View Full Version : CO te hoog, 1.6 met pierburg 1B
jellehier
25-03-2014, 15:10
Wie van jullie kan me in de goede richting sturen
Ik heb een golfje met een 1.6 motor met een pierburg 1B
Nou word ie APK afgekeurd op de CO.
Wie kan me een aantal tips geven, die carburateurs zijn niet echt mijn ding
Waar kan het allemaal aan liggen,
Ik heb al gekeken met remmenreiniger of er valse lucht was, tot nu toe nog niets ontdekt, ook heb ik een heleboel vacuüm aansluitingen vernieuwd, maar daar lijkt ook nog niets verandert te zijn
(Zou het eventueel ook kunnen komen door een niet zo goed afgestelde ontsteking?)
Voor alle zekerheid: je hebt toch eerst geprobeerd met de co schroef op de carburator? Bij pierburg zit die vanboven.
jellehier
25-03-2014, 15:26
Voor alle zekerheid: je hebt toch eerst geprobeerd met de co schroef op de carburator? Bij pierburg zit die vanboven.
volgens mij niet bij deze carburateur
zo te zien zit ie als je er van voren tegenaan kijkt rechts onder, links onder stationair
deze carburateur gaat het om
http://i51.tinypic.com/eirslz.jpg
OK, ik was aan de 2e aan het denken.
En via de co schroef krijg je hem niet goed?
jellehier
25-03-2014, 15:33
nee blijft hangen op 6.7 volgens de apk garage.
jammer genoeg heb ik zelf geen co meter tot mn beschikking. maar het zou al helpen als ik een idee had waar ik naar moet kijken zodat ik ernaar kan kijken als ik een co apparaat kan gebruiken van een ander
jellehier
25-03-2014, 15:34
om de co omlaag te krijgen moet ik dan bijvoorbeeld de schroef in draaien of juist uit??
Kan van alles zijn: slechte bougie, slechte kabels, klepspeling, slechte benzine,...
Draait de motor stationair goed?
om de co omlaag te krijgen moet ik dan bijvoorbeeld de schroef in draaien of juist uit??
Bij mijn 2e pierburg is uitdraaien = co omlaag
jellehier
25-03-2014, 15:40
motor schommelt iets met stationair lopen
Ontsteking kan toch zo controleren Jelle ,daarna zou ik de schroef gewoon helemaal in draaien en dan weer uit tot dat hij weer mooi loopt en dan aan een co meter hangen.
jellehier
25-03-2014, 19:43
Was niet zo simpel als die ene schroef draaien
Ontsteking versteld (stond een beetje verkeerd)
CO meter eraan
En dik staan draaien aan de drie stel schroeven
Uiteindelijk op 2.3 % gekregen vanaf 7.3 dus mooi zo ruim binnen de 4,5%
Scirocco_1600
25-03-2014, 20:57
goed zo ... ik wist niet dat de 1.6 ook met een 1B reden :) ... weer wat bij geleerd
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.