View Full Version : Golf 2 TD reviseren
Vraagje vriend van mij heeft zich Gollf 2 TD kat gekocht wil nu het motor zelf reviseren gaat om en 1V motorcode.
Hoe kun je het beste de maten van de zuigerveren nemen wat zijn ze dan de origineel maten van fabriek uit.. :)
Het is het beste dat je eerst het onderblok opmeet met een boringsmeetapparaat en dit vergelijkt met de standaard maten van de constructeur. Deze geeft meestal de toleranties op de maat zelf maar ook op ovaliteit en coniciteit.
Als je over de tolerantie zit moet het blok geboord en gehoond worden, overmaat zuigers en nieuwe zuigerveren. Heb ng een documentje staan van ath online met de revisiematen maar ik weet nie hoe je een attachement stuurt :tongue:
Vraagbaak kopen. Staat het ook allemaal in.
nou weet wel voor de MK2 dat er verschillende motoruitvoeringen zijn SB.RA.JR EN 1V Dus de laatste katuitvoering 60pk origineel zuigerverenmaten 77.0 .
Nou alles ge uitgehoont heb val de toleranties groter per cilinder .
darksupra
11-09-2015, 16:13
normale maat is 76.48 origineel maar wat al gezegd is, meten is weten.
uitgeboord kan de maat wel oplopen tot in de buurt van 80, dus vooraf kan je nooit bepalen welke je nodig bent.
revisie moet je je tijd voor nemen, eerst demonteren, sorteren, kijken wat er aan vervanging toe is en dan pas alles gaan bestellen.
Denk met uithonen alleen 77.50 zou moeten gaan vermits er geen diepe krassen zitten. ...
Houdt hij van originaliteit? Kan je niet beter een fris TDI blok pakken voor een fractie van de revisie en die mechanisch maken? Dan heb je een zuiniger motor en meer vermogen.
DA-BRT nou bij ons in belgie en 1.9 TDI kan niet voor de apk keuring zou fijn zijn dan zou hij goede 1.6 td moeten zoeken wat dungezaaiet zijn ..
Ik heb veel Belgische klanten. Voer hun auto in NL in, bouw ze om naar TDI en keur ze bij de RDW om en dan weer exporteren naar België.
Geen enkel probleem en kosten ongeveer 250 euro.
nou ben van de maaskant limburg hoe gaat het in zijn werk dan .
Je exporteerd jouw auto via een NL kennis of vriend. Bouwt hem om als hij op NL kenteken staat en keurt hem bij de RDW om en importeerde hem vervolgens weer in België in.
gaat dat zomaar dan?
ik heb namelijk al gehoord dat dit enkel met niet belgische autos gaat. bv een golf die enkel in NL was, omgebouwd en dan invoeren in BE.
als je een ex belgische auto weer naar belgie brengt, dan is het chassisnr toch al gekend in belgie?
als ik mijn 1.6D 50pk naar NL exporteer, die krijgt daar nieuwe papieren. ik bouw die om naar een 1.9tdi met 90pk en stuur die weer naar belgie.
in belgie gaan ze mijn chassisnr intikken en krijgen ze alle gegevens van de keuring over mijn auto, zijnde een 1.6D met 50pk.
en ze houden dat bij hoor.
heb op een ander forum zo een verhaald gezien van een oude benz (dacht 500SL). werd in NL verkocht met 80k km, bij invoer in belgie bleek diene 5jaar geleden al +100k km te hebben (dacht iets van een 130k km). als ze de kilometerstanden al bijhouden, zullen ze de rest ook nog wel in de pc hebben
Ja heb die gerucht ook gehoort ze doen erg moeielijk bij ons het blijft toch en apenland .
Alles de mensen willen betalen voor en motorswap laat ze toch doen zolang het maar wettelijk blijft is alles OKee..
Geen probleem om het zo te doen. De afgelopen jaren een stuk of 8 auto's zo omgebouwd.
zal ik mijn golf ook eens die richting uit moeten sturen. zo een platte 1.6D is ook niet alles :D . blokje heeft ondertussen ook al 483K km en begint stilletjesaan toch probleempjes te krijgen (dieselpomp begint te lekken, koppakking lekt olie,...)
fcapri denk dat het nog altijd de beste keuze is u ouwe blok en kleine revisie te geven met die electronica van die nieuwe generatiemotoren niks voor mij ...
ik zou willen upgraden naar ofwel een 1.6gtd (85pk) uit de golf 2
ofwel een 1.9D (65pk)/1.9TD(75pk) uit een golf 3.
Heb zelf Golf 2 GTD 1.6 heb mijn motor laten reviseren kunt niks beters hebben Blokje heeft 120 pk is gewone zaak van rustig laten warm lopen en op tijd ondedrhoud....
Audi1981
13-09-2015, 21:40
Het mooiste is een TDI met mechanische pomp zoals Bart voor stelt...
Nou kan best zijn met en mechanische pomp dan kun je beter 1.9 AAZ TD zetten wat opvoeren en binnen de normen blijven zonder schade te maken....
@Golfman: Een TDI loopt koeler en zuiniger in verhouding met de AAZ die tochal vaak problemen heeft met warmlopen, gescheurde cilinderkoppen, krukas poelies die los lopen. Plus de prijs van een TDI motor is lager dan die van een TD motor.
http://zwalve.eu/d/10167-2/IMG_7972.JPG
Mijn Jetta mk2 omgekeurd met een Golf 4 / Seat Cordoba TDI motor met een eigenbouw mechanische pomp.
Ziet er netjes uit DA-BERT spijtig want bij ons bij de autosloperij zijn er genoeg TDI motors te koop die mechanische pomp is dat en opgevoerde pomp van en 1.6 TD....
Waarom spijtig, dan zet je er toch een TDI in zoals omschreven.
Nee, ik bouw speciaal deze mechanische pompen voor TDI motoren. (Tot bijna 300pk en goed 550nm)
Ja klopt ben van plan mijn 1.6 GTD aan mijn vriend te verkopen en TDI 1.9 met mechanische pomp te zetten wat kost zo opgevoerde pomp bij jou...
Niet veel, maar je moet even geduld hebben iemand anders laten bouwen. Een landgenoot van jou heeft mijn resterende tijd in Nederland vol gepland met opdrachten vam hem.
okee geef mij en seintje alles je dan tijd heb ..
Ik denk dat ik dat vergeet, maar neem zelf even contact op eind 2018. Dan ben ik terug of het duurt nog 2 jaar. (ik vertrek naar Vietnam voor een aantal jaar)
oei lang vakantie dan tot 2018 geniet er van Dan..
Er zullen vast wel vakanties zijn, maar helaas ook daar moet je werken...
Vriend toch beslist om zijn golf 2 TD te reviseren nou volgende week beginnen met losmaken van de blok alle onderdelen eerste zuiver maken hoe zou ge de zuigers best kunnen zuiver maken....
zou je niet beter eerst het blok nakijken ipv al aan de zuigers te beginnen.
voor t zelfde moet het blok uitgeboord worden en moeten er andere zuigers in
@Golfman: Een TDI loopt koeler en zuiniger in verhouding met de AAZ die tochal vaak problemen heeft met warmlopen, gescheurde cilinderkoppen, krukas poelies die los lopen. Plus de prijs van een TDI motor is lager dan die van een TD motor.
http://zwalve.eu/d/10167-2/IMG_7972.JPG
Mijn Jetta mk2 omgekeurd met een Golf 4 / Seat Cordoba TDI motor met een eigenbouw mechanische pomp.
Mooi man....doet me sterk denken aan de oude betrouwbare AGR die in mijn Golfje 4 lag. Fijn blok....vond hem fijner rijden dan de PD die we in de passat hebben liggen. Hoeveel vermogen heeft je Jetta?
Ik ben hem op aan het bouwen om uiteindelijk rond de 250 tot 300 pk te komen.
Motor is net als AGR ook een 038 serie motor
dat is het eerste dat we gaat doen alles goed nameten hij is zelf monteur Dus voor dat we gaan monteren dat is werk van grote precisie ....
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.