Log in

View Full Version : Dubbele Webbers en LPG

mr.sopkip
08-02-2015, 16:25
Ik ben al een tijdje aan t kijken hoe ik iets meer kracht en geluid uit de 1.5 van mn golfje kan krijgen.

Nu zit ik te kijken om een setje Webers te gebruiken omdat dat redelijk snel te doen is( t is de dagelijkse wagen). Nu heb ik 2 vragen:

1. Zonder nieuwe nokkenas etc, merk ik dan echt iets van die carbs qua vermogen?

2. Dit is de hamvraag; heeft er iemand hier ervaring met webers en LPG, is t mogelijk en is t werkbaar?

Erik Baas
08-02-2015, 16:28
Welke Webbers? Mark en zijn broer? Of bedoel je misschien Webers?

mr.sopkip
08-02-2015, 16:32
Ja die Ja!! :D

wessel97
08-02-2015, 17:39
ik was eerst ook bezig om een setje webers bij elkaar te verzamelen en op m´n golfje te bouwen, maar zover ik weet doe je dat niet ´even snel´. denk dat een setje motor carbs een stuk verstandiger is.

het erop bouwen zelf zal wel meevallen maar het afstellen, goed laten lopen (en dat die dat ook blijft doen) ben je toch stiekem echt wel even mee bezig.

daarbij heeft het erop bouwen van webers zonder verder iets aan het blok te veranderen weinig zin. het vermogen word niet verhoogd, hij gaat alleen meer zuipen en (soms) onregelmatiger lopen.. webers moet je ook eens in de zoveel maanden opnieuw afstellen. en de aanschaf e.d. is een stuk duurder dan motorcarbs.

mocht je er toch webers opbouwen heb ik eventueel nog wel een spruitstuk voor je mocht je daar interesse in hebben dan stuur maar een pm!

mr.sopkip
08-02-2015, 19:51
Bedankt voor je reactie! Ik las al de Webers zonder aanpassingen als bijv nokkenas niet echt iets verschillen qua vermogen. Ik moet maar blijven zoeken naar een optie die en lpg ondersteund en iets meer vermogen geeft.

SciroccomTDI
08-02-2015, 19:58
je kunt een LPG injectiesysteem bouwen :)

http://www.autogas-lpg.co.uk/conversion-kit/32-lpg-autogas-conversion-injection-kit-esgi-4cylinder-0157.html

bijvoorbeeld zo iets.

mr.sopkip
08-02-2015, 20:19
Wow dat kan in veel van de nog open opties een uitkomst gaan bieden! Ik heb wel veel over backfire gehoord wat betreft oude injectie motoren met lpg. Zolang je goed smeert en/of vaak wisseld tussen gas en benzine kan er weinig mis gaan zegt men.. Maar hoe groot is daadwerkelijk dat risico?

Ik lees dat er voor volvo lpg verloopjes oid voor webers verkrijgbaar zijn, iemand daar ooit v gehoort voor golf1?

SciroccomTDI
08-02-2015, 20:54
Propaan/butaan zijn gewoon schraler dan benzine. Het is een feit, dat de klepzittingen (en kleppen) erger slijten door LPG. Bij de relatief moderne motoren zijn de klepzittingen van stalliet, erg slijtvast, en de kleppen zijn al erg slijtvast opzich.

Backfire? Motor schoon houden, geen rare dingen met de ontsteking doen, en ik denk, dat er weinig last van zou komen.

LPG heeft een hoger octaangetal dan benzine. Daardoor zou je de ontsteking eerder kunnen zetten, wat voor meer vermogen kan zorgen, zonder dat er problemen met detonatie komen.

Oudelut
09-02-2015, 00:39
Als je met een gesloten airbox gaat werken zou je kunnen kiezen voor een BLOS-verdeler. Komen nog wel eens op Ebay voorbij, ook geen last van backfire.
Als je met open kelken wil gaan rijden wordt het op LPG al een heel stuk lastiger, denk ik.

SciroccomTDI
09-02-2015, 08:43
en daarom adviseer ik injectie... want dan injecteer je gewoon achter de gaskleppen, en is er geen probleem :)

mr.sopkip
09-02-2015, 11:45
Ja, ik ben net ff langs de lpg garage gereden voor hun mening!

Als ik Webers ga rijden is de lpg tank (30liter) leeg tegen de tijd dat ik utrecht uit ben en de snelweg op draai. ( bij wijze van spreken natuurlijk ;)

VR6 ombouw heeft geen ruimte over voor lpg.
Gewoon 4 cilinders houden, maar dan wel nieuwere motor was uiteindelijk hun advies voor meer vermogen.

Spike
10-02-2015, 21:47
Webers is natuurlijk geen optie als je zuinig wilt rijden. Je hebt zeker vermogen winst, duidelijk merkbaar. Maar je verbruik gaat hard omhoog. Erg hard.

Wat betreft het LPG vraagstuk is er door mijn voorgangers meer verteld dan ik je kan vertellen :)

En ander blok is natuurlijk ook een leuke optie. Al zou ik dan niet voor een VR6 gaan. Blok is te zwaar (qua gewicht), wat je wegligging niet ten goede komt.

Als je echt weinig wilt veranderen, ga dan gewoon voor een 1.8 8v. Deze zou je zelfs op carb kunnen laten rijden, waardoor je geen ombouw werk hebt.

Met vrij weinig aanpassingen kan je naar een blok met injectie. Dan moet je natuurlijk wat meer electra aanleggen.

Als je echt meer vermogen wil, kijk dan bijvoorbeeld naar een ABF (2L 16v). Motorsteunen passen gewoon als je er een 020 bak aan hangt.

20vt is natuurlijk een leuk project, dan krijg je nog meer vermogen, maar dan heb je wel weer meer aanpaswerk. Deze blokken zijn ook nog wel weer wat duurder in aanschaf

mr.sopkip
11-02-2015, 07:49
Webers is natuurlijk geen optie als je zuinig wilt rijden. Je hebt zeker vermogen winst, duidelijk merkbaar. Maar je verbruik gaat hard omhoog. Erg hard.

Wat betreft het LPG vraagstuk is er door mijn voorgangers meer verteld dan ik je kan vertellen :)

En ander blok is natuurlijk ook een leuke optie. Al zou ik dan niet voor een VR6 gaan. Blok is te zwaar (qua gewicht), wat je wegligging niet ten goede komt.

Als je echt weinig wilt veranderen, ga dan gewoon voor een 1.8 8v. Deze zou je zelfs op carb kunnen laten rijden, waardoor je geen ombouw werk hebt.

Met vrij weinig aanpassingen kan je naar een blok met injectie. Dan moet je natuurlijk wat meer electra aanleggen.

Als je echt meer vermogen wil, kijk dan bijvoorbeeld naar een ABF (2L 16v). Motorsteunen passen gewoon als je er een 020 bak aan hangt.

20vt is natuurlijk een leuk project, dan krijg je nog meer vermogen, maar dan heb je wel weer meer aanpaswerk. Deze blokken zijn ook nog wel weer wat duurder in aanschaf

Bedankt voor je info! Een 1.8 zou leuk zijn inderdaad, ook iets makkelijker aangezien ik nog een hoop te leren heb. Wat voor edn motor zou ik naar moeten kijken om mijn huidige carb te houden? Ik ben in de veronderstelling dat alle 1.8 golf 1 blokken injectie zijn..

Rinus66
11-02-2015, 08:14
Bedankt voor je info! Een 1.8 zou leuk zijn inderdaad, ook iets makkelijker aangezien ik nog een hoop te leren heb. Wat voor edn motor zou ik naar moeten kijken om mijn huidige carb te houden? Ik ben in de veronderstelling dat alle 1.8 golf 1 blokken injectie zijn..

Je zou een EX kunnen nemen uit een cabrio, 90 pk en komt best wel van zijn plek.

mr.sopkip
11-02-2015, 09:14
Je zou een EX kunnen nemen uit een cabrio, 90 pk en komt best wel van zijn plek.

Bedankt dit zijn echt super tips! Ik ga mn ogen en oren open houden voor zo'n blokje. :D

Spike
11-02-2015, 12:40
Een injectieblok kan je overigens zo ombouwen naar carb hoor.
Je inlaatspruitstuk van je 1.5 past zo op die 1.8
Alleen moet je dan de injector-gaten even dicht maken. (hier zijn bouten voor). (weet niet zeker of die 1.5 ze toevallig in zijn kop heeft zitten.

mr.sopkip
01-03-2015, 20:17
Ff een update:

Heb een 1800 8 klepper gekocht! (Bedankt spike!) DX of GX(?), moet nog ff poetsten om t beter te kunnen lezen.
Wil voordat ik de motor erin hang de kleppen (vanwege snellere slijtage lpg)en pakkingen vervangen.
Ik hoop over een maandje of 2 de boel te kunnen vervangen en keuren.