PDA

View Full Version : Golf gti start niet

Sethenor
08-11-2013, 10:26
Sinds dinsdag het probleem dat mijn auto niet meer start.
Ben uit mijn werk bij een tankstation gestopt om even naar het toilet te gaan, kom terug bij mijn auto, wil hem starten maar slaat niet aan. Motor draait maar wil niet lopen. Na even gezocht te hebben blijkt de brandstof pomp niet te draaien.

Als ik in de zekeringkast van relair 80 pin 30 en 87 rechtstreeks verbind dan loopt de pomp. Maar met relais erin gebeurt er niets.

Heb alle zekeringen nagelopen, alles is heel. Heb computer gewisseld, werkt niet.
Tot slot de bak onder het dashboard maar verwijderd. Zie ik ineens dat er een paar druppels water hangen en dat het links van de zekeringkast vochtig is. Nu zit daar ook nog een oud alarm dat niet meer in gebruik is, en deze is vochtig/nat.

Ga ik dit probleem nog oplossen door de auto van binnen warm te stoken zodat de hele boel opdroogt? Of is dit al een verloren zaak?

PS, 8v gti, motorcode PF, nieuw type (1989, CE2)

jorg-maashees
08-11-2013, 10:34
Ik zou ook maar eerst die lekkage lokaliseren. Vaak lekt de doorvoor van de kabel voor de motorkap open en dicht te doen daar. Met wat siliconenkit is dit zo opgelost. Vervolgens inderdaad de auto even droog stoken met een elektrisch kacheltje, en kijken wat hij dan doet. Zo niet, even verder zoeken.... :thumbup:

EelcoB
08-11-2013, 11:08
Relais vervangen. Of alle polen van het relais meten op spanning.
Idd lekkage oplossen en alles droogmaken. Misschienis alles ook geoxideerd. Dan alles schoonmaken/schrappen, of vervangen.

Sethenor
08-11-2013, 11:30
Heb relais 80 al eens vervangen maar dit haalt niets uit dusver.
Ik zal eerst eens zorgen dat alles droog is en daarna verder gaan zoeken.

EelcoB
08-11-2013, 11:32
Oke, maar hij kan door het water toch weer geoxideerd zijn? Probeer anders te controleren of het relais wel een goed spanning krijgt, en de massa goed is. Dan zou het relais moeten werken.

Melvin
08-11-2013, 11:35
Ik zou het zoeken in dat alarm..Kan zomaar een soort startonderbreker zijn die zorgt dat je pomp niet inslaat. Dat alarm moet weg, zeker als je het niet meer gebruikt en als ie nat is.

Sethenor
08-11-2013, 11:36
Dat het alarm weg moet ben ik helemaal met je eens. Alleen met al die draden die daarvoor doorgeknipt en doorverbonden zijn gaat dat nog een hele klus worden vrees ik.

Sethenor
08-11-2013, 15:34
Zojuist even gekeken of de auto wel vonkt, dit doet hij ook niet. Vermoed nu dat het dus zoals Melvin zei een startonderbreker is die zowel de bobine als de benzine toevoer afsluit.

Nu dus maar op zoek naar schema's etc om dat ding eruit te knippen.

Sethenor
09-11-2013, 16:29
Gister en vandaag hele dag bezig geweest met de auto. Alarm is eruit en alle kabels zijn weer op de originele manier verbonden.

Sleutel in het contact, omdraaien en lopen.

Even rondje gereden. Bij supermarkt geweest, wil daar wegrijden. NIETS.
Na paar keer sleutel omdraaien hoor ik de pomp weer lopen en start hij.
Thuis gekomen, maar thuis krijg ik 'm nooit meer gestart.

Wat kan dit in vredesnaam zijn?

Polo1w
09-11-2013, 17:16
Misschien gare zekerinkast? Heb ik ook gehad met de rocco, door waterlekkage. Allemaal oxidatie zat binnenin, gaf vreemde problemen.

Sethenor
09-11-2013, 18:20
Kan je dat ding gewoon openmaken om dat te controleren? Of is dat geen goed idee?

dukerider
09-11-2013, 18:20
Witte blokje aan het contact misschien ?

tim_j
09-11-2013, 18:56
Witte blokje aan het contact misschien ?
Dat dacht ik ook tegelijk.

hummer
09-11-2013, 21:22
Gister en vandaag hele dag bezig geweest met de auto. Alarm is eruit en alle kabels zijn weer op de originele manier verbonden.

Sleutel in het contact, omdraaien en lopen.

Even rondje gereden. Bij supermarkt geweest, wil daar wegrijden. NIETS.
Na paar keer sleutel omdraaien hoor ik de pomp weer lopen en start hij.
Thuis gekomen, maar thuis krijg ik 'm nooit meer gestart.

Wat kan dit in vredesnaam zijn?

Ik heb exact dezelfde symptomen.Alleen gebeurde het bij mij maanden niet. Was bij mij uiteindelijk wel de relais terwijl deze wel goed leek te zijn. Ben erachter gekomen door een nieuwe relais deze in de auto te leggen. Vervolgens gewacht of het probleem zich voordeed relais gewisseld. gelijk starten. En tot op heden 3 jaar later geen enkel probleem weer gehad.

Polo1w
09-11-2013, 22:13
Bij mijn zekeringkast kon je, als je m uit de houder klikte aan de achterkant bij de bedrading/stekkers de oxidatie wel zien, ook bij sommige relais wel iets. :shake: Wel met een goede lamp kijken.. Contactblokje is idd ook een goeie om te proberen. Zou daar persoonlijk ff een nieuwe voor halen, en gewoon los aan de contactstekker hangen, en eens een middagje rondtouren met een schroevendraaier als sleutel :D

RamonR
10-11-2013, 12:17
Misschien gare zekerinkast? Heb ik ook gehad met de rocco, door waterlekkage. Allemaal oxidatie zat binnenin, gaf vreemde problemen.

Dit herken ik! Had ik met mn gti ook!
Dan stond je voor het stoplicht en dan gingen je ruitenwissers van zelf aan, of je knipperlichten gingen spontaan hun werk doen.... :shake: