View Full Version : G60 lip op GTi-lijsten
|| RS ||
18-09-2005, 21:56
Hoe sluit dit aan? Past dit, of steekt de G60 lip te ver naar onderen uit? Heeft iemand een foto van deze situatie zodat ik kan zien hoe dit aansluit ?
Alvast bedankt! :cool:
Rick.
Als je t over de gewone GTI lijsten hebt icm de GL lip (ja zat ook op de GL later :)) dan sluit zit niet aan, Lip hangt dan gewoon los. GTI lijst loopt verder naar binnen als de G60 lijst
OakgreenVR6
18-09-2005, 22:38
De 'G60' onderlip is gelijk aan die van de GTI. Zitten aan beide kanten pootjes aan die in de spatbordverbreders moeten vallen. Die van de GL is weer anders, heeft geloof ik weer geen pootjes eraan zitten.
Spatbordverbreders van de GTI heb je in verschillende versies. Als je de modellen hebt vanaf zomer '89, dan zit daar een uitsparing onderin zodat de pootjes van de onderlip er in kunnen vallen. G60 spatbordverbreders hebben deze uitsparing ook.
|| RS ||
19-09-2005, 17:48
Dan ga ik voor de duidelijkheid even een foto van de lip maken. Er zitten inderdaad een soort pootjes aan die ergens in moeten.
mocht je die spatbordverbreders nog willen...ik heb mijn orginele hier nog...dat zijn orginele voor dikke bumpers (met die gaatjes dus)..ik laat die g-60 randen op de jetta zitten dus ik heb ze over! voor een kratje bier ofzo....
|| RS ||
19-09-2005, 18:23
Hee Jens!
Over welke heb jij het nou dan? Bedoel jij nou alleen de voorste wielkast randen?
En vergeet niet dat ik een 2-deurs heb he ...
dat maakt niet uit, je zult toch de deurlijsten en de spatbordverbreders los van elkaar moeten monteren dan...aangezien jij dikke deurlijsten hebt....duzzz
|| RS ||
19-09-2005, 18:29
Hier de foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Foto%3dZ4SLQCEL.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto%3dM4MO7ZBT.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto%3dEYLHKHZD.jpg
Jurgen Santana
19-09-2005, 20:14
Dat is de G60 lip die ook standaard onder een Jetta met dikke bumpers zit.
|| RS ||
19-09-2005, 21:56
Dat is de G60 lip die ook standaard onder een Jetta met dikke bumpers zit.
Onder de Pacific uitvoering bedoel je dan?
Maar kijk, ik heb nu dunne bumpers met dikke 8v lijsten. Nu komen er dikke bumpers op, met die G60 lip. Nu ben ik dus opzoek naar een set lijsten, dorpelranden en wielranden die op deze lip aansluiten.
Mijn vraag is dan: passen hier alleen G60 wielranden op? Of past een standaard GTi lijsten set van de Golf er ook op?
(ik heb een 2deurs Jetta, dus dat is wel makkelijk, van een Golf past het er zo op).
Pedaalemmer
19-09-2005, 22:28
wat bedoel je met standaard gti lijsten set?
oke verschil tussen g50 lijsten set en gti lijsten set is alleen dat de voorwielkuipranden smaller zijn van de gti. that`s it dus om nou te zeggen dat het een moelijke keuze is...
|| RS ||
20-09-2005, 18:04
Ik dacht dat er ook verschil in de achterste wielranden zat (die van G60 ietsjes breder).
Hoe dan ook, ik zal het probleem even herformuleren:
Ik wil dikke bumpers op mijn 2deurs Jetta monteren.
http://www.mijnalbum.nl/Foto%3dTIOKMW3T.jpg
De achterbumper en voorbumper MET G60 lip heb ik al. Nu moet ik dus nog een passende lijstenset hebben.
Ik wil van die smalle (GTi) lijsten op de deuren, maar passen de GTi wielranden wel op die G60-lip? Dat is dus de vraag. Of moet ik perse G60 wielranden hebben zodat deze aansluiten op de G60-lip ...
Is de vraag nu wat duidelijker?
nee natuurlijk hoeft dat niet, een standaard pacific heeft dat toch ook niet....
trouwens g60 achterranden zijn wel degelijk breder dan gti...hoop dat je nu wat wijzer bent
|| RS ||
20-09-2005, 18:21
Oke Jens, dus ik kan er zo een complete lijsten-set van een 2-deurs Golf GTi op knallen (voor dikke bumps) ??
Dat zoekt namelijk een stuk makkelijker :D
Bij deze: Wie heeft er voor mij een complete lijsten-set te koop in nette staat? :) Dan gaat het om 4 wielranden, 2 dorpelranden en de randen langs de zijkant.
Trouwens, is de Pacific ook in 2-deurs uitvoering geleverd? :rolleyes:
OakgreenVR6
20-09-2005, 18:30
Zolang je de lijstenset van een 2-deurs Golf GTI neemt die na de zomer van 1989 is geproduceerd zit je goed. Die hebben de dunne lijsten én de uitsparing voor de pootjes v/d voorlip. Dergelijke wielranden (V+A) heb ik nog voor je liggen eventueel.
|| RS ||
20-09-2005, 18:33
Alleen de wielranden? Dan kijk ik liever nog even verder, voor ik dat takke-end naar Hilversum rijdt :biggrin: Maar ik zal het zeker even onthouden, bedankt!
OakgreenVR6
20-09-2005, 18:36
Er worden af en toe complete sets aangeboden, dan zou ik daar zeker eerst even voor gaan kijken als ik jou was. Maar het is ff zoeken...zeker voor een nette en echt complete set.
|| RS ||
20-09-2005, 19:40
Als je er een tegenkomt, laat het me dan even weten !!
Pedaalemmer
20-09-2005, 22:35
Nieuw kostte het setje mij 250 euro bij de dealer.
|| RS ||
21-09-2005, 20:23
Dat is mij iets teveel van het goede ;) Ik hoef zeker niet voor een dubbeltje op de eerst rij te zitten, maar dit is gewoon te ver boven mijn budget.
Laat ik de vraag anders stellen:
Op de sloop staan geregeld "Dikke-bumper-Golfjes" ... hoe krijg ik hier de lijsten set het gemakkelijst eraf? Want deze zit rondom met plastic popnagels als ik het goed heb ... Dat die nagels kapotgaan, zal me een zorg wezen, maar hoe haal ik de onderdelen er het gemakkelijkst en onbeschadigd af?!
Pedaalemmer
21-09-2005, 22:08
popnagels doorboren...dorpellijsten zitten ook erop geklikt. er zijn plastic strips op de kokerbalk geplakt met aan de bovenkant een sc huin aggesneden kantje. daarop zitten de lijsten geschoven en aan de onderkant gebouwt.
dus neem een schroef machien meet een schroeven draaier enz.enz..en het moet je wel lukken.
Maar van waar ben je..ik moet zelf ook nog zo`n setje hebben dus die sloop wil ik wel ff zien :D:D
jettaracing
22-09-2005, 21:47
Ok, ik zal even proberen het uit te leggen ,Alle jetta's na '90 hebben de zogenoemde "g60"voorspoiler ,en hebben de zelfde lijsten en dorpels en wielranden als de latere modellen golf gti's!
Er zit ook Géén verschil in 2 of 4 deurs dorpels !
Dus alle jetta's na '90 hebben ook de dunne lijsten op de deur !
De rode van mij is ook van 90 en is een gewone cl ,en heeft ook dunne lijsten ,g60 spoiler en dikke dorpels!
Ik heb alleen de voorste randen vervangen door g60 wielranden want die zijn veel breder,de achterste zijn ook iets breder van een g60 ,maar dit is niet erg veel .(en om voor 0,5 cm breder nou 40 euro p.s. te betalen ...)
Ik hoop je hiermee wijzer heb gemaakt ,RS !
dus je kunt van alle type jetta's na 90 de dorpels en wielranden gebruiken ,net als de gti uitvoeringen (na 89 ).En golf en jetta ,en 2 en 4 deurs passen allemaal door elkaar!
succes!
|| RS ||
22-09-2005, 22:09
Hee Wytse!
Dat is inderdaad een stuk verduidelijkend! De G60 lip heb ik nu al in huis. Dus nu ga ik op zoek naar een lijsten set van een Golg GTi >1989, want deze sluit hier op aan.
Ik snap alleen even niet wat je zei over 2- en 4-deurs uitvoeringen ... Is de wielbasis gelijk van deze versies ?? De 4-deurs heeft toch een langere wielbasis, en dus een langere dorpelrand ... of niet ?!
|| RS ||
22-09-2005, 22:11
Dit is trouwens een plaatje van de situatie zoals ik het wil hebben:
http://www.mijnalbum.nl/Foto%3dZXDGQN44.jpg
- G60 lip,
- Dunne deurstrips,
- Dikke dorpelranden,
- Aansluitend op de dikke bumpers.
Is deze lijsten set hetzelfde als die van een Golf GTi vanaf '89 ??
Jurgen Santana
22-09-2005, 22:34
Lijstenset is hetzelfde ja, alleen dat van de wielbasis is een fabeltje. Die is even lang 2 of 4 deurs.
silverjetta
23-09-2005, 02:09
Rick, nog ff over die wielbasis... bij een 4-deurs zijn de deuren gewoon korter.
je kan het een beetje zien op deze foto, onze Sletta's naast elkaar ;) :D
http://i5.photobucket.com/albums/y168/silverjetta/vwomeeting061.jpg
silverjetta
23-09-2005, 03:01
Zeker weten dat je dikke bumps wil....??
http://i13.photobucket.com/albums/a266/Nexussuxen/HPIM0791.jpg
|| RS ||
23-09-2005, 09:16
Oke ... Het is inderdaad wel een beetje op die foto te zien van die wielbasis (lache foto trouwens, had ik geloof ik nog niet gezien).
Enne, die bumpers komen er op ... ik heb ze niet voor niks in de primer gezet gisteren ;) :) Ik heb gisteren ook mn booskijker er al afgesloopt ... lelijk pokke ding.
Hoe dan ook ... een GTi lijsten set van een 2-deurs Golf na '89 OF een lijstenset van een 2-deurs Pacific heb ik dus nodig (als 2-deurs Pacific's uberhaupt bestaan). En de dorpelrand en wielranden mogen eventueel van een 4-deurs komen. Deurstrips van een 4-derus heb ik niks aan.
Bij deze dan meteen een oproep: Wie heeft er zo'n set in nette staat te koop ?? :) :) :)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.