Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-07-2005, 20:19
WilliamF's Avatar
WilliamF WilliamF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 426
Default GRRRR, weer wat stuk....

Het houd de laatste tijd allemaal niet veel over met de golf, helaas.

Nu heb ik het volgende weer, van de week begon het met stotteren en inhouden en nu zo goed als niet meer lopen.... AAAAAARG, vanaaf ff aant kijken geweest, conclusie: brandstofpomp op cilinderkop stuk.

Nu heb ik net ff het onderdeelnummer opgezocht: 052 127 025 j

Maar wat ik me afvraag, is het nog leverbaar en is er toevallig iemand die weet wat dat ding nieuw zal moeten kosten, als dat ding uberhaupt leverbaar is, en een beetje betaalbaar bestel ik morgen meteen een nieuwe.

Bij voorbaat dank, en met vriendelijke groet.

WilliamF
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E...
Reply With Quote
  #2  
Old 11-07-2005, 21:05
fre-golf1-16v's Avatar
fre-golf1-16v fre-golf1-16v is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 490
Default

wat voor een motor is het
Reply With Quote
  #3  
Old 11-07-2005, 21:13
WilliamF's Avatar
WilliamF WilliamF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 426
Default

een 1100cc uit een 77ér. Volgens mij een gg, maar zeker weten doe ik het niet.
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E...
Reply With Quote
  #4  
Old 11-07-2005, 21:27
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Ff bellen met de dealer? Je hebt het onderdeelnummer al!

Het kan goedkoper zijn om de pomp bij een brezan oid te bestellen.
Als ie van een goed merk is, Pierburg oid, dan is het net zo goed als origineel.

Goed: volgens ome Edgar zo rond de 110 euro, kan dus wel uit om even rond te kijken.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #5  
Old 11-07-2005, 21:33
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,490
Default

Of een compleet blok kopen en dan heb je veeeeeeeeeel reserve onderdelen

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=11731
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #6  
Old 11-07-2005, 21:34
WilliamF's Avatar
WilliamF WilliamF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 426
Default

110 pleuro, pfffffffff, das wel veel..... ik word zo langzamerhand helemaal ziek van dat ding. Ouwe auto's, dat hoort allemaal niet zo veel te kosten...! toch???

Maar goed, morgen dus ff shoppen.
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E...
Reply With Quote
  #7  
Old 11-07-2005, 21:35
WilliamF's Avatar
WilliamF WilliamF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 426
Default

Quote:
Originally Posted by Black Devil
Of een compleet blok kopen en dan heb je veeeeeeeeeel reserve onderdelen

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=11731


Dat vind ik behoorlijk veel knaken voor zo'n motortje zal ik je eerlijk zeggen.
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E...
Reply With Quote
  #8  
Old 11-07-2005, 23:16
chrisjuh chrisjuh is offline
Forum junkie
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,832
Default

[QUOTE=WilliamF]110 pleuro, pfffffffff, das wel veel..... ik word zo langzamerhand helemaal ziek van dat ding. Ouwe auto's, dat hoort allemaal niet zo veel te kosten...! toch???

Nou.....
__________________
FAHRVERGNÜGEN!
Reply With Quote
  #9  
Old 12-07-2005, 06:00
Cabby 82 TDi's Avatar
Cabby 82 TDi Cabby 82 TDi is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2004
Posts: 573
Send a message via MSN to Cabby 82 TDi
Default

Dat belastingvrij rijden en lage verzekering is bewust gedaan om zo het onderhoud te kunnen betalen.

Dus idd je moet meer geld investeren om ze rijdend te houden.
Reply With Quote
  #10  
Old 12-07-2005, 06:50
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,490
Default

Quote:
Originally Posted by WilliamF
Dat vind ik behoorlijk veel knaken voor zo'n motortje zal ik je eerlijk zeggen.



Eerlijke vent

Vraagprijs is het......
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #11  
Old 12-07-2005, 07:55
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

hmmm ik heb vorig jaar mijn 1100tje op de grote bult gegooid omdat er niemand om kwam....

(zat een zgan brandstofpomp op )
Reply With Quote
  #12  
Old 12-07-2005, 09:11
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Troost (schrale) voor WilliamF:
Een mechanisch pompje (ouderwetsch) kost heeeel wat minder knaken dan een injectiepomp uit zo'n modern hok.

Als je zo'n pomp niet nieuw kunt betalen, kan je er altijd 1 op de sloop scoren: elke sleeptuimelaar kop heeft zo'n pomp. Ben je minder geld kwijt, maar ook die pomp zal uiteindelijk overlijden (leeftijd).

Overigens: Pompje is gelijk aan 0.9, 1.0 1.1 en 1.3 blokken
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
  #13  
Old 12-07-2005, 09:14
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Quote:
Originally Posted by WilliamF
Dat vind ik behoorlijk veel knaken voor zo'n motortje zal ik je eerlijk zeggen.


Quote:
Originally Posted by René
hmmm ik heb vorig jaar mijn 1100tje op de grote bult gegooid omdat er niemand om kwam....

(zat een zgan brandstofpomp op )



Krengen zijn ook geen drol waard. Voor 100 euro haal je een jongere 1300 op de sloop. Voor 150 heb je een 1.3i (NZ) incluus de hele rim ram.

Als je eigen blok kapot is, waarom dan een oud 1100'tje inbouwen terwijl je voor 't zelfde geld een jongere 1300 kunt kopen.

(laatste keer dat er een 1300 (HK, sleeptuimelaar) verhandeld werd, moest ie 20 (!) hele euri's kosten. Incluus 4 bak).
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
  #14  
Old 12-07-2005, 17:30
WilliamF's Avatar
WilliamF WilliamF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 426
Default

Quote:
Krengen zijn ook geen drol waard. Voor 100 euro haal je een jongere 1300 op de sloop. Voor 150 heb je een 1.3i (NZ) incluus de hele rim ram.


Das fijn om te horen, versterkt mijn onderhandelingspositie...

Maar de vorderingen tot nu toe: vanmiddag ff pompje geregeld, imitatie, nieuw in doos, bij lasaulec.... tadaaaa.... 35pleuro incl. btw.
Dus dat pompje net ff gemonteerd, loopt in ieder geval weer, maar nog niet goed. Helaas kon ik niet langer doorwerken anders had ik wel ff verder gekeken.. Morgen weer een dag.

Quote:
(laatste keer dat er een 1300 (HK, sleeptuimelaar) verhandeld werd, moest ie 20 (!) hele euri's kosten. Incluus 4 bak).


@ BlackDevil: 20 pleuro is mijn openingsbod, want ik heb nog wel een kop nodig...
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E...
Reply With Quote
  #15  
Old 12-07-2005, 22:03
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,490
Default

Hahaha, ik zal eens overleggen met mn meisje. Die is er erg aan gehecht nl. Maar probeer haar maar eens te vertellen dat er zoveel van deze blokken zijn doe fijn lopen
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #16  
Old 12-07-2005, 22:05
WilliamF's Avatar
WilliamF WilliamF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 426
Default

Ik hoor het vanzelf wel...
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E...
Reply With Quote
  #17  
Old 16-07-2005, 12:16
WilliamF's Avatar
WilliamF WilliamF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 426
Default

Nou mensen, het zit allemaal dus echt niet mee. Van de week de carbarateur gereinigd en de brandstofpomp vervangen maar nog niet goed. Tsja, dat kan nou eenmaal gebeuren dus verder gezocht. Toen tot de conclusie gekomen dat de auto bij warme motor ophield met vonken, wat duid op condensator of bobine. Aangezien ik het gewoon goed wil hebben dus een nieuwe condensator, bobine en ook meteen contactpuntjes in huis gehaald. Dat gemonteerd, starten, meteen goed lopen.
Probleem opgelost zou je denken, niet dus. De auto loopt een paar minuten heel goed, totdat hij iets warm word, dan gaat hij slechter oppakken totdat hij het helemaal niet meer doet.

Mijn vraag aan jullie, wat kan dat nou zijn, De ontsteking doet het goed, carbarateur is goed gereinig en afgesteld en de brandstoftoevoer werkt ook gewoon goed.

Ik ga maandag zelf wel weer verder zoeken maar een beetje hulp is welkom.

Bij voorbaat dank,

WiliamF
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E...
Reply With Quote
  #18  
Old 16-07-2005, 12:37
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Hoe zijn de bougies / bougiekabels?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #19  
Old 17-07-2005, 13:21
WilliamF's Avatar
WilliamF WilliamF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 426
Default

Bougies zijn pas vervangen en weerstand in kabels is goed, heb al een ander setje geprobeerd maar hielp nix.
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum