PDA

View Full Version : Turbo druk opvoeren 1,6 GTD JR 70 PK

GOLF2GTD
07-09-2013, 15:57
Rij alweer een jaar vrolijk in mijn GOLF 2. APK puntjes weer verholpen en ik kan er weer een jaar tegenaan. :D
Nu ben ik benieuwd hoe ik de turbodruk kan opschroeven. Ik kan geen boutjes(inbus) vinden waar ik iets mee kan verstellen. Ik heb de grote turbo (K24?) :confused:

Alvast bedankt

ewcaddymk1
07-09-2013, 16:01
is dus een KKK of toch een Garrett turbo :confused:

GOLF2GTD
07-09-2013, 16:03
is dus een KKK of toch een Garrett turbo :confused:

De grote (origineel denk ik) ;)

StefTurboDiesel
08-09-2013, 01:01
Ik heb daar een KKK in, hoe verhoog je de turbodruk op deze turbo's?

Wel altijd de auto een minuutje laten aanstaan als je op de snelweg gereden hebt.
doe ik altijd voor de veiligheid, je weet maar nooit.

DÁ-BRT
08-09-2013, 08:28
K24 is van KKK en die is degelijker dan de Garrett T3.

Als er niets op de turbo zit om hem af te stellen dan moet je een restrictie maken in de stalen leiding die naar de wastegate gaat.

Dat na laten draaien hoeft eigenlijk alleen als je aan het jagen bent geweest. (Of als je op de snelweg naar een parkeerplaats gaat ;) )

StefTurboDiesel
08-09-2013, 10:28

Als er niets op de turbo zit om hem af te stellen dan moet je een restrictie maken in de stalen leiding die naar de wastegate gaat.

Dat na laten draaien hoeft eigenlijk alleen als je aan het jagen bent geweest. (Of als je op de snelweg naar een parkeerplaats gaat ;) )

Of als je tegen 120-130 gereden hebt gedurende een halfuur ofzo..
ik doe dat voor de zekerheid, ik wil de Golf niet in prakke rijden :thumbup:

Ben heel content met de JR. Alhoewel deze beetje olie lust vind ik het niet zo erg, leuke oldschool rij gevoel :)

GOLF2GTD
08-09-2013, 11:59
Hallo, ben ik weer,

Heb bij mijn golf 1.6 TD (JR) de governor modificatie gedaan. Dit houdt in dat hij door kan trekken tot 6500 toeren wat in houdt brandstof toevoer tot 6000 toeren, dus meer turbodruk rond 4000 toeren. (hehe lange zin). Ik heb hem weer in elkaar gezet zoals ik hem uit elkaar heb gehaald.
Als ik nu flink doorrij en ik kom boven de 3500 toeren gaat de auto zelf toeren verhogen.... Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Ik denk dat ik deze hem deze week uit elkaar haal om te kijken of alles goed zit, anders zou ik het niet weten :confused: :(

Voor de rest bevalt de golf prima.

Trouwens, iemand nog een goedkope turbodrukmeter met t-stuk en slangetjes?

StefTurboDiesel
08-09-2013, 12:08
Hallo, ben ik weer,

Heb bij mijn golf 1.6 TD (JR) de governor modificatie gedaan. Dit houdt in dat hij door kan trekken tot 6500 toeren wat in houdt brandstof toevoer tot 6000 toeren, dus meer turbodruk rond 4000 toeren. (hehe lange zin). Ik heb hem weer in elkaar gezet zoals ik hem uit elkaar heb gehaald.
Als ik nu flink doorrij en ik kom boven de 3500 toeren gaat de auto zelf toeren verhogen.... Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Ik denk dat ik deze hem deze week uit elkaar haal om te kijken of alles goed zit, anders zou ik het niet weten :confused: :(

Voor de rest bevalt de golf prima.

Trouwens, iemand nog een goedkope turbodrukmeter met t-stuk en slangetjes?

Hoe bedoel je met toeren verhogen? stationair bedoel je?
Anders heb ik dat ''probleem'' ook. Koude start blijft die mooi op 900rpm, eens ik wat gereden heb zit ie op 1000 oftewel 1100rpm stationair. :rolleyes:
Is wel leuk zo een governor mod :thumbup:

GOLF2GTD
08-09-2013, 12:09
Nee niet stationair. Alles ik oke als ik maar niet boven de 3500 toeren kom

GOLF2GTD
08-09-2013, 12:11
Kan het te maken hebben met de gashevel die verkeerd gemonteerd is?

GOLF2GTD
08-09-2013, 12:20

Bedankt! heb ik weer een klusje voor deze week.... :D