PDA

View Full Version : rempedaal geeft weinig weerstand


silbergti
08-09-2014, 22:07
VW Fans;

Bij mijn Golf 4 GTI zijn de remblokken achter vernieuwd ( waren echt op...)Na een eerste rit werden de remmen heet; de rook kwam er af....
Daarna de remklauwen schoongemaakt; de zuigers gingen maar met moeite terug; daarna nwe rubbers gemonteerd en de remmen gangbaar gemaakt.

De remmen, voor en achter, zijn ontlucht maar als ik rem kan ik het pedaal een stuk verder intrappen voordat de rem fatsoenlijk werkt. Normaal vertraagt de GTI een stuk feller, bijteriger.
Wat kan de oorzaak hier van zijn?

SciroccomTDI
09-09-2014, 07:41
zouden de remblokken door de hitte verglaasd zijn? je kunt het proberen te "repareren" door de blokken op te schuren (en opnieuw in te rijden).

silbergti
09-09-2014, 09:29
Ik merkte gister ook dat de schijven nu helemaal niet meer heet worden. Bij mijn GTI 5 waren ze na ong eenzelfde rit een stuk warmer..

SciroccomTDI
09-09-2014, 15:01
kan ook zijn dat de overhitting dusdanig erg was, dat er een beetje vloeistof gekookt is, zodat je het nog eens moet "ontluchten" .. wat dus in principe ontgassen is, omdat het niet om lucht gaat.

Audi1981
09-09-2014, 17:31
En het kan ook zijn dat je klauwen nu gewoon vastgebakken zitten...

silbergti
09-09-2014, 18:37
De klauwen lopen mooi vrij. Maar achter worden ze niet echt warm.
Had de indruk dat ie vandaag iets beter (eerder aangrijpen) remde.

silbergti
09-09-2014, 18:39
Normaal remt een 4 behoorlijk bijterig. Das nu niet t geval. Lijkt alsof de remmen even moeten zoeken.
Misschien de blokken beschadigd?

Audi1981
09-09-2014, 21:31
Ik zou nog een keer ontluchten en de blokken ff opschonen met de rasp.

silbergti
10-09-2014, 09:18
Audi 1981; dat ga ik eens doen.

Bontje
10-09-2014, 10:23
Je pedaal trap je niet verder in dan normaal?
Dit had ik namelijk en bleek gewoon nog lucht te zijn maar dan lucht wat me in het abs blok was gekomen...

silbergti
10-09-2014, 20:57
Bontje
Ja, ik trap m verder in dan normaal; lucht in abs blok?

Audi1981
10-09-2014, 21:10
Dan moet je je systeem erg lang open laten staan.
Bij auto's op leeftijd is het risico vol om de hoofdremcilinder tot op het einde in te trappen,
corrosie die daar zit kan in 1x je seals vernielen.

silbergti
10-09-2014, 21:22
ok!

Bontje
10-09-2014, 21:52
Lucht uit je abs blok krijg je eruit Door hem aan de kast te hangen en elke plunjer seperaat te bedienen. Hier is een speciale functie voor in vagcom. De betere garage kan je hiermee helpen. Heb je hem Tot op de bodem getrapt dan kom je bijdehand zelfde fout als mij en is je remcilinder misschien lek. Dit is te herkennen doordat je rempedaal langzaam wegzakt als jij hem op druk zet. Dan is het dus een rem cilinder vervangen.

silbergti
11-09-2014, 08:46
Ik heb niet de indruk dat het rempedaal wegzakt. Heb nog niet veel met de auto gereden maar als ik een keer extra pomp heb ik wel remdruk. Het grijpt alleen later aan dan voorheen en een beetje schokkerig. Ik had de indruk dat ie gister al iets beter remde. (misschien blokken opnieuw inslijten nadat ze in eerste instantie erg heet zijn geworden?) De schijven zijn nu ook niet echt warm na een rit.
Mijn monteur geeft aan dat de blokken opnieuw moeten inlopen (de boel moet zich "zetten")
De remblokken achter waren ook echt "op". Schijven prima.

Johan1982MK1
11-09-2014, 09:18
Zijn je oude schijven niet hol? Dan krijg je ook nooit geen goede remdruk.

Polo1w
11-09-2014, 11:40
Als je zeker weet dat er geen lucht meer inzit, zou ik er eerst eens een dikke 300km mee rijden en remmen. Dat hebben blokken wel nodig om enigszins in te slijten op oude remschijven!

silbergti
15-09-2014, 11:29
Ik heb de indruk dat de auto iets beter begint te remmen. Nog lang niet zo bijterig als voorheen maar ze grijpen wel wat eerder aan. Als ik rem is het net alsof ze 2 trappen hebben; in eerste instantie niet krachtig vertragend en als je harder trapt is alsof ze na enig zoeken harder aangrijpen. Alsof ze heel even "zweven".