![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Vraagje vriend van mij heeft zich Gollf 2 TD kat gekocht wil nu het motor zelf reviseren gaat om en 1V motorcode.
Hoe kun je het beste de maten van de zuigerveren nemen wat zijn ze dan de origineel maten van fabriek uit.. ![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() Het is het beste dat je eerst het onderblok opmeet met een boringsmeetapparaat en dit vergelijkt met de standaard maten van de constructeur. Deze geeft meestal de toleranties op de maat zelf maar ook op ovaliteit en coniciteit.
Als je over de tolerantie zit moet het blok geboord en gehoond worden, overmaat zuigers en nieuwe zuigerveren. Heb ng een documentje staan van ath online met de revisiematen maar ik weet nie hoe je een attachement stuurt ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Vraagbaak kopen. Staat het ook allemaal in.
__________________
Golf MKI '76er Project. MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol EX MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI Polo '00 6n2 GTI Mercedes SEC500 '87 Honda Civic '94 |
#4
|
||||
|
||||
![]() nou weet wel voor de MK2 dat er verschillende motoruitvoeringen zijn SB.RA.JR EN 1V Dus de laatste katuitvoering 60pk origineel zuigerverenmaten 77.0 .
Nou alles ge uitgehoont heb val de toleranties groter per cilinder . |
#5
|
||||
|
||||
![]() normale maat is 76.48 origineel maar wat al gezegd is, meten is weten.
uitgeboord kan de maat wel oplopen tot in de buurt van 80, dus vooraf kan je nooit bepalen welke je nodig bent. revisie moet je je tijd voor nemen, eerst demonteren, sorteren, kijken wat er aan vervanging toe is en dan pas alles gaan bestellen.
__________________
I love it when a car comes together ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Denk met uithonen alleen 77.50 zou moeten gaan vermits er geen diepe krassen zitten. ...
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Houdt hij van originaliteit? Kan je niet beter een fris TDI blok pakken voor een fractie van de revisie en die mechanisch maken? Dan heb je een zuiniger motor en meer vermogen.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#8
|
||||
|
||||
![]() DA-BRT nou bij ons in belgie en 1.9 TDI kan niet voor de apk keuring zou fijn zijn dan zou hij goede 1.6 td moeten zoeken wat dungezaaiet zijn ..
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Ik heb veel Belgische klanten. Voer hun auto in NL in, bouw ze om naar TDI en keur ze bij de RDW om en dan weer exporteren naar België.
Geen enkel probleem en kosten ongeveer 250 euro.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#10
|
||||
|
||||
![]() nou ben van de maaskant limburg hoe gaat het in zijn werk dan .
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Je exporteerd jouw auto via een NL kennis of vriend. Bouwt hem om als hij op NL kenteken staat en keurt hem bij de RDW om en importeerde hem vervolgens weer in België in.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#12
|
||||
|
||||
![]() gaat dat zomaar dan?
ik heb namelijk al gehoord dat dit enkel met niet belgische autos gaat. bv een golf die enkel in NL was, omgebouwd en dan invoeren in BE. als je een ex belgische auto weer naar belgie brengt, dan is het chassisnr toch al gekend in belgie? als ik mijn 1.6D 50pk naar NL exporteer, die krijgt daar nieuwe papieren. ik bouw die om naar een 1.9tdi met 90pk en stuur die weer naar belgie. in belgie gaan ze mijn chassisnr intikken en krijgen ze alle gegevens van de keuring over mijn auto, zijnde een 1.6D met 50pk. en ze houden dat bij hoor. heb op een ander forum zo een verhaald gezien van een oude benz (dacht 500SL). werd in NL verkocht met 80k km, bij invoer in belgie bleek diene 5jaar geleden al +100k km te hebben (dacht iets van een 130k km). als ze de kilometerstanden al bijhouden, zullen ze de rest ook nog wel in de pc hebben
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#13
|
||||
|
||||
![]() Ja heb die gerucht ook gehoort ze doen erg moeielijk bij ons het blijft toch en apenland .
Alles de mensen willen betalen voor en motorswap laat ze toch doen zolang het maar wettelijk blijft is alles OKee.. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Geen probleem om het zo te doen. De afgelopen jaren een stuk of 8 auto's zo omgebouwd.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#15
|
||||
|
||||
![]() zal ik mijn golf ook eens die richting uit moeten sturen. zo een platte 1.6D is ook niet alles
![]()
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#16
|
||||
|
||||
![]() fcapri denk dat het nog altijd de beste keuze is u ouwe blok en kleine revisie te geven met die electronica van die nieuwe generatiemotoren niks voor mij ...
|
#17
|
||||
|
||||
![]() ik zou willen upgraden naar ofwel een 1.6gtd (85pk) uit de golf 2
ofwel een 1.9D (65pk)/1.9TD(75pk) uit een golf 3.
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#18
|
||||
|
||||
![]() Heb zelf Golf 2 GTD 1.6 heb mijn motor laten reviseren kunt niks beters hebben Blokje heeft 120 pk is gewone zaak van rustig laten warm lopen en op tijd ondedrhoud....
|
#19
|
||||
|
||||
![]() Het mooiste is een TDI met mechanische pomp zoals Bart voor stelt...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#20
|
||||
|
||||
![]() Nou kan best zijn met en mechanische pomp dan kun je beter 1.9 AAZ TD zetten wat opvoeren en binnen de normen blijven zonder schade te maken....
|