View Full Version : 1.8 16v eaton m112
superbeast
23-06-2014, 20:31
smurfenpower
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/volkswagen-onderdelen/m821558610-vw-16vg60-motor-met-jaguar-v8-m112-kompressor.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr
Wel een grote eaton erop zeg, dat word krapjes in een 1tje
EnVeeZee
23-06-2014, 20:45
Daar gaat zo te zien nog een flinke bak geld achteraan voor ie loopt ;)
Audi1981
23-06-2014, 20:57
Daar gaat zo te zien nog een flinke bak geld achteraan voor ie loopt ;)
Het idee is leuk, waarschijnlijk is die meneer vastgelopen ermee en
mag een ander nu veel geld betalen voor een m112 en een standaard 16v...
superbeast
24-06-2014, 08:02
Mag toch wel hopen dat de compressieverhouding aangepast is plus de zuigers en drijfstangen.
maar inderdaad compleet management met alle sensoren is zo minimaal 1500 erbij en dan moet ie nog afgesteld worden.
Johan1982MK1
24-06-2014, 08:07
Mag toch wel hopen dat de compressieverhouding aangepast is plus de zuigers en drijfstangen.
Dat mag ik wel hopen ja voor zo'n prijs.
Sven-GTI
24-06-2014, 08:25
Veel te groot voor zo'n motor.
Ik heb van Eaton al die performance maps en ook aandrijfverliezen etc. Een m112 is echt gemaakt om op lage druk veel cilinderinhoud te vullen.
Een m62 is beter. Een m90 kan nog 'redelijk' efficient zijn mits je een flinke intercooler hebt. Een m112 is gewoon een no-go op zo'n motor, tenzij je op zo'n 0.3 bar wil rijden ofzo, dan vallen de aandrijfverliezen nog best mee.
Ik heb bij mijn m62 al genoeg moeite moeten doen om de efficiƫntie omhoog te krijgen..
Audi1981
24-06-2014, 18:28
Veel cm3 bij weinig druk dus Sven?
Sven-GTI
24-06-2014, 19:56
Dat wel, druk zegt natuurlijk niet alles.
Deze geeft in 1 omwenteling het dubbele aan cm3 vergeleken met mijn M62. Nadeel is dat deze meer dan 2x het aandrijfvermogen vraagt dan mijn m62.
Op zich geen verkeerde compressor, maar niet op zo'n motor. De aandrijfverliezen zijn in mijn ogen simpelweg te hoog. Als zo'n compressor op een v8 op lage druk draait dan is de vermogenswinst veel meer in verhouding met het aandrijfverlies.
M90 zou nog gaan, ben ik nu voor aan het kijken op mijn auto, maar zoals m'n bekeringen er nu uitzien kan ik beter die M62. Theoretisch zou de M90 voor veel meer druk zorgen, alleen de inlaatemp gaat drastisch omhoog evenals de aandrijfverliezen.
Audi1981
24-06-2014, 20:40
Kom je dan niet automatisch terecht bij een turbo + compressor setup?
(die Volvo van van Kroonenburg :thumbup: )
Sven-GTI
24-06-2014, 21:11
Ja daar zat ik ook al aan te denken, of volledig op turbo overstappen of compressor + turbo.
voordeel is dat ik dan een grote turbo kan pakken, want turbolag heb ik geen last van omdat de compressor de druk in lage toeren compenseert :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.