![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() smurfenpower
http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...previousPage=lr Wel een grote eaton erop zeg, dat word krapjes in een 1tje
__________________
I like boost ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Daar gaat zo te zien nog een flinke bak geld achteraan voor ie loopt
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Het idee is leuk, waarschijnlijk is die meneer vastgelopen ermee en mag een ander nu veel geld betalen voor een m112 en een standaard 16v...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Mag toch wel hopen dat de compressieverhouding aangepast is plus de zuigers en drijfstangen.
maar inderdaad compleet management met alle sensoren is zo minimaal 1500 erbij en dan moet ie nog afgesteld worden.
__________________
I like boost ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat mag ik wel hopen ja voor zo'n prijs. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Veel te groot voor zo'n motor.
Ik heb van Eaton al die performance maps en ook aandrijfverliezen etc. Een m112 is echt gemaakt om op lage druk veel cilinderinhoud te vullen. Een m62 is beter. Een m90 kan nog 'redelijk' efficient zijn mits je een flinke intercooler hebt. Een m112 is gewoon een no-go op zo'n motor, tenzij je op zo'n 0.3 bar wil rijden ofzo, dan vallen de aandrijfverliezen nog best mee. Ik heb bij mijn m62 al genoeg moeite moeten doen om de efficiëntie omhoog te krijgen..
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM ![]() KTM EXC 525 Racing SM ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Veel cm3 bij weinig druk dus Sven?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Dat wel, druk zegt natuurlijk niet alles.
Deze geeft in 1 omwenteling het dubbele aan cm3 vergeleken met mijn M62. Nadeel is dat deze meer dan 2x het aandrijfvermogen vraagt dan mijn m62. Op zich geen verkeerde compressor, maar niet op zo'n motor. De aandrijfverliezen zijn in mijn ogen simpelweg te hoog. Als zo'n compressor op een v8 op lage druk draait dan is de vermogenswinst veel meer in verhouding met het aandrijfverlies. M90 zou nog gaan, ben ik nu voor aan het kijken op mijn auto, maar zoals m'n bekeringen er nu uitzien kan ik beter die M62. Theoretisch zou de M90 voor veel meer druk zorgen, alleen de inlaatemp gaat drastisch omhoog evenals de aandrijfverliezen.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM ![]() KTM EXC 525 Racing SM ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Kom je dan niet automatisch terecht bij een turbo + compressor setup?
(die Volvo van van Kroonenburg ![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Ja daar zat ik ook al aan te denken, of volledig op turbo overstappen of compressor + turbo.
voordeel is dat ik dan een grote turbo kan pakken, want turbolag heb ik geen last van omdat de compressor de druk in lage toeren compenseert ![]()
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM ![]() KTM EXC 525 Racing SM ![]() |