View Full Version : G60 kabelboom aan 2H boom verbinden
callaway
12-04-2015, 19:21
Ik heb al diverse schemas voorbij zien komen maar heb een specifieke vraag over type B ECU
Wat moet ik hiermee op de originele 2H kabelboom ??
Hat man die neue Version des 5-poligen 2H-Steckers hat, dann muss man folgende Kabel anhand der oben aufgeführten Funktionen miteinander verbinden:
Kabelfarbe am 5-Poligen Stecker vom 2H-Kabelbaum Kabelfarbe am 3-/4-Poligen Stecker vom G60-Kabelbaum Funktion
Rot Rot/Gelb (dick) Steuerung der Einspritzleiste
Gelb/Blau Rot/Gelb (dünn) Schalteingang Kraftstoffpumpenrelais
Rot/Weiss Rot/Weiß Lambda Heizung
Schwarz/Gelb Schwarz/Gelb Stromversorgung Steuergerät und LSV/Zigarre
Rot/Schwarz Rot/Grün Klemme 50
--- Gelb Diagnoseleitung des G60-Steuergeräts, wird nicht benutzt und bleibt frei
--- Schwarz/weiß Stromversorgung Digifantrelais, wird nur für alte Steuergeräte mit B benötigt, ist sonst nicht belegt, wird nicht benutzt und bleibt frei
Pewi Vwteam
13-04-2015, 11:34
Gewoon je g60 boom aansluiten op de 5 polige stekker van je 2h boom die bij je ecu zit.
callaway
13-04-2015, 11:47
Gewoon je g60 boom aansluiten op de 5 polige stekker van je 2h boom die bij je ecu zit.
Dat was ik van plan en heb ook de stekkers gekocht om de adapter te maken volgens Wiki
Maar omdat er specifiek word geschreven de zw/w kabel is alleen voor ecu typ B
Met de paarse sticker dus
En die heb ik , moet ik deze aansluiten en zoja waarop
Pewi Vwteam
13-04-2015, 21:33
Kijk ff topic mk1 G60 on air.
callaway
14-04-2015, 08:13
Thanks,
Nog een vraagje aangezien jij waarschijnlijk meer weer van kabelbomen en sensoren
Ik wil een 2H gasklephuis gebruiken maar die heeft geen vollast verrijking
Kan ik de sensoren van de PG overzetten ?
Op beide zitten 2 sensoren iig bij stationair en vollast maar volgens schema 2H digifant2 wordt alleen -ground en stationair aan ecu doorgegeven
Stekker is wel 3 pool alleen 2 pinnen bezet ipv 3 bij de G60
callaway
14-04-2015, 19:39
Ik heb het verschil al gevonden dus zal vanavond wel passen of ik misschien de sensoren set compleet kan overzetten.
het gaat in beide schemas om F60 en F80 nullast en vollast.
digifant1
https://lh3.googleusercontent.com/e5oUyL3JksNSxkueO75OvPOJ18VHbxvzzWdrblWC8-U=w254-h222-p-no
digifant2
https://lh3.googleusercontent.com/5Dtrb_WDE6Nef9ExPmnhG8ZLYbh97-fFQPUnHO0xtBk=w125-h191-p-no
callaway
14-04-2015, 21:46
Ik kom net een oud topic tegen en zie een foto van een 16v gasklephuis
Is dat voorop een pasplaat naar ovale aansluiting ?
En ik zie ook 3 aansluitingen op de positiesensorstekker , wie helpt me verder ?
http://www.volksforum.com/albums/files/1/7/4/5/HPIM3035_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/7/4/5/HPIM3042.JPG
Pewi Vwteam
15-04-2015, 20:29
Dat voorop is inderdaad een pasplaat . Maar wat wil je bereiken met een andere gasklep. Misschien heb ik er overheen gelezen?
callaway
15-04-2015, 22:29
Ik heb de ovale aansluiting op mijn intercooler elbow van Callaway
En kom ik met de G60 bypass uitgang te kort op de turbo
Wat weer aansluiting op intercooler in de weg zit
k heb nog wel zon gasklep met losse plaat liggen dacht ik...
callaway
16-04-2015, 18:54
Mike das is fantastisch !!! laat maar snel weten :thumbup:
voorbeeldfotos voor degenen nog steeds :screwy: denken
stage 2 en 3 systeem met intercooler
https://lh6.googleusercontent.com/-RDm_KVCWFLA/VS_2B6ENgnI/AAAAAAAAAdg/2AgR2Y4kLPk/w364-h551-no/DSC02648-1.jpg
stage 1 systeem zonder intercooler
https://lh6.googleusercontent.com/-umm9jTxkyPk/VS_250AN46I/AAAAAAAAAds/kseJAJHjqiQ/w827-h551-no/bunny-5.jpeg
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.