Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-09-2014, 22:07
silbergti silbergti is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 381
Default rempedaal geeft weinig weerstand

VW Fans;

Bij mijn Golf 4 GTI zijn de remblokken achter vernieuwd ( waren echt op...)Na een eerste rit werden de remmen heet; de rook kwam er af....
Daarna de remklauwen schoongemaakt; de zuigers gingen maar met moeite terug; daarna nwe rubbers gemonteerd en de remmen gangbaar gemaakt.

De remmen, voor en achter, zijn ontlucht maar als ik rem kan ik het pedaal een stuk verder intrappen voordat de rem fatsoenlijk werkt. Normaal vertraagt de GTI een stuk feller, bijteriger.
Wat kan de oorzaak hier van zijn?
Reply With Quote
  #2  
Old 09-09-2014, 07:41
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

zouden de remblokken door de hitte verglaasd zijn? je kunt het proberen te "repareren" door de blokken op te schuren (en opnieuw in te rijden).
Reply With Quote
  #3  
Old 09-09-2014, 09:29
silbergti silbergti is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 381
Default

Ik merkte gister ook dat de schijven nu helemaal niet meer heet worden. Bij mijn GTI 5 waren ze na ong eenzelfde rit een stuk warmer..
Reply With Quote
  #4  
Old 09-09-2014, 15:01
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

kan ook zijn dat de overhitting dusdanig erg was, dat er een beetje vloeistof gekookt is, zodat je het nog eens moet "ontluchten" .. wat dus in principe ontgassen is, omdat het niet om lucht gaat.
Reply With Quote
  #5  
Old 09-09-2014, 17:31
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

En het kan ook zijn dat je klauwen nu gewoon vastgebakken zitten...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #6  
Old 09-09-2014, 18:37
silbergti silbergti is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 381
Default

De klauwen lopen mooi vrij. Maar achter worden ze niet echt warm.
Had de indruk dat ie vandaag iets beter (eerder aangrijpen) remde.
Reply With Quote
  #7  
Old 09-09-2014, 18:39
silbergti silbergti is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 381
Default

Normaal remt een 4 behoorlijk bijterig. Das nu niet t geval. Lijkt alsof de remmen even moeten zoeken.
Misschien de blokken beschadigd?
Reply With Quote
  #8  
Old 09-09-2014, 21:31
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Ik zou nog een keer ontluchten en de blokken ff opschonen met de rasp.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #9  
Old 10-09-2014, 09:18
silbergti silbergti is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 381
Default

Audi 1981; dat ga ik eens doen.
Reply With Quote
  #10  
Old 10-09-2014, 10:23
Bontje's Avatar
Bontje Bontje is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 458
Default

Je pedaal trap je niet verder in dan normaal?
Dit had ik namelijk en bleek gewoon nog lucht te zijn maar dan lucht wat me in het abs blok was gekomen...
__________________
Who Am I: klik

Ik rij niet hard, maar wel voor je!
Reply With Quote
  #11  
Old 10-09-2014, 20:57
silbergti silbergti is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 381
Default

Bontje
Ja, ik trap m verder in dan normaal; lucht in abs blok?
Reply With Quote
  #12  
Old 10-09-2014, 21:10
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Dan moet je je systeem erg lang open laten staan.
Bij auto's op leeftijd is het risico vol om de hoofdremcilinder tot op het einde in te trappen,
corrosie die daar zit kan in 1x je seals vernielen.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #13  
Old 10-09-2014, 21:22
silbergti silbergti is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 381
Default

ok!
Reply With Quote
  #14  
Old 10-09-2014, 21:52
Bontje's Avatar
Bontje Bontje is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 458
Default

Lucht uit je abs blok krijg je eruit Door hem aan de kast te hangen en elke plunjer seperaat te bedienen. Hier is een speciale functie voor in vagcom. De betere garage kan je hiermee helpen. Heb je hem Tot op de bodem getrapt dan kom je bijdehand zelfde fout als mij en is je remcilinder misschien lek. Dit is te herkennen doordat je rempedaal langzaam wegzakt als jij hem op druk zet. Dan is het dus een rem cilinder vervangen.
__________________
Who Am I: klik

Ik rij niet hard, maar wel voor je!
Reply With Quote
  #15  
Old 11-09-2014, 08:46
silbergti silbergti is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 381
Default

Ik heb niet de indruk dat het rempedaal wegzakt. Heb nog niet veel met de auto gereden maar als ik een keer extra pomp heb ik wel remdruk. Het grijpt alleen later aan dan voorheen en een beetje schokkerig. Ik had de indruk dat ie gister al iets beter remde. (misschien blokken opnieuw inslijten nadat ze in eerste instantie erg heet zijn geworden?) De schijven zijn nu ook niet echt warm na een rit.
Mijn monteur geeft aan dat de blokken opnieuw moeten inlopen (de boel moet zich "zetten")
De remblokken achter waren ook echt "op". Schijven prima.
Reply With Quote
  #16  
Old 11-09-2014, 09:18
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,866
Default

Zijn je oude schijven niet hol? Dan krijg je ook nooit geen goede remdruk.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #17  
Old 11-09-2014, 11:40
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Als je zeker weet dat er geen lucht meer inzit, zou ik er eerst eens een dikke 300km mee rijden en remmen. Dat hebben blokken wel nodig om enigszins in te slijten op oude remschijven!
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #18  
Old 15-09-2014, 11:29
silbergti silbergti is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 381
Default

Ik heb de indruk dat de auto iets beter begint te remmen. Nog lang niet zo bijterig als voorheen maar ze grijpen wel wat eerder aan. Als ik rem is het net alsof ze 2 trappen hebben; in eerste instantie niet krachtig vertragend en als je harder trapt is alsof ze na enig zoeken harder aangrijpen. Alsof ze heel even "zweven".
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum