![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#2
|
||||
|
||||
![]() mooie "GTI" inderdaad.
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#3
|
||||
|
||||
![]() Is wel een GTI blokkie.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() .
Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 16:37. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Kan hooguit een GT blokje zijn idd ![]()
__________________
Bmw e61 530d touring |
#6
|
||||
|
||||
![]() Is een 1,8L 90 PK k-jetronic blok met motorcode "GX". Heb zelf ooit eens een Golf 2 GT gehad met zulk een "GX" blok.
Maar die blokken zaten ook in Golf 2's GL (zoals die dus in de mp ad), CL en zelfs C.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#7
|
|||
|
|||
![]() De aanbieder is 'officieel FIAT dealer' die kan natuurlijk ook niet weten dat het hier geen gti betreft
![]()
__________________
"'99 Seat Ibiza Cupra2" ::RIP:: "'94 Golf 3 Vr6" :: Sold :: "'02 Golf 4 V6 4Motion" R32 sleeper. ![]() "'95 Golf 3 GTI 8v " :: Sold :: "'90 Golf 2 gti g60" |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Die weten sowieso weinig van auto's ouder dan 10 jaar, komt bij hun eigen merk nauwelijks voor. ![]()
__________________
88 cabrio 2.0 83 golf gl 1.5 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik zie, afgezien het ontbreken van een STK, weinig verschil met de RD. Maar je zal wel eens gelijk kunnen hebben. http://mikegabriel.net/vw/haynes/Ha...lf-Jetta-II.pdf |
#10
|
|||
|
|||
![]() haha, deze auto staat hier in de buurt
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Sorry, maar wat bedoel je met "STK" ? Of er wel of niet veel verschil is met 'n blok met motorcode "RD" zou ik ook niet weten, ben niet zo bekend met Golf 2, weet wel dat er ook nog 1,8L 90 PK blokken met carburateurs waren en later ook exemplaren met mono injectie systeem. Hier een paar pics. van mijn (destijds, ca 10 jaar geleden) Golf 2 GT met 1,8L 90 PK k-jetronic "GX" blok ![]() ![]() ![]() ![]() Hoewel ik niet bepaald 'n Golf 2 fan ben moet ik zeggen dat dit wel een fijne auto met vooral 'n fijne motor was, heerlijk soepel zo'n Golf 2 met 1,8 L 90 PK blok. Deze was vanaf december 2002 tot juni 2005 mijn winterauto. Deze GT is btw nu hier op dit forum: klik Quote:
Ik denk dat 't nog wel eens 't oorspronkelijke 90 PK blok zou kunnen zijn, die verkopers weten ook niet alles, en dat die van 'n vreemd merk is (FIAT) zou dat in dit geval nog meer kunnen versterken. Van de buitenkant is er zo geen verschil van 'n 90 PK k-jetronic blok met 'n 112 PK k-jetronic blok. In principe is dat 90 PK k-jetronic blok ook wel 'n GTI blok, maar waarom deze meer als 20 PK weiniger heeft als 'n 'echt' GTI blok zou ik niet weten (wellicht andere kleppen, nokkenas e.d.) maar daar zal tempel misschien wel meer over weten.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Der Typ Siebzehn : 13-12-2013 at 12:48. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Andere nokkenassen in elk geval. Maar als ik zo'n blok zie op een foto weet ik niet of het al dan niet een GTI blok is.
Stationair toerental klep ,ook stappenmotor of toerental stabilisatie klep genoemd. Last edited by tempel : 13-12-2013 at 16:12. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat klopt, daarover geeft alleen de motorcode uitkomst. Quote:
Okay duidelijk, thnx.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |