PDA

View Full Version : geen 5de versnelling na vervangen koppeling

de clown
09-04-2013, 11:31
xxxxx

J-9A-N
09-04-2013, 11:52
Om wat voor auto gaat het , baktype?

J-9A-N
09-04-2013, 11:52
http://www.youtube.com/watch?v=sheTKD03hmo

Misschien heb je hier iets aan.

Mtdi
09-04-2013, 14:24
Het gaat om een 085.

MK2-VRT
09-04-2013, 20:52
Schakelmechanisme zit weer goed afgesteld of nog niet naar gekeken ?

de clown
09-04-2013, 23:04
Stefan ben bezig geweest nog steeds geen 5 zal morgen een foto plaatsen hoe het nu zit

de clown
09-04-2013, 23:06
http://www.youtube.com/watch?v=sheTKD03hmo

Misschien heb je hier iets aan.
Dat is een heel andere bak

René
09-04-2013, 23:16
Ik stelde het schakelmechaniek op mijn 085bak altijd af door de dikke schakelstang vanaf de pook los te halen in het mechaniek bij je stuurhuis en dan de pook in de achteruit zetten....daarna de bak in z`n achteruit zetten en dan alles weer vastdraaien.

Desnoods later nog iets finetunen door de dikke schakelstang weer los te halen en iets te verdraaien in het mechaniek...maar dat was vaak minimaal. Meestal stond alles in 1x goed en schakelde hij goed.

The_Maxx
10-04-2013, 13:57
Ik stelde het schakelmechaniek op mijn 085bak altijd af door de dikke schakelstang vanaf de pook los te halen in het mechaniek bij je stuurhuis en dan de pook in de achteruit zetten....daarna de bak in z`n achteruit zetten en dan alles weer vastdraaien.

Desnoods later nog iets finetunen door de dikke schakelstang weer los te halen en iets te verdraaien in het mechaniek...maar dat was vaak minimaal. Meestal stond alles in 1x goed en schakelde hij goed.

Beetje lastig als het een kabelgeschakelde 085 bak is, zoals de topicstarter gemeld heeft. Heb je dus geen schakelstang vanaf de pook lopen.

de clown
10-04-2013, 17:45
Nee klopt idd, ben vandaag weer bezig geweest, beetje aan het spelen, een keer afgesteld had ik geen achteruit meer, weer onder de auto gedoken, weer wat verstellen maar nog geen 5de versnellig, kom er amper meer uit, auto schakelt gewoon perfect, alleen na vervanging van koppeling, drukgroep en druklager ineens geen 5 meer!!!

Voorheen deed de 5 het wel gewoon, das dus het hele euvel, anders had ik zoiets van dat de 5kapot gelopen is, maar dat kan haast niet?

de clown
13-04-2013, 11:23
mag dicht is opgelost!!

René
13-04-2013, 11:41
Beetje lastig als het een kabelgeschakelde 085 bak is, zoals de topicstarter gemeld heeft. Heb je dus geen schakelstang vanaf de pook lopen.

Ah...dan was ik in de war met de bakcode! :redface:

mag dicht is opgelost!!

Dit soort topics sluiten we eigenlijk nooit, omdat een ander er ook nog iets aan kan hebben. Zou ook mooi zijn als je met ons deelt hoe je het nu hebt opgelost :thumbup:

de clown
15-04-2013, 13:13
Rene, ik heb het laten afstellen door een monteur, met 2 man elke versnelling nalopen, en steeds wat verstellen aan de schakelmechanisme onder de bak.

Ook bleek er wat ruimte tussen de schakelstangen te zitten, dit opgelost dmv dikke rubberen doorvoer rubbers :thumbup:

steven16v
15-04-2013, 14:03
Rene, ik heb het laten afstellen door een monteur, met 2 man elke versnelling nalopen, en steeds wat verstellen aan de schakelmechanisme onder de bak.

Ook bleek er wat ruimte tussen de schakelstangen te zitten, dit opgelost dmv dikke rubberen doorvoer rubbers :thumbup:

Ik ben ook een keer heel lang bezig geweest in mijn 1tje.

Toen gevraagd of een maat mij wilde helpen. Dus 1 in de auto en 1 eronder in de put. Half uur a 3 kwartier en hij schakelde perfect.

Dit soort dingen is gewoon het makkelijkste met 2 personen.

En het voordeel dat als je sneller klaar bent je eerder aan het bier kunt. :beer2:

de clown
15-04-2013, 23:04
Ik ben ook een keer heel lang bezig geweest in mijn 1tje.

Toen gevraagd of een maat mij wilde helpen. Dus 1 in de auto en 1 eronder in de put. Half uur a 3 kwartier en hij schakelde perfect.

Dit soort dingen is gewoon het makkelijkste met 2 personen.

En het voordeel dat als je sneller klaar bent je eerder aan het bier kunt. :beer2:
mwoah was onder werktijd gebeurd, dan eerder aan de koffie, maar ,met zijn 2en is zoiets makkelijker idd :thumbup: