PDA

View Full Version : Auto spuitklaar maken?? dus o.a. zelf schuren


antraciet
08-02-2004, 11:14
Ik heb nu een mk1 '83.

en deze wil ik zwart laten spuiten, om de kosten een beetje 'laag' te houden is mij verteld om hem zelf te schuren etc.

graag Tips en welke gereedschappen ik er voor nodig heb.

bvd 8)

dolf
08-02-2004, 12:32
Misschien eens zoeken naar een carrossier die bereid is om het bij hem te laten doen? Dan betaal je hem alles wat je hebt verbruikt en hoef je zelf geen materiaal te kopen. Zo ga ik naar de garage :D

antraciet
08-02-2004, 13:34
Misschien eens zoeken naar een carrossier die bereid is om het bij hem te laten doen? Dan betaal je hem alles wat je hebt verbruikt en hoef je zelf geen materiaal te kopen. Zo ga ik naar de garage :D

kan dat echt? heb je enig idee waar in de buurt van Utrecht dat kan,?

dolf
08-02-2004, 16:24
Ik weet niet eens waar utrecht ligt :D Dus daarmee kan ik je niet helpen. Ik moet wel zeggen dat ik de garagisten hier in de buurt n beetje ken en dat helpt ook veel. Maar als ze een beetje van goede wil zijn en je doet ze een haalbaar voorstel dan lukt dat wel.

da_vwfreak
08-02-2004, 22:14
Ik heb die van mij ook zelf strak gemaakt, geschuurd en in de primer gespoten. Reslultaat is super.

VolkswagenRacing
08-02-2004, 23:17
Ik weet dat veel Focwa bedrijven geen eigen geschuurd werk willen hebben, omdat het spuitresultaat heel erg afhankelijk is daarvan. Dat is dan jouw schuld maar iedereen zal vragen waar heb je dat laten spuiten :S dus dat is slechte raclame. Zijn ook gewoon bedrijven die dat wel doen hoor, maar niemand zet een auto strak als een echte hersteller.

da_vwfreak
09-02-2004, 17:48
de meeste schadebedrijven schuren de auto dof met de schuurmachine, maar het beste is waterproof schuren. Bij waterproof schuren krijg je een beter resultaat dan met de schuurmachine

VolkswagenRacing
09-02-2004, 23:44
Als je het goeie schuurpapier hebt maakt het niet uit of je nat of droog schuurt. Alleen de stof. (hand afschuren moet natuurlijk altijd)

da_vwfreak
10-02-2004, 18:14
Ik schuur het altijd nat met 1200 en daarna met water afspoelen zodat het stof er af gaat en daarna goed ontvetten

antraciet
10-02-2004, 20:09
Ik schuur het altijd nat met 1200 en daarna met water afspoelen zodat het stof er af gaat en daarna goed ontvetten

bedankt kerel, naar deze info zocht ik :)

ga het eerst ff testen op een gewoon deel kijken of ik er een beetje aanleg voor heb, zoniet dan begin ik er niet aan.

allemaal bedankt voor de reacties !

Tommy
10-02-2004, 20:47
Ik schuur het altijd nat met 1200 en daarna met water afspoelen zodat het stof er af gaat en daarna goed ontvetten

bedankt kerel, naar deze info zocht ik :)

ga het eerst ff testen op een gewoon deel kijken of ik er een beetje aanleg voor heb, zoniet dan begin ik er niet aan.

allemaal bedankt voor de reacties !

waarom stel je niet gewoon prioriteiten? ;) verlagen velgen.... uiteindelijk nog eens spuiten... hij is toch strak?

antraciet
10-02-2004, 21:19
Klopt, hij is bijna strak.. er zitten een paar plekjes die behandeld moeten worden, maar iid verlagen en velgen zijn 1e priori'tijd' :D

markos
11-02-2004, 00:15
Met een lange lat (in de vorm van het strak te maken deel)
met schuurpapier erop kun je oneffenheden goed strak krijgen. Begin met een vrij grove korrel (240 bijv.) en werk zo toe naar heel fijn (1200 is fijn genoeg idd). Als je op de oneffen plek eerst een andere kleur erop spuit kun je goed zien waar het nog lager ligt: daar blijft de spuitkleur zichtbaar en kan het nog worden strakgemaakt. Als er kaal metaal te zien is ligt de plek hoger, dus moet eromheen geplamuurd worden. Gebruik een 2-componenten plamuur, te koop bij de automaterialengroothandel.

Bij een moeilijk te bereiken plek kun je schuren met een blokje, bijvoorbeeld van piepschuim, zodat je de vorm van de auto goed volgt.

Wees erg kritisch!! Maak het zo strak als je kunt en laat door een pro de laatste hand eraan leggen. Eenmaal in de lak zie elke kleine oneffenheid en je doet zoiets maar 1 keer. Je kunt het dus het beste gelijk goed doen!

Succes, Markos