View Full Version : Mooie golf 2
arno2000
08-12-2013, 21:44
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m753753138-volkswagen-golf-1-8-gti-c-automaat-stuurbekrachtiging.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr
66 kW = GTI?
Kan hooguit een GT blokje zijn idd ;)
Der Typ Siebzehn
12-12-2013, 12:20
Is een 1,8L 90 PK k-jetronic blok met motorcode "GX". Heb zelf ooit eens een Golf 2 GT gehad met zulk een "GX" blok.
Maar die blokken zaten ook in Golf 2's GL (zoals die dus in de mp ad), CL en zelfs C.
demonx_-
12-12-2013, 17:08
De aanbieder is 'officieel FIAT dealer' die kan natuurlijk ook niet weten dat het hier geen gti betreft :D
De aanbieder is 'officieel FIAT dealer' die kan natuurlijk ook niet weten dat het hier geen gti betreft :D
Die weten sowieso weinig van auto's ouder dan 10 jaar, komt bij hun eigen merk nauwelijks voor. :D
Is een 1,8L 90 PK k-jetronic blok met motorcode "GX". Heb zelf ooit eens een Golf 2 GT gehad met zulk een "GX" blok.
Maar die blokken zaten ook in Golf 2's GL (zoals die dus in de mp ad), CL en zelfs C.
Ik zie, afgezien het ontbreken van een STK, weinig verschil met de RD. Maar je zal wel eens gelijk kunnen hebben.
http://mikegabriel.net/vw/haynes/Haynes-Golf-Jetta-II.pdf
mark1991
12-12-2013, 23:14
haha, deze auto staat hier in de buurt ;), heb een verkoper gesproken, is idd een andere motor in gelepeld (gti blok) op kenteken staat idd dat ie 66kw heeft, maar in werkelijkheid dus meer.
Der Typ Siebzehn
13-12-2013, 12:43
Ik zie, afgezien het ontbreken van een STK, weinig verschil met de RD. Maar je zal wel eens gelijk kunnen hebben.
http://mikegabriel.net/vw/haynes/Haynes-Golf-Jetta-II.pdf
Sorry, maar wat bedoel je met "STK" ? Of er wel of niet veel verschil is met 'n blok met motorcode "RD" zou ik ook niet weten, ben niet zo bekend met Golf 2, weet wel dat er ook nog 1,8L 90 PK blokken met carburateurs waren en later ook exemplaren met mono injectie systeem.
Hier een paar pics. van mijn (destijds, ca 10 jaar geleden) Golf 2 GT met 1,8L 90 PK k-jetronic "GX" blok
http://i40.tinypic.com/2mdid6v.jpg
http://i42.tinypic.com/14aac6o.jpg
http://i39.tinypic.com/2cnhyqu.jpg
http://i42.tinypic.com/14329ls.jpg
Hoewel ik niet bepaald 'n Golf 2 fan ben moet ik zeggen dat dit wel een fijne auto met vooral 'n fijne motor was, heerlijk soepel zo'n Golf 2 met 1,8 L 90 PK blok. Deze was vanaf december 2002 tot juni 2005 mijn winterauto. Deze GT is btw nu hier op dit forum: klik (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=118895)
haha, deze auto staat hier in de buurt ;), heb een verkoper gesproken, is idd een andere motor in gelepeld (gti blok) op kenteken staat idd dat ie 66kw heeft, maar in werkelijkheid dus meer.
Ik denk dat 't nog wel eens 't oorspronkelijke 90 PK blok zou kunnen zijn, die verkopers weten ook niet alles, en dat die van 'n vreemd merk is (FIAT) zou dat in dit geval nog meer kunnen versterken. Van de buitenkant is er zo geen verschil van 'n 90 PK k-jetronic blok met 'n 112 PK k-jetronic blok. In principe is dat 90 PK k-jetronic blok ook wel 'n GTI blok, maar waarom deze meer als 20 PK weiniger heeft als 'n 'echt' GTI blok zou ik niet weten (wellicht andere kleppen, nokkenas e.d.) maar daar zal tempel misschien wel meer over weten.
Andere nokkenassen in elk geval. Maar als ik zo'n blok zie op een foto weet ik niet of het al dan niet een GTI blok is.
Stationair toerental klep ,ook stappenmotor of toerental stabilisatie klep genoemd.
Der Typ Siebzehn
13-12-2013, 18:10
Andere nokkenassen in elk geval. Maar als ik zo'n blok zie op een foto weet ik niet of het al dan niet een GTI blok is.
Dat klopt, daarover geeft alleen de motorcode uitkomst.
Stationair toerental klep ,ook stappenmotor of toerental stabilisatie klep genoemd.
Okay duidelijk, thnx.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.