![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ik heb nu een mk1 '83.
en deze wil ik zwart laten spuiten, om de kosten een beetje 'laag' te houden is mij verteld om hem zelf te schuren etc. graag Tips en welke gereedschappen ik er voor nodig heb. bvd 8) |
#2
|
|||
|
|||
![]() Misschien eens zoeken naar een carrossier die bereid is om het bij hem te laten doen? Dan betaal je hem alles wat je hebt verbruikt en hoef je zelf geen materiaal te kopen. Zo ga ik naar de garage
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() Quote:
kan dat echt? heb je enig idee waar in de buurt van Utrecht dat kan,? |
#4
|
|||
|
|||
![]() Ik weet niet eens waar utrecht ligt
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Ik heb die van mij ook zelf strak gemaakt, geschuurd en in de primer gespoten. Reslultaat is super.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Ik weet dat veel Focwa bedrijven geen eigen geschuurd werk willen hebben, omdat het spuitresultaat heel erg afhankelijk is daarvan. Dat is dan jouw schuld maar iedereen zal vragen waar heb je dat laten spuiten :S dus dat is slechte raclame. Zijn ook gewoon bedrijven die dat wel doen hoor, maar niemand zet een auto strak als een echte hersteller.
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#7
|
|||
|
|||
![]() de meeste schadebedrijven schuren de auto dof met de schuurmachine, maar het beste is waterproof schuren. Bij waterproof schuren krijg je een beter resultaat dan met de schuurmachine
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Als je het goeie schuurpapier hebt maakt het niet uit of je nat of droog schuurt. Alleen de stof. (hand afschuren moet natuurlijk altijd)
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#9
|
|||
|
|||
![]() Ik schuur het altijd nat met 1200 en daarna met water afspoelen zodat het stof er af gaat en daarna goed ontvetten
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Quote:
bedankt kerel, naar deze info zocht ik ![]() ga het eerst ff testen op een gewoon deel kijken of ik er een beetje aanleg voor heb, zoniet dan begin ik er niet aan. allemaal bedankt voor de reacties ! |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
waarom stel je niet gewoon prioriteiten? ![]()
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#12
|
|||
|
|||
![]() Klopt, hij is bijna strak.. er zitten een paar plekjes die behandeld moeten worden, maar iid verlagen en velgen zijn 1e priori'tijd'
![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]() Met een lange lat (in de vorm van het strak te maken deel)
met schuurpapier erop kun je oneffenheden goed strak krijgen. Begin met een vrij grove korrel (240 bijv.) en werk zo toe naar heel fijn (1200 is fijn genoeg idd). Als je op de oneffen plek eerst een andere kleur erop spuit kun je goed zien waar het nog lager ligt: daar blijft de spuitkleur zichtbaar en kan het nog worden strakgemaakt. Als er kaal metaal te zien is ligt de plek hoger, dus moet eromheen geplamuurd worden. Gebruik een 2-componenten plamuur, te koop bij de automaterialengroothandel. Bij een moeilijk te bereiken plek kun je schuren met een blokje, bijvoorbeeld van piepschuim, zodat je de vorm van de auto goed volgt. Wees erg kritisch!! Maak het zo strak als je kunt en laat door een pro de laatste hand eraan leggen. Eenmaal in de lak zie elke kleine oneffenheid en je doet zoiets maar 1 keer. Je kunt het dus het beste gelijk goed doen! Succes, Markos |