PDA

View Full Version : GRRRR, weer wat stuk....

WilliamF
11-07-2005, 20:19
Het houd de laatste tijd allemaal niet veel over met de golf, helaas.

Nu heb ik het volgende weer, van de week begon het met stotteren en inhouden en nu zo goed als niet meer lopen.... AAAAAARG, vanaaf ff aant kijken geweest, conclusie: brandstofpomp op cilinderkop stuk.

Nu heb ik net ff het onderdeelnummer opgezocht: 052 127 025 j

Maar wat ik me afvraag, is het nog leverbaar en is er toevallig iemand die weet wat dat ding nieuw zal moeten kosten, als dat ding uberhaupt leverbaar is, en een beetje betaalbaar bestel ik morgen meteen een nieuwe.

Bij voorbaat dank, en met vriendelijke groet.

WilliamF

fre-golf1-16v
11-07-2005, 21:05
wat voor een motor is het

WilliamF
11-07-2005, 21:13
een 1100cc uit een 77ér. Volgens mij een gg, maar zeker weten doe ik het niet.

Dennis@polo86c.nl
11-07-2005, 21:27
Ff bellen met de dealer? Je hebt het onderdeelnummer al!

Het kan goedkoper zijn om de pomp bij een brezan oid te bestellen.
Als ie van een goed merk is, Pierburg oid, dan is het net zo goed als origineel.

Goed: volgens ome Edgar zo rond de 110 euro, kan dus wel uit om even rond te kijken.

Black Devil
11-07-2005, 21:33
Of een compleet blok kopen en dan heb je veeeeeeeeeel reserve onderdelen ;)

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=11731

WilliamF
11-07-2005, 21:34
110 pleuro, pfffffffff, das wel veel.....:( ik word zo langzamerhand helemaal ziek van dat ding. Ouwe auto's, dat hoort allemaal niet zo veel te kosten...! toch???

Maar goed, morgen dus ff shoppen.

WilliamF
11-07-2005, 21:35
Of een compleet blok kopen en dan heb je veeeeeeeeeel reserve onderdelen ;)

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=11731

Dat vind ik behoorlijk veel knaken voor zo'n motortje zal ik je eerlijk zeggen.

chrisjuh
11-07-2005, 23:16
[QUOTE=WilliamF]110 pleuro, pfffffffff, das wel veel.....:( ik word zo langzamerhand helemaal ziek van dat ding. Ouwe auto's, dat hoort allemaal niet zo veel te kosten...! toch???

Nou..... :D

Cabby 82 TDi
12-07-2005, 06:00
Dat belastingvrij rijden en lage verzekering is bewust gedaan om zo het onderhoud te kunnen betalen.

Dus idd je moet meer geld investeren om ze rijdend te houden.

Black Devil
12-07-2005, 06:50

Eerlijke vent ;)

Vraagprijs is het...... :)

René
12-07-2005, 07:55
hmmm ik heb vorig jaar mijn 1100tje op de grote bult gegooid omdat er niemand om kwam....

(zat een zgan brandstofpomp op :redface: )

sjampoo
12-07-2005, 09:11
Troost (schrale) voor WilliamF:
Een mechanisch pompje (ouderwetsch) kost heeeel wat minder knaken dan een injectiepomp uit zo'n modern hok.

Als je zo'n pomp niet nieuw kunt betalen, kan je er altijd 1 op de sloop scoren: elke sleeptuimelaar kop heeft zo'n pomp. Ben je minder geld kwijt, maar ook die pomp zal uiteindelijk overlijden (leeftijd).

Overigens: Pompje is gelijk aan 0.9, 1.0 1.1 en 1.3 blokken

sjampoo
12-07-2005, 09:14

hmmm ik heb vorig jaar mijn 1100tje op de grote bult gegooid omdat er niemand om kwam....

(zat een zgan brandstofpomp op :redface: )

Krengen zijn ook geen drol waard. Voor 100 euro haal je een jongere 1300 op de sloop. Voor 150 heb je een 1.3i (NZ) incluus de hele rim ram.

Als je eigen blok kapot is, waarom dan een oud 1100'tje inbouwen terwijl je voor 't zelfde geld een jongere 1300 kunt kopen.

(laatste keer dat er een 1300 (HK, sleeptuimelaar) verhandeld werd, moest ie 20 (!) hele euri's kosten. Incluus 4 bak).

WilliamF
12-07-2005, 17:30
Krengen zijn ook geen drol waard. Voor 100 euro haal je een jongere 1300 op de sloop. Voor 150 heb je een 1.3i (NZ) incluus de hele rim ram.

Das fijn om te horen, versterkt mijn onderhandelingspositie...:D

Maar de vorderingen tot nu toe: vanmiddag ff pompje geregeld, imitatie, nieuw in doos, bij lasaulec.... tadaaaa.... 35pleuro incl. btw.
Dus dat pompje net ff gemonteerd, loopt in ieder geval weer, maar nog niet goed. Helaas kon ik niet langer doorwerken anders had ik wel ff verder gekeken.. Morgen weer een dag.

(laatste keer dat er een 1300 (HK, sleeptuimelaar) verhandeld werd, moest ie 20 (!) hele euri's kosten. Incluus 4 bak).

@ BlackDevil: 20 pleuro is mijn openingsbod, want ik heb nog wel een kop nodig...:D

Black Devil
12-07-2005, 22:03
Hahaha, ik zal eens overleggen met mn meisje. Die is er erg aan gehecht nl. Maar probeer haar maar eens te vertellen dat er zoveel van deze blokken zijn doe fijn lopen

WilliamF
12-07-2005, 22:05
Ik hoor het vanzelf wel...:D

WilliamF
16-07-2005, 12:16
Nou mensen, het zit allemaal dus echt niet mee. Van de week de carbarateur gereinigd en de brandstofpomp vervangen maar nog niet goed. Tsja, dat kan nou eenmaal gebeuren dus verder gezocht. Toen tot de conclusie gekomen dat de auto bij warme motor ophield met vonken, wat duid op condensator of bobine. Aangezien ik het gewoon goed wil hebben dus een nieuwe condensator, bobine en ook meteen contactpuntjes in huis gehaald. Dat gemonteerd, starten, meteen goed lopen.
Probleem opgelost zou je denken, niet dus. De auto loopt een paar minuten heel goed, totdat hij iets warm word, dan gaat hij slechter oppakken totdat hij het helemaal niet meer doet.

Mijn vraag aan jullie, wat kan dat nou zijn, De ontsteking doet het goed, carbarateur is goed gereinig en afgesteld en de brandstoftoevoer werkt ook gewoon goed.

Ik ga maandag zelf wel weer verder zoeken maar een beetje hulp is welkom.

Bij voorbaat dank,

WiliamF

Dennis@polo86c.nl
16-07-2005, 12:37
Hoe zijn de bougies / bougiekabels?

WilliamF
17-07-2005, 13:21
Bougies zijn pas vervangen en weerstand in kabels is goed, heb al een ander setje geprobeerd maar hielp nix.