View Full Version : Air Fuel ratio meter kit ?
Scirocco_1600
06-05-2013, 07:04
Hallo .
Zijn er mensen die ervaring hebben met een Afr meter kit ?
Een vriend van mij heeft een zitten in zijn subaru en hij rade mij dit ook aan .
En waar zijn ze te koop want ik heb al meters tegengekomen van meer of 1000 euro , en dit lijkt me wel een beetje duur
Grts
Voor een tientje ben je klaar:
http://www.scirocco.org/tech/misc/afgauge/af.html
Sven-GTI
06-05-2013, 09:02
Ligt eraan of je gewoon een meter voor een small-band lambda wil of voor een wide-band.
Ik heb gewoon een 'normale' meter voor een small-band lambda (die op de meeste auto's zit) en deze zijn niet heel duur hoor.
Ik heb er nog één die opeen smal band labda kan.
Scirocco_1600
06-05-2013, 11:48
Wel . Ik zou graag een meter hebben zodat ik kan zien of mijn Webers rijk of arm staan .
lambdasonde in je pijp schroeven en een meter eraanhangen,simpel lijkt me?
Scirocco_1600
06-05-2013, 16:41
lambdasonde in je pijp schroeven en een meter eraanhangen,simpel lijkt me?
en hoe zit het dan met de kits waar er een stuurdoos bij geregeld word ?
dus als ik het goed voor heb moet ik gewoon een lambdasonde nemen en deze aan de meter hangen ?
Jep, voor de basis wel, meter kun je hier:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=104338
Een meter vinden.
Spierings
06-05-2013, 19:30
en hoe zit het dan met de kits waar er een stuurdoos bij geregeld word ?
dus als ik het goed voor heb moet ik gewoon een lambdasonde nemen en deze aan de meter hangen ?
Wordt naar mijn weten bijna nooit met een stuurdoos bij geregeld, dit moet je meestal gewoon zelf doen.
Of je moet een erg duur engine management systeem helpen waarbij je deze functie kan instellen.
Scirocco_1600
06-05-2013, 20:39
Wordt naar mijn weten bijna nooit met een stuurdoos bij geregeld, dit moet je meestal gewoon zelf doen.
Of je moet een erg duur engine management systeem helpen waarbij je deze functie kan instellen.
Dus als ik het goed snap is het gewoon een lambda sonde en een meter en het moet werken .
Ook enige idee hoe het geschakeld moet worden ?
Sjeesbeest
06-05-2013, 20:56
Deze heb ik
klik hiero (http://www.performance-parts.nl/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=722&Itemid=1)
Niet duur en werkt prima !! Wel ff de set met wideband lambda nemen :)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z8AAYHGF.jpg
die had ik ook op de derby maar die bleek toen mn auto op de testbank stond toch iets minder nauwkeurig te zijn als ik dacht
Scirocco_1600
06-05-2013, 21:09
die had ik ook op de derby maar die bleek toen mn auto op de testbank stond toch iets minder nauwkeurig te zijn als ik dacht
Welke had je dan juist ?
http://www.performance-parts.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=27&category_id=14&option=com_virtuemart&Itemid=1&lang=nl
Sjeesbeest
06-05-2013, 21:31
die had ik ook op de derby maar die bleek toen mn auto op de testbank stond toch iets minder nauwkeurig te zijn als ik dacht
Vreemd, goed gekalibreerd? In een zuurstofrijke omgeving en dan pas gemonteerd?
Heb bij de mijne nergens last van.
Spierings
06-05-2013, 21:37
Dus als ik het goed snap is het gewoon een lambda sonde en een meter en het moet werken .
Ook enige idee hoe het geschakeld moet worden ?
Hoe wat geschakeld moet worden ??
Je bedoelt je mengsel afstellen ?? Dit doe je in jouw geval met andere sproeiers en meen ik venturi's
Of bedoel je hoe het aangesloten is ?? hangt meestal van het type af, ene met alleen een meter en lambda andere met een extra kastje er nog tussen.
Scirocco_1600
06-05-2013, 21:44
Hoe wat geschakeld moet worden ??
Je bedoelt je mengsel afstellen ?? Dit doe je in jouw geval met andere sproeiers en meen ik venturi's
Of bedoel je hoe het aangesloten is ?? hangt meestal van het type af, ene met alleen een meter en lambda andere met een extra kastje er nog tussen.
ik had het idd over de aansluiting van de motor op de sonde :)
Sjeesbeest
06-05-2013, 21:48
Lasbung in de uitlaat lassen, air/fuelratio meter inbouwen en aansluiten..... meter kalibreren..... lambdasonde erin schroeven en klaar is het geheel.
Spierings
06-05-2013, 21:48
ik had het idd over de aansluiting van de motor op de sonde :)
Motor heeft er niks mee te maken, je schroeft het er extra (ernaast) op.
Alleen oog voor de lambda in de uitlaat lassen.
Vreemd, goed gekalibreerd? In een zuurstofrijke omgeving en dan pas gemonteerd?
Heb bij de mijne nergens last van.
heb ik allemaal gedaan, dacht ook dat die van mij netjes werkte. hij gaf ook geen hele rare waardes aan ofzo.
maar toen ik op de testbank stond bleek hij toch redelijk af te wijken van de meter die ze daar hadden, en dat was een geijkte meter zeiden ze
Scirocco_1600
23-06-2013, 19:29
Deze nog een omhoog halen ?
Ik heb dus een verwarmde lambdasonde ( g60 ) met 4 draden , 1x grijs ( massa ) 2x wit ( verwarming ) en 1 x zwart ( naar afr meter ) . Maar is het nodig dat ik de witte draden schakel ? En hoe is dit dan ? Hoe worden die dan geschakeld ?
Rétrokroezer
21-10-2013, 13:03
Deze nog een omhoog halen ?
Ik heb dus een verwarmde lambdasonde ( g60 ) met 4 draden , 1x grijs ( massa ) 2x wit ( verwarming ) en 1 x zwart ( naar afr meter ) . Maar is het nodig dat ik de witte draden schakel ? En hoe is dit dan ? Hoe worden die dan geschakeld ?
Heb eigenlijk net dezelfde vraag...
Heb hier nog dit bakje liggen + 4 draads lambda sensor;
http://img841.imageshack.us/img841/8949/hkd6.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/841/hkd6.jpg/)
en wil deze ook ééns gaan monteren om te zien of de carburateur iet of wat correct ingesteld is.
+ & - aansluiten op het bakje, signaal (zwarte draad) aansluiten op de input en dan nog een grijze (ook massa...) & nog 2 witte.
Iemand een schema van hoe de 2 witte draden voor de voorverwarming juist geschakeld moeten worden? Of een volledig schema ?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.