Log in

View Full Version : niet starten, maar wel naar vw mania

VolkswagenRacing
28-07-2005, 20:52
Mijn gti 16v wil niet meer starten, maar sta wel op dat kenteken op de lijst van mania :(
Na lang stil staan wil hij niet meer aanslaan. Hij vonkt wel maar stinkt verschrikkelijk naar benzine. Lijkt wel of hij helemaal veelste weinig lucht krijgt. Ken iemand dit prbleem of weet wat ik er mee kan doen?

Ook vraag ik me af als hij het voor volgend weekend niet wil doen of ik met een vw met ander kenteken het terein op mag?

Alvast bedankt voor jullie antwoord, Groet Marald

evilnyntje
28-07-2005, 20:54
Ja, je kunt een ander kenteken doorgeven, schrijven ze met stift op. Ik heb het al 2x gedaan, geen problemen. Ik kan alleen het kenteken van mijn rode golf 1 onthouden, dat geef ik altijd op :)

sjampoo
28-07-2005, 21:54
OF je fixt m :)

Als ie stinkt naar benzine is ie waarschijnlijk verzopen. Probeer t later nog eens, draai er eens een bougie uit, controleer of ie niet vet geslagen nat zijn...

Poot op 't gas en doorstarten.. (en niet pompen of twijfelen).

Niet 'te' lang doorstarten: word de startmotor te warm van (langer dan 30 seconden achtereen),.. en de accu vind t ook niet fijn..

Als ie 't gewoon deed voor je m weg zette.. en hij heeft lang stil gestaan.. dan zal er wel benzine zijn verdampt, waarbij 't restant (kristallen ofzo) 't een en ander verstopt heeft waardoor ie niet wil..

sjampoo
28-07-2005, 21:56
Off-topic: Strikethrough kent t forum nie?

sixpack
28-07-2005, 21:56
stuur ze een mail , waarin je het uitlegt , is makkelijker met de toestroom .

evilnyntje
28-07-2005, 21:57
stuur ze een mail , waarin je het uitlegt , is makkelijker met de toestroom .

Kan, maar hoeft niet, kun je ook bij het inleveren van je inschrijving zeggen, schrijven ze gewoon het juiste kenteken op.

Jurgen Santana
28-07-2005, 22:34
Geen probleem, even naar ze mailen. Mailtje wat je terug krijgt uitprinten en meenemen voor het geval dat. Ik heb ook een keer op die manier het kenteken gewijzigd.

evilnyntje
28-07-2005, 22:38
Nu begin ik bang te worden, ik zal ook maar even een mailtje sturen dan voor de zekerheid. De vorige 2 keer is het me wel gelukt maar ik zou het voor geen goud willen missen.

Koen is sleeping
29-07-2005, 09:46
Nu begin ik bang te worden, ik zal ook maar even een mailtje sturen dan voor de zekerheid. De vorige 2 keer is het me wel gelukt maar ik zou het voor geen goud willen missen.

Vorig jaar ging toch ook prima met de Capri? Of had je die vantevoren gewijzigd?

VolkswagenRacing
29-07-2005, 17:27
Hiervoor reed hij ook al niet lekker kreeg ook al teveel benzine maar starten wilde die altijd (mania zou laatste ritje worden voordat hij uit elkaar zou gaan), . Bougies waren nat maar verder nix byzonders. Zou toch graag met de golf gaan,

sjampoo
29-07-2005, 17:30
Bougies nat = verzopen,..

alleen verzuipen doet ie niet zomaar natuurlijk... Management in de war?

VolkswagenRacing
29-07-2005, 17:33
ja dat is hij zeker.. heb problemen met het injectie systeem.
AF en toe gaat hij opeens heel rijk lopen, na aan/uit zetten contact doet hij het weer goed. Dus is een electronica probleem. :(

Daar was ik al overheen gekomen maar wilde er toch nog ff mee naar mania. Helaas

VolkswagenRacing
01-08-2005, 20:36
Maar na loskoppelen van de aanzuigbuis op het injectie systeem starte de auto wel. (luchtweger niet aangesloten, dus alleen valse lucht) Heb dus het idee dat hij geen zuurstof krijgt. Hoe kan dit komen.

Lucht weger beweegt wel gewoon (redelijk) soepel

OakgreenVR6
01-08-2005, 21:34
Krijg je 'm wel aan de gang als je je luchtweger wat omhoog duwt ?

VolkswagenRacing
02-08-2005, 20:26
Owkay, ben weer een stap verder

complete deksel van luchtfilterhuis (met luchtweger/spinnenkop) vervangen voor een andere, auto start en loopt weer. :)

Alleen houd hij af en toe erg in,
en tijdens afstellen CO lijkt wel of ik klappen(vlammen) in je inlaat gedeelte hoor.

Iemand die weet wat dit kan betekenen?

Marco
02-08-2005, 22:45
Dat noemen ze backfire, en volgens mijn weten heeft dat oa met je timing te maken