View Full Version : golf 2 1.3 benzine verwarming werkt niet volledig
hallo , mijn verwarming van de auto wordt alleen een beetje lauw op stand 1 ,als k op stand 2 en naar 3 ga blaast ie koude lucht , heb alles al geprobeerd nieuw schuim (in dit geval ducktape) overal waar nodig , ventilator uitgekuist , radiator uitgekuist , nieuwe thermostaat gestoken want andere was kapot ,koelsysteem volledig gespoeld, darmen worden allemaal warm , nieuw waterpomp steekt er ook in , koelvloiestof is zeer helder , zekeringen ook nagezien , en is het normaal dat deze wagen bedrijfstemperatuur van 105 heeft ?? ,en dat de fan pas aanslaagt nadat de meter over de helft staat , heb bijna alles geprobeerd maar niets helpt , ben ik iets vergeten ??? wie kan mij helpen want de winter komt eraan en zonder verwarming brrrr
alvast bedankt kurt
Erik Baas
10-12-2013, 14:45
Bekend probleem, zie http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=63316&highlight=kachel%2A
okay thx , ja had ik ook al gevonden :-)
maar ik geraak er echt niet uit wat of hoe het zou kunnen zijn pfff :-(
VdubMKII
10-12-2013, 15:34
Gezien je alles al vervangen hebt blijft alleen de kachelradiator nog over, zit onder je dashbord thv de middenconsole, je kan tevens nog eens je thermostaat in een pannetje met kokend water leggen om te zien of die wel werkt, kan best zijn dat je nieuwe thermostaat ook kapot is.
Okay , z'n ja idd heel de nest is er al eens uitgeweest voor de radiator te spoelen en zag er nog vrij goed uit dus ma ja kan zijn e , en ja de thermostaat kan natuurlijk zijn e :-(
CAR-POOL
10-12-2013, 16:17
Gewoon achterste klep dichtplakken met ducktape is voldoende! Nooit weer problemen gehad met de kachel is nog nooit zo warm geweest!
Je bedoelt de klep aan de radiator toch e ? In het kachelhuis ? Is ook al gedaan :(
VdubMKII
10-12-2013, 17:00
Heb je het systeem goed ontlucht? dop eraf laten > kachel op warm zetten > laten lopen > af en toe een verhoogd toerental totdat de ventilator aanspringt > bijvullen tot de max en de dag erna nog even controleren / bijvullen wanneer nodig is.
Ja normaal gezien is het goed ontlucht , maar mss toch iets fout gedaan kan altijd natuurlijk , hoe kan ik dit nog eens doen gewoon dop er volledig aflaten of beetje losdraaien ?
VdubMKII
10-12-2013, 17:25
dop helemaal eraf en dan doen zoals hierboven staat.
StefTurboDiesel
10-12-2013, 17:27
Dop helemaal eraf laten, goed laten warm lopen, soms beetje gas bijgeven als je het snel op temperatuur wil krijgen, de koelfan 1 à 2 maal laten aanspringen, en normaal moet het dan in orde zijn. Bijvullen indien nodig.
Okay zal ik eens proberen se heb dit wel gedaan hoor , maar de dop gewoon los gedraaid niet eraf dus mss is dat een van de problemen :)
Mmm k heb nog eens goed rond gekeken aan de motorblok rondom en ben tot de conclusie gekomen dat hij koelvloeistof lekt links onder de carbu dus waterpomp terug kapot ???of ben ik verkeerd ken er nog niet alles van dus :s
Johan1982MK1
10-12-2013, 18:41
Zou kunnen. De waterpomp loopt idd wel over de distributie met deze motoren.
Ah ha mss probleem opgelost dan als k ze vervang e :)
Heb je nog een extra bypass zitten voor het schutbord?
Dus als het ware een brug tussen de aan en afvoer leiding naar de kachel radiator in het kachelhuis.
Als dit het geval is dan is waarschijnlijk daar je thermostaat kapot.
Want hier zit ook een thermostaat in.
Deze is er voor dat het water in de kachelradiator niet te heet word.
Omdat de radiator nog wel eens wou ploffen.
De bypass zorgde er voor dat als het water te heet werd het rechtstreeks terug ging en niet door de kachelradiator.
Deze thermostaten willen nog wel eens stuk gaan en wat je dan krijgt is dat ie bij 90 graden temperatuur al de boel om gaat leiden.
En je kachel radiator alleen heel in het begin een beetje warm word.
Het is een heel verhaal maar zeker het kijken waard.
Nope daar zit niets tussen de slangen dus
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.