PDA

View Full Version : gaspedaal werkt plots andersom?

Larsrump
04-07-2014, 15:05
Hallo allemaal

Mimimimimi
Vandaag was het lekker mooi weer om met de cabrio te gaan rijden. Het is een 1.8 met pierburg 2E carburateur..
Na velen kilometers stopte ik voor het stoplicht en toen het groen werd en ik de gaspedaal indrukte pruttelde hij ineens uit. Toen ik hem startte deed ie het gewoon draaien doen in stationair. Toen ik gaspedaal weer indrukte pruttelde hij weer weg..
Heb gekeken en gekeken maar kon niet wat vinden. Carburateur eraf gehaald. Kon vrijwel ook niks aan vinden.

Iemand een idee hoe dit kan?

Mvg lars

SciroccomTDI
04-07-2014, 15:14
je maakt je smoorklep open door je pedaal in te drukken. Dat maakt het voor de motor makkelijker, lucht aan te zuigen. Bij die lucht moet er brandstof bij, om meer vermogen te leveren, hetgeen in jouw carburateur gebeurt. Of niet gebeurt?

Misschien brandstoffilter verstopt, sproeiers verstopt, iets in die trend?

Sjeesbeest
04-07-2014, 16:22
vlotter sluit niet af of chokeklep is dicht gevallen.

Controleer bij stationeer draaien of er brandstof ophoopt in de carb.

Joris_MK1
04-07-2014, 22:40
Controleer of je sproeiers dicht zitten. Daarvoor moet de carburateur wel even open... Goed moment voor een clean-up!

Larsrump
05-07-2014, 11:59
lig vandaag helaas ziek op bed:(
hopelijk zsm beter want wil em graag weer rijdend hebben.

kzal hopelijk maandag weer beter zijn, ga dan even de boel inspecteren.
zou er eventueel iets met de brandstofpomp kunnen zijn?

Ronal_Driver
05-07-2014, 12:24
Is natuurlijk niet uit te sluiten....

Maar ik denk eerder dat je vlotter of je sproeier verstopt zit, gewoon even uit elkaar draaien en alles goed schoonmaken zoals eerder aangegeven :thumbup:

Voordat je nieuwe onderdelen gaat kopen die achteraf toch niet nodig bleken

Larsrump
07-07-2014, 09:59
oke net even de carb eraf gehaald en het deeltje van de acceleratie pomp was krom gebogen waardoor hij niet in werking werd gesteld.. ik kan weer normaal gas geven zonder dat ie uit valt.

alleen wanneer ik gas geef tot de 2000 à 2500 toeren en daar vast houd, valt ie weer terug naar stationair of valt hij uit.

ik zag ook dat het pennetje van de gasklepregelaar een stukje uit stak terwijl de motor uit staat. hoort dit?

wat kan het probleem zijn. ik ga nu op zoek maar als iemand ondertussen het antwoord weet te geven is het ook fijn;)

Barn171
07-07-2014, 10:27
Lijkt alsof hij gewoon verzuipt, of juist niet kan biologen met het brandstoftoevoer. Lijkt veel op het probleem met mijn rocco, maar dan iets minder ernstig. Een andere carburateur steken is vaak het makkelijkst.

Larsrump
07-07-2014, 10:40
het is niet verzuipen ofzo. et lijkt bijna wel electrisch. hij accelereert gewoon netjes maar wil niet op toeren blijven.

Larsrump
07-07-2014, 13:49
ik ka er maar niet achterkomen wat het is. begin het een beetje zat te worden en stiekem een beetje verliefd op een rocco die ik heb gezien.
eventueel iemand interesse in deze cabrio?;)

yuli
07-07-2014, 14:03
maakt niet uit waar je naar toe gaat ;) VW = Veel Werk