View Full Version : golf 2 TDI
Jongens,
Ik heb een chip via ebay besteld voor mijn 1z 90 pk TDI
Als ik deze inbouw rijdt, hij stuk beter maar als ik rustig in zijn 4 en 5 versnelling rijd schokt hij als ik rustig gas geef tussen de 1300 en 1700 toeren.
daar boven doet hij het niet.
geef ik vol gas doet hij het ook niet.
weet iemand waar dit aan ligt
Dokter D
20-03-2013, 21:21
Ligt aan de ebay chip, voor elk geld te duur.....
oke
hij is er al uit wat raad je me aan
Dokter D
20-03-2013, 21:24
Laten chippen door een tuner met verstand van zaken.
Denk aan vagtechniek, zit bij jou om de hoek.
ja dat dacht ik ook zal eens bellen wat dat gaat kosten
Dokter D
20-03-2013, 21:35
Je betaalt eek stuk meer dan een ebay chip maar de tuning is er ook naar.
Binnenkort hebben de jongens hun rollenbank staan!
Je kunt met een slechte chip een hele hoop vernielen, spaar liever door, verdiep je er een beetje in en haal dan een goede chip.
Een auto die goed gechipt is levert een hele hoop rijplezier.
Ga aub niet alleen op de beloofde pk's af, pk's zeggen weinig tot niets over hoe een auto daadwerkelijk rijdt.
Anders even naar Geleen rijden..Ik ga altijd naar Pkautosport.nl ( Peter ) en leverd super werk, incl uitdraai op de bank..
Je betaalt eek stuk meer dan een ebay chip maar de tuning is er ook naar.
Binnenkort hebben de jongens hun rollenbank staan!
Je kunt met een slechte chip een hele hoop vernielen, spaar liever door, verdiep je er een beetje in en haal dan een goede chip.
Een auto die goed gechipt is levert een hele hoop rijplezier.
Ga aub niet alleen op de beloofde pk's af, pk's zeggen weinig tot niets over hoe een auto daadwerkelijk rijdt.
Inderdaad, Kwestie van acceleratie en de duwkracht die je daarbij ervaart is de koppel belangrijk. Want het is die die de auto vooruit trekt. Veel pk's is leuk, maar zonder de nodige koppel krijg je die niet op de weg, of toch niet deftig.
Persoonlijk moest ik een chip zetten zou ik zelfs eerder geneigd zijn naar de koppelcurve te kijken dan naar de pk's.
Een auto met veel pk maar weinig koppel zal veel minder leuk zijn om te rijden dan een auto met wat minder pk maar een goede dosis koppel. Koppel is eigenlijk het meest representatief als het aankomt op rijeigenschap.
Een leuke quote die ik is ooit ergens heb gevonden, weet wel de auteur niet meer:
"Horsepower spins the wheels, torque get's you moving"
Spierings
20-03-2013, 22:53
chip bij vagtechniek is niet eens zo duur, is een van de goedkopere en goede service.
mijn 90pk chippen koste 275 voor het chippen en voor 75 euro meer ben je van je wegrijblokkering af.
Is niet eens zo heel erg duur naar mijn mening
Mijn originele 1z heeft dat ook.
Zit gewoon in combinatie van versnellingsbak, vliegwiel, en aandrijfassen. Overal zit een beetje ruimte op.
Dat is altijd bij lage toeren
vandaag getest met de orginele chip en dan doet hij het ook maar wel minder heftig als met de andere chip.
kan het zijn dat de krukas sensor niet goed is
gooigolf
21-03-2013, 18:15
je moet de basis punten effe doorlope ,
timing , riem en pomp ..
uitleze op storingen ,
vrgr gooi
pomp staat goed
fout melding bij uitlezen is elke keer speed sensor
vedere info kan ik niet er uit halen omdat mijn laptop waar vagcom op staat net is gecrashd
ik zal morgen eens een andere regelen
oja riem is nieuw, en de pomp is daarna op tijd gezet.
Maar het probleem bleef
Spierings
21-03-2013, 21:21
Zou eerst kijken wat voor storing het nou precies is en deze oplossen.
vandaag een nieuwe laptop gehaald en vagcom er op
nu nog uitlezen
vandaag alles uitgelezen en er stonden geen fout meldingen in
wel heb ik de pomp timming aangepast deze stond op de blauwe lijn.
nu heb ik hem op de groene lijn gezet, maar het probleem blijft.
jorg-maashees
22-03-2013, 18:28
Dus gewoon fatsoenlijk laten chippen :thumbup:
dit doet hij ook met de orginele chip
zal vandaag een verder kijken
Geef idd eens de storingscode en maak een log..
ik kreeg geen storings code.
ik weer het niet meer
Spierings
23-03-2013, 17:18
Alle pedaalschakelaars werken wel naar behoren??
Bij een A4 diesel schokt de motor ook erg bij gas geven en los laten, dit komt dan meestal door een defecte koppelingsschakelaar.
dez zijn nog goed denk ik, zal ze eens door meten
Spierings
24-03-2013, 13:12
Meen dat je ze in een bepaald meetwaardeblok ook kunt controleren.
Meetwaardeblok 006 zie je ze alle 3
Ze zijn goed
Ik ga nu een andere ecu proberen
Er zit nu die zwarte in en ik heb nog een zilveren
Liggen
Moet nog wel even uitzoeken hoe ik hem aan de startonderbreker
Koppel met vagcom
hij is uitgewisseld en het probleem lijkt weg te zijn
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.