Log in

View Full Version : Oppassen op Ebay.de met lid!!

feto
04-07-2005, 12:54
Hallo iedereen,

Ik heb op vrijdag 24/06 via Ebay.de een stel Hella schijnwerpers (nieuw in doos) voor mijn kever via een veiling weten te bemachtigen bij iemand die zich "Grasmuecken" noemt. Op maandag 27/06 heb ik de betalingsgegevens van de verkoper gekregen. Diezelfde dag is het geld van mijn rekening uit Zweden overgeboekt op die van hem in Duitsland. Om hem te laten zien dat ik te goeder trouw ben heb ik screendumps gemaakt van de overmaking (per internet bankieren) en die naar hem gemaild.
Vrijdag 01/07 heb ik hem per mail gevraagd of hij het geld had ontvangen en kreeg daarop in hoofdletters een antwoord terug dat hij zuur was en er nog niets op zijn rekening was aangekomen. Daarop heb ik hem nogmaals de screendumps gemaild met de vraag waarom hij zuur was en heb voor de zekerheid mijn rekening geraadpleegd maar daar bleek alles in orde te zijn. Gisteren kreeg ik van hem een zeer onvriendelijk mailtje en vandaag wederom hetzelfde.

Omdat nu mijn geduld op was heb ik zelf per mobieltje (duur!) vanuit Nederland zijn bank in Duitsland (ik heb zijn rekeninggegevens) opgebeld om te vragen of het geld al was aangekomen en zo ja, wanneer. Het geld blijkt al op vrijdag (dus binnen een week) bij hem te zijn bijgeboekt terwijl hij vanochtend nog liep te schelden en te dreigen.....

Nadat ik met zijn bank had gesproken heb ik hem meteen per mail laten weten dat het geld al op zijn rekening stond.

Nu komt de klap op de vuurpijl: hij wil van mij een verontschuldiging voor het lange wachten!! Die gozer is niet goed bij zijn hoofd. :mad:

Dus mensen: blijf met je klauwen weg van het toetsenbord bij deze kerel. Wie dit niet gelooft, prima. Ik heb alle mailtjes bewaard en die mag je gerust bekijken. Kijk in zijn beoordelingen en dan zul je zien dat er anderen zijn die hij ook onbehoorlijk behandelt en zelfs bedreigt.

Mail me maar indien je meer wilt weten.

SplitBien
04-07-2005, 13:11
Altijd goed om even te horen vind ik.... Koop zelf ook veel via ebay en het blijft altijd maar een gok.... Tot nu toe alleen maar leuke ervaringen opgedaan, hoop dat dat zo blijft! Succes nog!

Gert
04-07-2005, 13:50
Heel simpele oplossing : alles naar ebay.de mailen .
Ze zoeken alles voor je uit en die meneer wordt op zijn vingers getikt als hij fout blijkt te zijn .
Zelf een keer meegemaakt en ik kreeg gewoon mijn geld teruggestort .

Berserker
04-07-2005, 14:03
jep zit zelf ook in een leuke ebay zaak verwikkeld,

velgen betaalt en hij heeft ze opgestuurd en heb ze nog steeds niet binnen

(de 15de Juni verstuurd) maja hij reageert nog op me mailtjes en zegt het zelf ook niet te weten en hij zal me het verzendnummer doormailen...

maja kheb door deze zaak eigenlijk geen zin meer om met ebay iets te kopen...

Mark1
04-07-2005, 14:45
@Berserker:.... gaat 't een keertje mis...gelijk al handdoek in de ring ?

@feto : Psies wat Gert zegt, gewoon ff seintje aan eBay geven... die hebben echt geen belang bij dit soort akties.

Heb 't ook 's andersom meegemaakt.
Kreeg in ene een "bemiddelingsmail" van eBay.de, ik zou een moederbord gekocht hebben en na meerdere mailtjes van de verkoper nog steeds niet gereageerd en/of betaald hebben .
Nooit 1 mail van die gast gehad, ik wist van niks :confused:

Zelf maar mail naar verkoper gestuurd over hoe en wat.
Na wat heen en weer mailen bleken ze dus gewoon fout in hun administratie te hebben.... niks aan hand dus.

Berserker
04-07-2005, 15:17
jep kben een mietje... :p

neeh maar je verliest toch wel het vertrouwen erin...

Rickyrick
04-07-2005, 15:20
Ik ben nu bezig ook bij Ebay.de

Spruitstuk van supersprint, vrijdag 24 juni geld overgemaakt direkt bij de Volksbank hier over de grens naar zijn volksbank in Regensburg.

Had tot vandaag niks meer van die vent vernomen, hij had zich ook afgemeld bij E-bay.
Dus ik bellen, vertelde hij me dat het deze week weg gaat.

Als ik het volgende week niet heb rij ik er heen, laat me voor 400 euro echt niet naaien

volksaddiction
04-07-2005, 16:07
Hmmm, heb van deze zelfde persoon wel eens typIII onderdelen gekocht voor Sabine d'r ponton en had t binnen een paar dagen in huis........geen problemen mee gehad.
Niet dat ik je niet geloof ofzo, maar om nou gelijk te zeggen dat deze persoon niet te vertrouwen is ?!

berendd
04-07-2005, 16:07
ik heb nog nooit iets naars meegemaakt gelukkig, wel al een keer gedacht de sjaak te zijn ergens mee, maar na een week toch antwoord op het mailtje. Ben via het forum al een keer erger te pas gekomen, maar is uiteindelijk ook goed gekomen.

feto
04-07-2005, 16:08
Ik heb net Ebay.de een uitgebreid mailtje gestuurd met alles wat mij niet zinde over deze vent. Ben benieuwd.

Mitteilung über Probleme mit anderen eBay-Mitgliedern > Verstöße beim
Verkauf > Der Verstoß, den ich melden möchte, ist nicht aufgeführt

Member or Item being reported: grasmuecken

Am 24.06.2005 habe ich auf Artikelnummer 556493572 geboten und den
Artikel ersteigert. Am 27.06 hat der Verkäufer sich gemeldet mit den
Versandkosten von 19,86 € und am gleichen Tag habe ich das Geld überwiesen.
Zur Bestätigung der Überweisung habe ich sogenannte "Screendumps"
gemacht und die am Verkäufer geschickt.
Am dienstag den 28.06 erhalte ich nochmals ein Email mit den
Versandkosten, jetzt allerding in Höhe von 29,86 € (also 10 € mehr) obwohl DHL
nur 16,50 € verlangt.
Seit Freitag 01.07 bekomme ich Emails vom Verkäufer in einem
unpassenden Ton (mit groß geschriebene Wörter) und heute Morgen war die Email
sogar drohend. Ich stehe auf einen höflichen Umgang, wurde aber mehrmals
beschimpft. Daß er seine Mails groß schreibt ist leider kein Irrtum. Die
Emails habe ich gespart und sende die Ihnen gerne zu. Eine Kopie von
einem der Emails ist weiter unter (nach meinem Namen) zu sehen.

Heute Morgen habe ich selber mit meinem Handy von Holland aus (ein sehr
teueres Gespräch) die BB Bank in Karlsruhe angerufen und bekam die
Auskunft daß das Geld schon am 01.07 eingegangen war. Dies habe ich dem
Verkäufer sofort gemeldet und trotzdem verlangt er von mir eine
Entschuldigung obwolhl er innerhalb von 5 Arbeitstagen sein geld bekommen hat.
Außerdem schreibt er in der Artikelbeschreibung daß das Geld innerhalb
von 8 Arbeitstagen auf seinem Konto eingegangen sein muß. Er hat also das
Geld innerhalb seinem eigenen Termin erhalten.

Können Sie bitte dieses Mitglied davon überzeugen daß man so nicht mit
anderen umgeht und vor allem das ich mich nicht so einen Ton gefallen
lasse.

Mit freundlichen Grüßen,
Frederik Laanen

Wenn ich von dir am Montag die Bankdaten bekomme (27.06!!) und das Geld
gleich überwiesen wird, dann entschuldige ich mich nicht. Kommt nicht
in Frage! DU solltest mit einer Entschuldigung kommen. Du hast das Geld
INNERHALB EINER WOCHE aus Schweden bekommen. Bist du wahnsinnig? Ich
gebe mir noch die Mühe um deine Bank ins Ausland über Handy an zu rufen
und du hast noch die Frechheit eine Entschuldigung von mir zu
verlangen??!!

Frederik Laanen

Michael Grasmück <mgrasmueck@web.de> wrote:
Wow am FREITAG also ist es Zeit für eine Entschuldigung von dir!

Frederik Laanen <nekafm38a1@yahoo.com> schrieb am 04.07.05 12:09:06:

Michael,

Ich habe gerade die BB Bank in Karlsruhe (Mühlburger Tor 0721-831160)
angerufen und das Geld ist am 01.07 eingegangen. Schau selber nach wenn
du es nicht glaubst.

Frederik Laanen

1) Ich kann nicht seit zwei Wochen nerven denn du hast erst am 27.06
Kontakt mit mir aufgenommen. Ist also nur eine Woche her.

2) Vielleicht zögert deine Bank? Schadet es deine Bank an zu rufen?

3) Make my day.

4) Stimmt nicht. Schau mal nach auf den Bildern die ich dich geschickt
habe. Stimmt dein IBAN oder BIC nicht?

5) Stimmt.

Heute Nachmittag werde ich meine Bank anrufen um das auf zu klären.
Falls sich erweist das du schon vergangene Woche über das Geld verfügst
und das alles nur zum Spaß schreibst, werde ich Ebay über dich
benachrichtigen.

Frederik Laanen

1.Du nervst seit 2 Wochen!

2. Immer noch kein Geld.

3.Soll ich Gutschrift beantragen dann fliegst du raus

4. du wartest wie alle Anderen,

5,GESETZ kein GELD keine WARE

Also Contenance, denn spätestens bei der WM sehen wir uns wieder!

Gruss

michael

schalt Mal schnell runter
Frederik Laanen <nekafm38a1@yahoo.com> schrieb am 03.07.05 19:51:41:

So jetzt mal aufpassen: ich habe das Geld am 27.06 überwiesen und du
kannst auf den Bildern selber sehen das ich keine Märchen erzähle. Falls
du deinen Ton nicht änderst bekommst du von mir eine negative
Beurteilung.

Frederik Laanen

KEIN GELD keine WARE
Frederik Laanen <nekafm38a1@yahoo.com> schrieb am 01.07.05 16:51:34:

Wieso sauer? Das Geld ist schon am 27.06 von meinem Konto abgebucht.
Auf den Bilder ist das zu sehen.

Ne immer noch nix bin sauer!
Frederik Laanen <nekafm38a1@yahoo.com> schrieb am 01.07.05 15:01:14:

Hallo Michael,

Hast du das Geld für die Scheinwerfer mittlerweile bekommen?

MfG,
Frederik Laanen

Danke
Frederik Laanen <nekafm38a1@yahoo.com> schrieb am 27.06.05 11:04:01:

Hallo Michael,

Die 188.86 € sind seit heute Morgen unterwegs.

MfG,
Frederik Laanen

Pls transer

Bitte überweisen sie,

Kto 5585341

BLZ 66090800

BB Bank

Inhaber: M.Kamenar

for foreign ebayers

Iban: DE 68660908000005585341

Bic ; GENODE61BBB

Lieferzeit 6-8 Werktage

Vielen Dank für Ihr Vertrauen

Thanks+Danke

Michael

19,86 Euro Versand!
nekafm38a1@yahoo.com schrieb am 25.06.05 13:04:10:

Bitte beachten Sie, dass es sich bei dieser E-Mail um eine vom System
versendete Information handelt. Eine Antwort auf diese E-Mail über die
Antwortfunktion Ihres E-Mail-Programms ist daher nicht möglich. Bei
Fragen an unseren Kundenservice klicken Sie bitte auf den folgenden Link
oder kopieren Sie ihn in Ihren Browser:
http://pages.ebay.de/help/contact_inline/index.html

Bitte teilen Sie mir den Gesamtbetrag für den Artikel mit.

Hallo grasmuecken,

Ich habe über eBay folgenden Artikel von Ihnen erworben. Bitte teilen
Sie mir den Gesamtbetrag mit.

Hallo, Wenn's geht bitte die Scheinwerfer mit DHL standard Versand (bis
5Kg und versichert) für 16,50 ?. Um das Geld zu überweisen brauche ich
allerdings IBAN und BIC. MfG, Frederik Laanen
Bitte teilen Sie mir den Gesamtbetrag für meinen eBay-Artikel mit.
Um mir Zahlungsinformationen zu senden, klicken Sie bitte auf
Zahlungsinfo senden.

Artikelnummer Artikelbezeichnung Menge Preis
4556493572 Porsche 356 VW Käfer -67 Paar Hella Scheinwerfer VW 1
EUR 169,00

Bitte schicken Sie den Artikel an folgende Adresse:
Frederik Laanen
xxxxxxx
xxxxxxx
Niederlande

Vielen Dank.

nekafm38a1

eBay bietet seinen Mitgliedern sehr hohe Sicherheitsstandards. Unsere
Datenschutzerklärung dient dem umfassenden Schutz Ihrer persönlichen
Daten bei eBay. eBay fragt niemals per E-Mail nach vertraulichen
persönlichen Daten (z.B. Kennwort, Kreditkarte, Kontonummer. Um mehr zu diesem
Thema zu erfahren, gehen Sie bitte zu Schutz von Passwort und
Mitgliedsdaten.

Diese E-Mail-Benachrichtigung wurde an mgrasmueck@web.de gesendet,
aufgrund der von Ihnen gewählten Benachrichtigungseinstellungen und in
Übereinstimmung mit unseren Datenschutzgrundsätzen. Um Ihre
Benachrichtigungseinstellungen zu ändern, klicken Sie bitte hier. Wenn Sie diese
E-Mail als Textversion erhalten möchten, klicken Sie bitte hier.

Copyright © 1995-2005 eBay Inc. Alle Rechte vorbehalten.
Die genannten Marken sind das Eigentum ihrer jeweiligen Inhaber.
Der Name eBay und das eBay-Logo sind Eigentum von eBay Inc.

feto
04-07-2005, 16:11
Hmmm, heb van deze zelfde persoon wel eens typIII onderdelen gekocht voor Sabine d'r ponton en had t binnen een paar dagen in huis........geen problemen mee gehad.
Niet dat ik je niet geloof ofzo, maar om nou gelijk te zeggen dat deze persoon niet te vertrouwen is ?!

Ik heb mijn mailtje aan Ebay.de hier gepost. Lees het zelf maar door. Ik snap niet wat die vent bezielt want hij schrijft zelf in de artikelbeschrijving dat het geld binnen 8 werkdagen op zijn rekening moet staan en hij heeft het binnen 5 werkdagen erop staan.

volksaddiction
04-07-2005, 16:32
Ik heb mijn mailtje aan Ebay.de hier gepost. Lees het zelf maar door. Ik snap niet wat die vent bezielt want hij schrijft zelf in de artikelbeschrijving dat het geld binnen 8 werkdagen op zijn rekening moet staan en hij heeft het binnen 5 werkdagen erop staan.
Hmmm, is wel een eikel zo te zien ja !!
Ik heb dus geluk gehad met hem.....moet ook eerlijk zeggen dat het bij mij om een setje deurschelpen voor typIII ging van 7 euro incluus verzenden ofzo.
Ben benieuwd hoe dit afloopt na je mailtje aan Ebay...

Dennis@polo86c.nl
04-07-2005, 18:22

Volgens mij heb je gewoon geen geduld ;)

feto
04-07-2005, 21:13
Volgens mij heb je gewoon geen geduld ;)

Ik heb inderdaad geen geduld met dit soort lui nee.... Die verzieken de hele boel. Wat mij ontgaat is waarom hij al binnen een week aan het janken slaat terwijl hij het geld vanuit het buitenland binnen zijn zelf gestelde termijn op zijn rekening heeft. Abschießen! :mad:

berendd
05-07-2005, 10:41
verrekte net mailtje...
ik dacht dat ik wel aardig duits kon, maar dit is zeker goed geschreven.

kijken wat ebay ermee doet.

Tommy
05-07-2005, 10:54
Heel simpele oplossing : alles naar ebay.de mailen .
Ze zoeken alles voor je uit en die meneer wordt op zijn vingers getikt als hij fout blijkt te zijn .
Zelf een keer meegemaakt en ik kreeg gewoon mijn geld teruggestort .

Ik heb het ook meegemaakt... maar ben mijn geld kwijt... behoorlijk wat lopen mailen met eBay.de incl printscreens van mijn afgeschreven geld, en een bevestiging van mijn bank dat het geld in duitsland aangekomen is(waar konden ze niet precies zeggen, zou me 35 euro gaan kosten) het ging om een bedrag van 64 euro... en heb uiteindelijk maar opgegeven.

correspondentie met het bedrijf was erg vaag trouwens... Je kon zo nu en dan gewoon zien dat een ander terugmailde... de ene keer werd gezegd dat alles eens nagekeken zou worden, de andere keer was het wel duidelijk en al lang nagekeken, maar was het geld er niet... En ook zij hebben de printscreens gehad van mijn afboeking, heb het rekeningnummer een paar keer bevestigd gevraagd... maar ben er niet doorheen gekomen... :mad:

eBay kon uiteindelijk niks meer doen omdat de termijn was verstreken, ik had een hele waslijst met papieren in moeten vullen, en dat wist ik dus ook te laat... En doordat ik steeds hoop had dat er na mailen uiteindelijk wat bereikt ging worden heeft het te lang geduurt.

Paar maand later dus maar gekapt.

feto
05-07-2005, 10:57
Vanochtend weer een mailtje van die eikel gekregen en mijn antwoord staat erbij. Ik heb zo'n zin die gozer het ziekenhuis in te helpen......

Deine eigene Bank hat ja bestätigt daß das geld schon da ist. Außerdem schreibst du selber daß das Geld innerhalb 8 Arbeitstage auf deinem Konto sein muß und das ist der Fall. Du brauchst wirklich Hilfe. Ebay hat schon mehrere Nachrichte über dich bekommen. Falls du mit meinem Geld davon gehst ohne daß ich tadellose Scheinwerfer zu Hause erhalte hast du noch nicht Geburtstag. Schön aufpassen Michael.....

Frederik Laanen

Du stehst unter Drogen!

Ein Woche ,ich bekomme binnen 24 H Geld aus USA
Mir egal immer noch nix da, mache morgen einen Claim bei Ebay

Ende

Michael

bin nicht dein Kasper

Big_Mac_Mark
05-07-2005, 10:58
Mag ik mee als je heen gaat? Vieze k*tmof!

Tommy
05-07-2005, 11:04
@ feto: Ik vind je wel vrij agressief... maak je tegenover eBay.de ook geen lekkere indruk mee...

Maar die gozer is echt weird ja...

feto
05-07-2005, 11:10
@ feto: Ik vind je wel vrij agressief... maak je tegenover eBay.de ook geen lekkere indruk mee...

Maar die gozer is echt weird ja...

Mijn geduld is op en ik voel al aankomen dat hij niet thuis geeft terwijl hij wel mijn geld heeft. Dan word ik inderdaad behoorlijk link ja.

Melvin
05-07-2005, 11:27
@feto: waar woont ie in duitsland? kunnen we samen gaan... ik moet er ook nog naartoe ;)

helaas heb ik hetzelfde meegemaakt als jou, ging om 375 euro... echter niet eens via ebay... dom dom dom...

feto
05-07-2005, 14:29
Volgens Ebay woont hij in Nürnberg maar de tenaamstelling op de bankrekening is een andere dan die hij in mailtjes gebruikt en die ik via Ebay kreeg. Vaag....

serge pot
05-07-2005, 15:00
simpele oplossing log je in op msn onder nieuw acount .log je opnieuw in op ebay ,bied op elke advertentie van die vent met 1000 euro (bod is terugtrekbaar tot 24 uur einde veiling),schrijf hem een mailtje dat ie jou w de lampen op moet sturen (hebje betaald immers)anders verkoopt ie nooi meer wat via ebay met winst :D

berendd
05-07-2005, 15:16
ja en dan maakt ie een nieuwe account aan en gaat gewoon verder...

feto
05-07-2005, 15:39
Vanmiddag ontvangen van hem (als antwoord op mijn eerdere mailtje vanochtend dat eronder staat):

Sei einfach ruhig , Geld kam heute, Ware geht raus, lasse uns in Ruhe mit Ihren unseriösen Gerede

Ende

Michael

Frederik Laanen <nekafm38a1@yahoo.com> schrieb am 05.07.05 11:53:20:

Deine eigene Bank hat ja bestätigt daß das geld schon da ist. Außerdem schreibst du selber daß das Geld innerhalb 8 Arbeitstage auf deinem Konto sein muß und das ist der Fall. Du brauchst wirklich Hilfe. Ebay hat schon mehrere Nachrichte über dich bekommen. Falls du mit meinem Geld davon gehst ohne daß ich tadellose Scheinwerfer zu Hause erhalte hast du noch nicht Geburtstag. Schön aufpassen Michael.....

Frederik Laanen

Ik ben benieuwd. Hij klinkt alsof hij een beetje terugdeinst, maar ik geloof het pas als ik mijn schijnwerpers in huis heb zonder enigerlei schade.

VolksKai
06-07-2005, 20:08
Vanmiddag ontvangen van hem (als antwoord op mijn eerdere mailtje vanochtend dat eronder staat):

Ik ben benieuwd. Hij klinkt alsof hij een beetje terugdeinst, maar ik geloof het pas als ik mijn schijnwerpers in huis heb zonder enigerlei schade.
Klinkt alsof je nog niet echt vaak iets via ebay hebt gekocht. (wil niet lullig doen ofzo hoor).
Als je gewoon een beetje geduld had gehad, wat je altijd wel een beetje moet hebben, had je volgens mij gewoon je lampjes gekregen hoor. Vergeet niet dat sommige mensen ook nog een leven hebben naast internet/computer, en dat ze dus niet dag en nacht tijd hebben om hun rekening te checken of jou geld erop staat.
Dat hij 'binnen 8 dagen' in zn advertentie heeft staan, is denk ik alleen om zichzelf in te dekken voor het geval dat het misgaat!

je krijgt je lampen heus wel (in goede staat), je zult alleen nooit meer iets bij diegene kunnen kopen.

Mijn tip voor de volgende keer: Heb een beetje geduld... het komt (meestal) allemaal wel goed! Ik heb ook wel eens 4 dagen geen tijd om mailtjes te beantwoorden of om pakketjes te versturen...

Succes ermee, en ik hoop dat je veel plezier hebt van je lampen!

feto
06-07-2005, 20:28
Klinkt alsof je nog niet echt vaak iets via ebay hebt gekocht. (wil niet lullig doen ofzo hoor).
Als je gewoon een beetje geduld had gehad, wat je altijd wel een beetje moet hebben, had je volgens mij gewoon je lampjes gekregen hoor. Vergeet niet dat sommige mensen ook nog een leven hebben naast internet/computer, en dat ze dus niet dag en nacht tijd hebben om hun rekening te checken of jou geld erop staat.
Dat hij 'binnen 8 dagen' in zn advertentie heeft staan, is denk ik alleen om zichzelf in te dekken voor het geval dat het misgaat!

je krijgt je lampen heus wel (in goede staat), je zult alleen nooit meer iets bij diegene kunnen kopen.

Mijn tip voor de volgende keer: Heb een beetje geduld... het komt (meestal) allemaal wel goed! Ik heb ook wel eens 4 dagen geen tijd om mailtjes te beantwoorden of om pakketjes te versturen...

Succes ermee, en ik hoop dat je veel plezier hebt van je lampen!

Volgens mij is hier sprake van een misverstand van jouw kant: ik heb geen geduld met deze kerel na zijn reacties die ik vanaf afgelopen vrijdag heb gekregen. Hij vond dat hij het geld niet rap genoeg op zijn rekening had staan en daar is het hem allemaal om begonnen. Ik kreeg van hem op vrijdag 01/07 een kort en getergd mailtje waarin stond "Nee, nog steeds niets ben zuur". Ik vond er niets raars aan dat hij een werkweek op zijn geld moest wachten dat vanuit het buitenland (buiten de eurozone) kwam, maar dat was meneer teveel van het goede kennelijk.

Na dertig keer iets op Ebay te hebben gekocht ken ik het klappen van de zweep inmiddels wel, dus daar ligt het niet aan. Waar het mij om gaat is dat deze man een ongepaste toon aanslaat binnen vijf dagen. Bovendien krijg ik van hem twee verschillende bedragen opgegeven voor de verzendkosten die 10 € verschillen. Typfoutje? Kan...... Maar ik zou dan prompt een mailtje naar de tegenpartij sturen met de verontschuldiging voor de fout en niet lomp gaan doen.

Als iemand een leven naast de computer heeft dan is dat prima, maar dat betekent niet dat je dan mensen (mij dus) kunt beschuldigingen van wanbetaler en weet ik veel meer terwijl het geld wel op de rekening van de ontvanger staat.

Jurgen Santana
06-07-2005, 20:28
Van de kopers en verkopers die met hem zaken hebben gedaan is 99,3% tevreden. Staat wel een paar keer dat het wat lang duurt. Iets op Ebay kopen is meestal niet 1 2 3 in huis.

feto
06-07-2005, 20:33
Van de kopers en verkopers die met hem zaken hebben gedaan is 99,3% tevreden. Staat wel een paar keer dat het wat lang duurt. Iets op Ebay kopen is meestal niet 1 2 3 in huis.

Daar gaat het hem ook helemaal niet om en dat is ook niet mijn bezwaar tegen deze kerel.....

Het punt is: ik betaal prompt en krijg binnen een week getergde mailtjes van deze meneer met allerlei verwijten terwijl hij zelf slecht geïnformeerd is over zijn saldo. Snap je?

Er zijn ook anderen die hem een negatieve beoordeling hebben gegeven na bedreigingen en scheldpartijen als je zijn beoordeling nakijkt.

berendd
06-07-2005, 22:39
die gast is slecht geinformeerd omdat ie jouw storting over het hoofd heeft gezien.
15-20 artikelen per dag verkopen is best wat werk, kan weleens wat misgaan.

zal wel goed komen

Rico
08-07-2005, 12:46
PayPal introduceert Kopersbescherming voor Nederlanders

Uitgegeven: 8 juli 2005 10:54
Laatst gewijzigd: 8 juli 2005 11:00
AMSTERDAM - Het online betalingssysteem Paypal kondigt vrijdag aan dat Nederlandse eBay-leden gebruik kunnen maken van het PayPal Kopersbeschermingsprogramma. Dit programma biedt gebruikers die via PayPal betalen een financiële dekking voor aankopen tot 500 euro.

Het PayPal Kopersbeschermingsprogramma is gratis. Indien aankopen sterk verschillen van de objectbeschrijving of wanneer er helemaal geen levering plaatsvindt, zijn aankopen gedekt tot 500 euro.

Om als verkoper in aanmerking te komen voor PayPal's Kopersbescherming dient men op eBay.nl over een handelshistorie te beschikken van minstens 50 beoordelingen - ook wel feedback geheten – die een positieve feedbackscore van minimaal 98 procent vertegenwoordigd.

PayPal's Kopersbescherming wordt behalve in Nederland ook gelanceerd in Oostenrijk, België, Ierland, Spanje en Zwitserland. In Duitsland, Italië en Frankrijk wordt het bestaande programma, dat een dekking biedt tot 400 euro, uitgebreid tot een dekking van 500 euro.

Om gebruik te maken van PayPal dient de gebruiker zich eenmalig in te schrijven met een e-mailadres en een bankrekeningnummer of creditcard. Met Paypal hoeven gebruikers geen bank- of creditcardgegevens bij hun aankoop te verschaffen. Deze gegevens (van zowel koper als verkoper) zijn alleen bij de tussenpartij - Paypal - bekend. Als de gebruikers kiest voor betaling met Paypal, ontvangt hij een mailtje waarin hij de koop bevestigt.

berendd
08-07-2005, 12:50
ja maar de ontvanger heeft niet altijd paypal, als ze het accepteren altijd gebruiken inderdaad.

Black Devil
08-07-2005, 13:05
Op heb al HEEL veel gekocht op ebay, en Geduld heb je zeker wel nodig, een setje donkere achterlichten voor de golf 1 had ik pas na 2maanden binnen. NOU EN het is toch goedgekomen, alleen maar omdat ik altijd NETJES kontakt heb gehad met die persoon via de email!!

Big_Mac_Mark
08-07-2005, 15:31
Jullie snappen het echt niet he! Feto heeft geduld zat, maar die andere gozer vond het te lang duren! Dus hou op te zeuren over geen geduld! Jullie lezen volgens mij gewoon over Feto's post heen! En als je wilt zeuren over geduld, doe het dan bij de verkoper, want zo is niemand geholpen!

(PS: is niet slecht bedoeld, tegen niemand, maar iedereen heeft het maar over geduld, terwijl Feto duidelijk heeft aangegeven dat juist DE VERKOPER geen geduld had!)

Black Devil
08-07-2005, 19:29
met geduld bedoel ik ook, als de verkoper een *&^%$#@ is gewoon netjes terug BLIJVEN antwoorden, hij heeft immers het geld EN de spullen......

feto
14-07-2005, 12:37
Ik heb de spullen ontvangen, alleen was de aansluiting (plastic ring met koperen contacten) die de lamp aan de achterkant tegen de reflector houdt bij één koplamp in 6 stukken. Waarschijnlijk is die tijdens het transport losgekomen en zo stukgeschud. Voor de rest was alles in goede staat. Ik heb de verkoper wel negatief beoordeeld vanwege zijn gescheld en zijn houding.

Bussie komt zo
14-07-2005, 12:40
Ik heb de spullen ontvangen, alleen was de aansluiting (plastic ring met koperen contacten) die de lamp aan de achterkant tegen de reflector houdt bij één koplamp in 6 stukken. Waarschijnlijk is die tijdens het transport losgekomen en zo stukgeschud. Voor de rest was alles in goede staat. Ik heb de verkoper wel negatief beoordeeld vanwege zijn gescheld en zijn houding.

Dubbele koude kermis dus.. Beetje jammer tis al koud zat bij jullie in de winter.