Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-02-2015, 16:25
mr.sopkip mr.sopkip is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 66
Default Dubbele Webers en LPG

Ik ben al een tijdje aan t kijken hoe ik iets meer kracht en geluid uit de 1.5 van mn golfje kan krijgen.

Nu zit ik te kijken om een setje Webers te gebruiken omdat dat redelijk snel te doen is( t is de dagelijkse wagen). Nu heb ik 2 vragen:

1. Zonder nieuwe nokkenas etc, merk ik dan echt iets van die carbs qua vermogen?

2. Dit is de hamvraag; heeft er iemand hier ervaring met webers en LPG, is t mogelijk en is t werkbaar?

Last edited by mr.sopkip : 08-02-2015 at 17:04.
Reply With Quote
  #2  
Old 08-02-2015, 16:28
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Welke Webbers? Mark en zijn broer? Of bedoel je misschien Webers?
Reply With Quote
  #3  
Old 08-02-2015, 16:32
mr.sopkip mr.sopkip is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 66
Default

Ja die Ja!!
Reply With Quote
  #4  
Old 08-02-2015, 17:39
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default

ik was eerst ook bezig om een setje webers bij elkaar te verzamelen en op m´n golfje te bouwen, maar zover ik weet doe je dat niet ´even snel´. denk dat een setje motor carbs een stuk verstandiger is.

het erop bouwen zelf zal wel meevallen maar het afstellen, goed laten lopen (en dat die dat ook blijft doen) ben je toch stiekem echt wel even mee bezig.

daarbij heeft het erop bouwen van webers zonder verder iets aan het blok te veranderen weinig zin. het vermogen word niet verhoogd, hij gaat alleen meer zuipen en (soms) onregelmatiger lopen.. webers moet je ook eens in de zoveel maanden opnieuw afstellen. en de aanschaf e.d. is een stuk duurder dan motorcarbs.

mocht je er toch webers opbouwen heb ik eventueel nog wel een spruitstuk voor je mocht je daar interesse in hebben dan stuur maar een pm!
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #5  
Old 08-02-2015, 19:51
mr.sopkip mr.sopkip is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 66
Default

Bedankt voor je reactie! Ik las al de Webers zonder aanpassingen als bijv nokkenas niet echt iets verschillen qua vermogen. Ik moet maar blijven zoeken naar een optie die en lpg ondersteund en iets meer vermogen geeft.
Reply With Quote
  #6  
Old 08-02-2015, 19:58
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

je kunt een LPG injectiesysteem bouwen

http://www.autogas-lpg.co.uk/conver...inder-0157.html

bijvoorbeeld zo iets.
Reply With Quote
  #7  
Old 08-02-2015, 20:19
mr.sopkip mr.sopkip is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 66
Default

Wow dat kan in veel van de nog open opties een uitkomst gaan bieden! Ik heb wel veel over backfire gehoord wat betreft oude injectie motoren met lpg. Zolang je goed smeert en/of vaak wisseld tussen gas en benzine kan er weinig mis gaan zegt men.. Maar hoe groot is daadwerkelijk dat risico?

Ik lees dat er voor volvo lpg verloopjes oid voor webers verkrijgbaar zijn, iemand daar ooit v gehoort voor golf1?
Reply With Quote
  #8  
Old 08-02-2015, 20:54
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Propaan/butaan zijn gewoon schraler dan benzine. Het is een feit, dat de klepzittingen (en kleppen) erger slijten door LPG. Bij de relatief moderne motoren zijn de klepzittingen van stalliet, erg slijtvast, en de kleppen zijn al erg slijtvast opzich.

Backfire? Motor schoon houden, geen rare dingen met de ontsteking doen, en ik denk, dat er weinig last van zou komen.

LPG heeft een hoger octaangetal dan benzine. Daardoor zou je de ontsteking eerder kunnen zetten, wat voor meer vermogen kan zorgen, zonder dat er problemen met detonatie komen.
Reply With Quote
  #9  
Old 09-02-2015, 00:39
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,077
Default

Als je met een gesloten airbox gaat werken zou je kunnen kiezen voor een BLOS-verdeler. Komen nog wel eens op Ebay voorbij, ook geen last van backfire.
Als je met open kelken wil gaan rijden wordt het op LPG al een heel stuk lastiger, denk ik.
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #10  
Old 09-02-2015, 08:43
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

en daarom adviseer ik injectie... want dan injecteer je gewoon achter de gaskleppen, en is er geen probleem
Reply With Quote
  #11  
Old 09-02-2015, 11:45
mr.sopkip mr.sopkip is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 66
Default

Ja, ik ben net ff langs de lpg garage gereden voor hun mening!

Als ik Webers ga rijden is de lpg tank (30liter) leeg tegen de tijd dat ik utrecht uit ben en de snelweg op draai. ( bij wijze van spreken natuurlijk

VR6 ombouw heeft geen ruimte over voor lpg.
Gewoon 4 cilinders houden, maar dan wel nieuwere motor was uiteindelijk hun advies voor meer vermogen.
Reply With Quote
  #12  
Old 10-02-2015, 21:47
Spike Spike is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 354
Default

Webers is natuurlijk geen optie als je zuinig wilt rijden. Je hebt zeker vermogen winst, duidelijk merkbaar. Maar je verbruik gaat hard omhoog. Erg hard.

Wat betreft het LPG vraagstuk is er door mijn voorgangers meer verteld dan ik je kan vertellen

En ander blok is natuurlijk ook een leuke optie. Al zou ik dan niet voor een VR6 gaan. Blok is te zwaar (qua gewicht), wat je wegligging niet ten goede komt.

Als je echt weinig wilt veranderen, ga dan gewoon voor een 1.8 8v. Deze zou je zelfs op carb kunnen laten rijden, waardoor je geen ombouw werk hebt.

Met vrij weinig aanpassingen kan je naar een blok met injectie. Dan moet je natuurlijk wat meer electra aanleggen.

Als je echt meer vermogen wil, kijk dan bijvoorbeeld naar een ABF (2L 16v). Motorsteunen passen gewoon als je er een 020 bak aan hangt.

20vt is natuurlijk een leuk project, dan krijg je nog meer vermogen, maar dan heb je wel weer meer aanpaswerk. Deze blokken zijn ook nog wel weer wat duurder in aanschaf
__________________
Barn find: Scirocco GT '78
Reply With Quote
  #13  
Old 11-02-2015, 07:49
mr.sopkip mr.sopkip is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 66
Default

Quote:
Originally Posted by Spike
Webers is natuurlijk geen optie als je zuinig wilt rijden. Je hebt zeker vermogen winst, duidelijk merkbaar. Maar je verbruik gaat hard omhoog. Erg hard.

Wat betreft het LPG vraagstuk is er door mijn voorgangers meer verteld dan ik je kan vertellen

En ander blok is natuurlijk ook een leuke optie. Al zou ik dan niet voor een VR6 gaan. Blok is te zwaar (qua gewicht), wat je wegligging niet ten goede komt.

Als je echt weinig wilt veranderen, ga dan gewoon voor een 1.8 8v. Deze zou je zelfs op carb kunnen laten rijden, waardoor je geen ombouw werk hebt.

Met vrij weinig aanpassingen kan je naar een blok met injectie. Dan moet je natuurlijk wat meer electra aanleggen.

Als je echt meer vermogen wil, kijk dan bijvoorbeeld naar een ABF (2L 16v). Motorsteunen passen gewoon als je er een 020 bak aan hangt.

20vt is natuurlijk een leuk project, dan krijg je nog meer vermogen, maar dan heb je wel weer meer aanpaswerk. Deze blokken zijn ook nog wel weer wat duurder in aanschaf


Bedankt voor je info! Een 1.8 zou leuk zijn inderdaad, ook iets makkelijker aangezien ik nog een hoop te leren heb. Wat voor edn motor zou ik naar moeten kijken om mijn huidige carb te houden? Ik ben in de veronderstelling dat alle 1.8 golf 1 blokken injectie zijn..
Reply With Quote
  #14  
Old 11-02-2015, 08:14
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Quote:
Originally Posted by mr.sopkip
Bedankt voor je info! Een 1.8 zou leuk zijn inderdaad, ook iets makkelijker aangezien ik nog een hoop te leren heb. Wat voor edn motor zou ik naar moeten kijken om mijn huidige carb te houden? Ik ben in de veronderstelling dat alle 1.8 golf 1 blokken injectie zijn..


Je zou een EX kunnen nemen uit een cabrio, 90 pk en komt best wel van zijn plek.
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #15  
Old 11-02-2015, 09:14
mr.sopkip mr.sopkip is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 66
Default

Quote:
Originally Posted by Rinus66
Je zou een EX kunnen nemen uit een cabrio, 90 pk en komt best wel van zijn plek.


Bedankt dit zijn echt super tips! Ik ga mn ogen en oren open houden voor zo'n blokje.
Reply With Quote
  #16  
Old 11-02-2015, 12:40
Spike Spike is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 354
Default

Een injectieblok kan je overigens zo ombouwen naar carb hoor.
Je inlaatspruitstuk van je 1.5 past zo op die 1.8
Alleen moet je dan de injector-gaten even dicht maken. (hier zijn bouten voor). (weet niet zeker of die 1.5 ze toevallig in zijn kop heeft zitten.
__________________
Barn find: Scirocco GT '78
Reply With Quote
  #17  
Old 01-03-2015, 20:17
mr.sopkip mr.sopkip is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 66
Default

Ff een update:

Heb een 1800 8 klepper gekocht! (Bedankt spike!) DX of GX(?), moet nog ff poetsten om t beter te kunnen lezen.
Wil voordat ik de motor erin hang de kleppen (vanwege snellere slijtage lpg)en pakkingen vervangen.
Ik hoop over een maandje of 2 de boel te kunnen vervangen en keuren.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum