel terug te trekken.

als ik dan kijk of de kabel veel weerstand heeft, is dat juist weer niet zo, dus dan denk je dat dat goed moet zijn. Ook de stationair afstelschoef staat goed, zeker omdat de stop nog veel verder in kan.

wie o wie heeft een idee? ligt het aan de veer? of is het toch de kabel?

http://www.fam.mijsen.nl/T2a/GFX_T2a/Fotos_T2a/images/DSCN1753.jpg

Rico
10-06-2005, 23:18
? niemand???

vwcrewcab
11-06-2005, 16:04
? niemand???

Hang je bus ff aan de CO meter, kan is groot dat je dan meer inzicht krijgt in het probleem.

primer-look
11-06-2005, 18:11
Je choke komt ook helemaal terug (dus zoals ie nu op de foto staat en niet op een vam de nokjes)?

Ontsteking al bekeken (te vroeg)

Was het opeens of wat? iets meer info aub

dennis

Matheo
11-06-2005, 18:14
ik moest ook gelijk aan de choke denken, is bij ons bij de kever ook een probleem(pje). maar dat zal het wel niet zijn, dan had rico het vast wel gezien :D

Rico
12-06-2005, 10:30
Hang je bus ff aan de CO meter, kan is groot dat je dan meer inzicht krijgt in het probleem.

Kan ik zeker een keer doen, maar ik heb het idee dat het toch iets mechanisch is.

Je choke komt ook helemaal terug (dus zoals ie nu op de foto staat en niet op een vam de nokjes)?

Ontsteking al bekeken (te vroeg)

Was het opeens of wat? iets meer info aub

dennis

De choke komt helemaal terug. op de foto zie je hem inderdaad niet goed staan, maar dat is niet de carb die in de auto zit. Daar heb ik de choke aangepasst.

het rare is juist dat als de motor koud is, loopt hij goed maar hoe warmer hij wordt, hoe harder hij gaat lopen.

ik moest ook gelijk aan de choke denken, is bij ons bij de kever ook een probleem(pje). maar dat zal het wel niet zijn, dan had rico het vast wel gezien :D

je hebt me door.

Ik heb de tip gekregen om de gaskabel eens goed te smeren, omdat het er op lijkt dat de veer de gaskabel niet helemaal kan terugtrekken. Ik heb er een sterkere veer op gezet, en die doet het beter, maar ik wil juist de originele er op hebben, en dat moet kunnen.

maar bedankt voor het meedenken allemaal!

JeeWee
12-06-2005, 21:29
oude veren kunnen hun treksterkte ook verliezen, vergeet dat niet.

sjef
12-06-2005, 22:06
Bij de t2a tjes wil ook nog wel een een massieve gaskabel opzitten die kunnen nog wel eens ergens geknikt zijn in de binnen kabel waardoor hij vast loopt. Heb dit afgelopen vrijdag ook nog met een a en toen er een gevlochten nieuwe kabel op zat was heel het probleem over :cool:

Rico
13-06-2005, 07:39
Bij de t2a tjes wil ook nog wel een een massieve gaskabel opzitten die kunnen nog wel eens ergens geknikt zijn in de binnen kabel waardoor hij vast loopt. Heb dit afgelopen vrijdag ook nog met een a en toen er een gevlochten nieuwe kabel op zat was heel het probleem over :cool:

ok, ik ga dus de kabel ook maar eens goed inspecteren. als hij geknikt is, kan ik hem dan recht buigen of moet ik hem dan vervangen? (en wat kost zoiets?)

sjef
13-06-2005, 10:07
zo'n oud type kabel zal niet makkelijk zijn om weer recht te krijgen.
Eventueel een nieuwe kost 11,20

Rico
13-06-2005, 10:55
zo'n oud type kabel zal niet makkelijk zijn om weer recht te krijgen.
Eventueel een nieuwe kost 11,20

11,20?????? nee dat ga ik niet doen, dan ga ik echt failliet :) :) :) :) :)

ik ga er een bij je bestellen, denk ik, als ik onder mijn bus heb gekeken. hoor je snel van mij!