PDA

View Full Version : Oliedruk

Fahrvergnugen
29-06-2005, 09:44
Ik heb een T2a uit 1970 met een origineel H motortje (ik denk 1500).

Wat moet de oliedruk minimaal zijn??

ik weet dat het blokje ver op is, maar voorlopig loopt het nog goed en mijn nieuwe motor is nog niet klaar.

als de motor koud is meet ik 3 bar, als hij echt warm is +/- 1 bar en warm onder de 2000 toeren +/- 0.8 bar. wanneer gaat dit fout??

Bedankt.

erwin 944
29-06-2005, 19:03
oliedruk in naar mijn mening aan de lage kant
0.8 onder de 2000t/min is wel zeer weinig, probeer eens met iets dikkere olie
mijn motor heeft warm altijd min 2.5 bar,koud 5 bar
oliepomp al eens vervangen (kan ook kompleet versleten zijn)

wanneer gaat het fout, simpel, als je motor stuk vliegt door te weinig oliedruk

erwin

Fahrvergnugen
20-07-2005, 18:13
Ik heb een T2a uit 1970 met een origineel H motortje (ik denk 1500).

Wat moet de oliedruk minimaal zijn??

ik weet dat het blokje ver op is, maar voorlopig loopt het nog goed en mijn nieuwe motor is nog niet klaar.

als de motor koud is meet ik 3 bar, als hij echt warm is +/- 1 bar en warm onder de 2000 toeren +/- 0.8 bar. wanneer gaat dit fout??

Bedankt.

Okay dan, de vraag "wanneer gaat dit fout" is beantwoord, gisteren reed ik met een gangetje van +/- 100km/h op de snelweg totdat ik merkte dat de snelheid er langzaam uitging.
in de achteruitkijkspiegel was ondertussen alles blauw, maar eenmaal op de vluchtstrook gestopt was er achter de motorklep niets te zien!!!, dus nog maar eens starten.
Het metalen klopgeluid dat uit de motor kwam vertelde me dat het tijd was om iemand met een sleep kabel te bellen.
Helaas is mijn nieuwe motor nog niet klaar,dus HEEFT ER IEMAND NOG EEN MOTOR LIGGEN DIE IN MIJN T2a PAST (let op! deze heeft ook een motorsteun aan de motor)

Fahrvergnugen
31-07-2005, 20:44
Okay dan, de vraag "wanneer gaat dit fout" is beantwoord, gisteren reed ik met een gangetje van +/- 100km/h op de snelweg totdat ik merkte dat de snelheid er langzaam uitging.
in de achteruitkijkspiegel was ondertussen alles blauw, maar eenmaal op de vluchtstrook gestopt was er achter de motorklep niets te zien!!!, dus nog maar eens starten.
Het metalen klopgeluid dat uit de motor kwam vertelde me dat het tijd was om iemand met een sleep kabel te bellen.
Helaas is mijn nieuwe motor nog niet klaar,dus HEEFT ER IEMAND NOG EEN MOTOR LIGGEN DIE IN MIJN T2a PAST (let op! deze heeft ook een motorsteun aan de motor)

En zo ziet het resultaat eruit.

Frieser
01-08-2005, 09:12
Wat voor waterkoeler ga je erin gooien?

Rico
01-08-2005, 09:27

??????????????????????????

waterkoeler???? in een T2???? dat die Brazilianen nou zo gek zijn om dat te doen hoeft niet te betekenen dat je in een originele T2 nou ook gelijk een waterblok moet gooien!!! :)

Fahrvergnugen
01-08-2005, 09:29

Audi 80 motor, 20Ltr T2b versn.bak met T3 diesel koppelingshuis, kopp.plaat van waterboxer, drukgroep en vliegwiel van G60, type 4 toplager, carterpan en oliepomp van T3 diesel. en dan moet het wel gaan passen.

Fahrvergnugen
01-08-2005, 09:33
??????????????????????????

waterkoeler???? in een T2???? dat die Brazilianen nou zo gek zijn om dat te doen hoeft niet te betekenen dat je in een originele T2 nou ook gelijk een waterblok moet gooien!!! :)

Het heeft normaal ook niet mijn voorkeur, maar mijn luchtgekoeld blok is kappot, en ik zocht een goedkope oplossing tot dat mijn nieuwe motor klaar is (luchtgekoeld) het enige wat ik kon vinden voor weinig geld en geen revisie nodig had was dit.

Humby
01-08-2005, 17:48
Waar ga je de radiator plaatsen???

Aircooled greetz,

Humby

Polle van Jut
01-08-2005, 17:55
@Humby:op dezelfde plaats als voor ne subaru zeker!Lukt het,of ben je nog nie bezig Bart?

Humby
01-08-2005, 17:57
Hmmz,

Ik ben nog ni echt bezig, maar alles is er al wel...
Ik wil gewoon ne keer weten waar hij die gaat hangen...

(Nog) aircooled greetz,

Humby

Fahrvergnugen
03-08-2005, 06:32
Hmmz,

Ik ben nog ni echt bezig, maar alles is er al wel...
Ik wil gewoon ne keer weten waar hij die gaat hangen...

(Nog) aircooled greetz,

Humby

Ik weet natuurlijk nog niet of het werkt, maar hij hangt boven de versn.bak.

het is een pick-up en tussen de motor en tank (boven de v-bak) zit heel veel loose ruimte.
mocht dit niet voloende koeling geven dan hang ik nog een breede/lage extra onder de auto (ik denk ergens tussen de chassis balken).

Humby
03-08-2005, 21:25
Ik ga hem tussen de chassisbalken hangen, alleen nog de geschikte radiator vinden. Ik zou er graag eentje plaatsen van een mercedes V8 of die aard...

Hopelijk ben ik er na de winter mee klaar. Het wordt een lekker project.

Aircooled greetz,

Humby