View Full Version : Welke stuurbekrachtigingspomp 1Z TDI?
Welke stuurbekrachtigingspomp kan ik gebruiken voor TDI 1Z? Of zit er verschil in riem of snaar?
BVD.. :thumbup:
Ligt eraan welke auto. In een Caddy TDI zijn ze ook met multiriem geleverd.
De Golf en Vento hebben voornamelijk snaar
Deze is met multiriem, had ik ook even moeten melden.
Het maakt ook helemaal niet uit, want de pompen zijn gelijk. Het beste kan je dan een pakken met multiriem aansluiting, dan heb je het minste werk.
Oké Thanks dan weet ik voldoende.. Dacht dat er verschil in pompen zou zijn vandaar mijn vraag.
SciroccomTDI
16-01-2014, 09:13
Op mijn 1Z uit Golf 3 zat een multiriempoelie en daar tegenaan een V-riempoelie. De Dynamo en waterpomp lopen dan met de multiriem, en de stuurbekrachtigingspomp liep op de V-riem. aangezien de ene poelie de andere niet is, zit er een bepaalde offset tussen de hartlijnen van de poelies.
Zo een pomp voor multiriemaansluiting, loopt ie dan met die multiriem van de dynamo en waterpomp? (even ter verduidelijking :thumbup:)
Zal vandaag even een foto maken, blok staat nog op een pallet en is bijna klaar voor inbouw. De vorige eigenaar heeft er toen voor gekozen om zonder stuurbekrachtiging te gaan rijden. En ja alles loopt over één riem op dit moment
Volgens mij passen die van benzine motoren ook gewoon.
enige verschil is een korte of lange as. En ik denk dat de 1Z een lange as heeft door de bredere multieriem ertussen.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.