PDA

View Full Version : Update 1.8T project


Pages : 1 2 3 [4]

RobertVoorst
26-08-2023, 16:40
Klopt, is in verhouding goedkope r....maar 345eu en 4u rijden is ook 4uur brandstof, remblokken en banden....en daarmee ben je onderaan de streep veel meer geld kwijt op zo'n dag. Op deze manier blijft het voor mij op dit moment financieel leuk. En wegenbelasting+verzekering voor 1 maand is maar 40eu....

Plus dat je de hele kermis weer naar een circuit moet slepen, nu kun je 's avonds ff de straat door bij wijze van. Scheelt ook weer een hele dag heen en weer kachelen

daNpy
28-08-2023, 16:48
Plus dat je de hele kermis weer naar een circuit moet slepen, nu kun je 's avonds ff de straat door bij wijze van. Scheelt ook weer een hele dag heen en weer kachelen
Ja het maken van een proefritje op straat is ook de reden dat ik er een kenteken op had. Nu niet meer, maar kan soms groene platen lenen. Dat heeft me vorig jaar al flink geholpen :)

René
17-09-2023, 12:07
Inmiddels is de eerste volle brandstoftank verstookt....af en toe naar het werk, stukje touren met de kids of met het hele gezin op pad met de cabrio en racer. Heb dit wel gemist hoor. Hij voelt ook een stuk directer en strakker bij bochtenwerk sinds de stabi achter eronder zit. en dan staat ie nog niet eens op de stijfste stand. Ben echt heel benieuwd hoe het volgende week gaat in Assen.

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/FB_IMG_1694948007062_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/FB_IMG_1694948515012_original.jpg

René
22-09-2023, 16:56
Tijdens het strakker zetten van de wastegate actuator laatst, bleek ik iets fout te hebben gedaan. Ik dacht dat hij strakker werd, maar het asje draaide mee en dat heb ik niet gezet. Ik vond het ook al zo vreemd dat de turbodruk niet hoger werd. Ik ben er toen mee gestopt, omdat de ECU ook wat klop registreerde en daarom de timing wat terugdraaide. Het was toen ook +30°C en er zat wat oudere brandstof in. Nu met dezelfde turbodruk, frisse peut en lagere buitentemperatuur registreerde hij het niet, dus ben ik de actuator weer wat strakker gaan draaien....nu zonder het asje mee te laten draaien. Hij zit nu nét onder de gevraagde 2500mbar (absoluut), dus hij zou iets minder vermogen draaien dan 314pk, maar ik vind het wel prima zo. Hieronder 2 grafiekjes die ik heb gemaakt met de logjes van laatst en vandaag. Op de rechter kan je zien dat hij een stuk dichter ligt bij de grafiek van de gewenste turbodruk:

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/FB_IMG_1695397137251_original.jpg

Verder staat het Golfje er weer klaar voor; de 6punts Schroth gordel zit op z'n plek, de Ferodo DS3000's zitten weer in de Porsche remklauwen en de tank zit vol met een fris mengseltje rocketfuel! De kratjes met gereedschap en reserve onderdelen staan klaar. Morgen maar ff wassen en dan kan ie op de kar.

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/FB_IMG_1695397106483_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/FB_IMG_1695397122778_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/FB_IMG_1695397133695_original.jpg

Verder nog een mooi cadeautje gekregen van de vrouw:

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/FB_IMG_1695397130123_original.jpg

Als afsluitertje van deze update een 0-200km/h filmpje:

AMe7fIQ5LE0?

daNpy
22-09-2023, 17:13
Dat zijn de betere cadeautjes van de vrouw!

RobertVoorst
22-09-2023, 22:47
Poah wat trekken dat ding zeg. Op zn sloffen de teller uit..

daNpy
23-09-2023, 08:20
Wijkt jouw teller ook 30 af?
Hij trekt wel debiel op idd!

René
23-09-2023, 10:55
Afwijking is minimaal

René
25-09-2023, 19:58
Gisteren was het eindelijk weer zover: Vrij Rijden op het TT Circuit in Assen! Zaterdag het wagenpark gewassen, de Touran volgestouwd met gereedschap, vloeistoffen en reserve-onderdelen en toen klaar gezet voor het huis:

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/382774731_6375900359199180_7242746801889934353_n_original.jpg

`s morgens lekker op tijd die kant op gekacheld en rond 10:00 aangekomen bij "The cathedral of speed". De Golf afgeladen, bandenspanning iets laten zakken, warm gedraaid, startnummer opgehaald en na wat cafeïne was het dan eindelijk tijd om op te gaan stellen. Ik had verwacht dat het smoordruk zou zijn, aangezien alle online tickets verkocht waren, in alle klasses. Maar het viel eigenlijk best mee.

Goed, stoplicht op groen; sessie 1/3 was begonnen! Op de openbare weg had ik al het gevoel dat de auto veel beter en met meer gevoel de bocht door wou na het plaatsen van de achterste stabi, dit werd op het circuit nog meer bevestigd. Nadat de bandjes en de remmen op temperatuur waren, kon het gas erop en de grenzen van het bochtenwerk worden opgezocht. Echt, wat een aanwinst die achterste stabi. De auto voelt veel fijner aan, de kont voel je veel meer en is directer. Het onderstuurd gedrag wat hij zo erg had, is stukken minder geworden en soms moest er zelfs wat gecorrigeerd worden op overstuur. In deze sessie heb ik ook meteen mijn PR weer iets verbeterd naar een 2:03.2 (vorige was 2:03.5). Niet veel...maar toch weer iets! Tegen het einde van de sessie werd de KVS temp helaas wel weer hoog, waardoor ik de rest van de sessie heb gereden met de kachel op heet en de aanjager op 3. Ook werd de voorruit steeds natter en toen ik de auto na de sessie op de paddock neerzette, kwam er uit alle openingen van de motorkap en onder de auto vandaan blauwe rook. Het potje waarin de carterdampen moeten condenseren is eigenlijk veel te klein, waardoor alle vettige damp door het filtertje de motorruimte in geblazen werd.

Sessie 1/3 was achter de rug met dit als resultaat:

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/382762491_6379559958833220_3056916757886389450_n_original.jpg

Na de bandendruk te hebben afgelaten naar 2.0bar rondom, de motorkap te hebben gepoetst en een droog filtertje op de olie-catchcan, een krentebol, een slok Optimel, 2 liter bio-ethanol en 20 liter RON98 was het tijd voor sessie 2/3.

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/382745778_6379559962166553_2898078865319269045_n_original.jpg

De 2e sessie ging net als de 1e lekker, al was dat niet terug te zien aan de tijden. Het was ook een sessie waarin veel rondes iets gas teruggenomen moest worden voor de andere rijders, waardoor de snelste tijd niet lager werd dan een 2:04,8. Wel was het weer heerlijk sturen, grenzen opzoeken en verleggen. Vooral de Ramshoek voelt nu een stuk fijner en de snelheid ligt daardoor tov voorgaande sessies een dikke 10km/h hoger. Ook zat na deze sessie de voorruit weer onder de olie en zag je vette sporen uit de hoodvents in de motorkap (die blijkbaar goed werken..haha).

Na een tip van Jos heb ik wat reepjes handoek om het filtertje van de catchcan gewikkeld en vastgezet met een tyrap.

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/382789535_6379559965499886_4029085187504765465_n_original.jpg

Goed, de voorruit weer ontvet en opgesteld voor sessie 3/3! Ook in deze sessie helaas geen top tijd neer gezet, maar wel weer heerlijk gereden. In de laatste ronde nog even wat gestoeid met een Ford Sierra Cosworth, heerlijk! Na afloop ook nog even kort met de rijder van de Sierra gesproken en hij vond het ook een leuk spelletje wat we speelden. Nu de auto veel meer vertrouwen geeft qua wegligging, grip en remmen, durf ik dit nu ook sneller te doen, zonder bang te zijn dat ik hem ergens achterin parkeer, of in een bocht op onderstuur een auto van de baan veeg. Voorheen was het altijd inhalen op het rechte stuk en in de bochten erachter blijven, maar met de huidige setup kan ik hem er nu ook voor de bocht gewoon naast zetten, later remmen en dan ook nog eens de bocht fatsoenlijk halen...het wordt steeds leuker! :D

Filmpje van het stoeien met de Cosworth:

x3ugfmSPuSA

Na deze sessie zat het er weer op en kon ik even rustig de rest van de krentebollen opeten in het zonnetje op de kar. Tussen de sessies door en na afloop flink wat mensen gesproken die het project volgen op Insta en Forums, wat altijd leuk is natuurlijk! Golfje heeft het weer prima gedaan, al blijft de koeling toch altijd een beetje een dingetje....dat moet echt beter. Carterventilatie dus ook, daar moet een grotere catchcan tussen, zodat de dampen meer tijd krijgen om te condenseren. Remmen functioneren eigenlijk perfect; geen fading en continu volle remkracht en met veel gevoel kunnen remmen. Weinig momenten gehad dat ik te weinig ruimte had om voldoende te kunnen vertragen, dus daar valt nog wat tijdswinst te halen.

Snelste ronde van gisteren:

MX6HSDGDsgY

Paar foto`s van Snailmedia:

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/382802635_6381534748635741_1906502749427346946_n_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/382781810_6381534731969076_2740160682942656425_n_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/382773839_6381534751969074_6882240747296951504_n_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/382773785_6381534755302407_1639625622533976784_n_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/382772514_6381534738635742_4838533720112527742_n_original.jpg

Voor dit jaar zit het er eerst op, geen circuitdagen meer voor mij. Heb thuis nog een kleine verbouwing te doen, dus dat heeft eerst voorrang. Golfje gaat in de stalling en mag er in het voorjaar van 2024 pas weer uit. Ik had gepland om dat jaar de upgrade te doen van de wielophanging (rolcentre correctie, bumpsteer, achteras shimmen, topmounts, uitwegen, etc), maar dat stel ik eerst uit naar 2025. De body van de Golf begint echt slecht te worden, met name de dorpels en bodem..dus dat moet eerst gelast en geconserveerd worden.....moet weer even fabrieksnieuw zeg maar. Wel wil ik dan de voorste stabi van H&R plaatsen en de achterste stabi een tandje stijver. Dan zou hij minder moeten rollen over de vooras door de dikkere stabi voor, maar nog wel dezelfde balans zoals nu met de stijvere stabi achter. En dan maar eens kijken of ik in de buurt kan komen van een 2:02!

Dit seizoen sluit ik in ieder geval met succes af...de rondetijd gisteren tov de eerste circuitdag van 2023 ligt een dikke 2 seconden lager, dus flinke winst! Tot volgend jaar :)

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/382774904_6381446588644557_2038536332030331335_n_original.jpg

Scully
25-09-2023, 22:40
Het wordt al wat René. :thumbup:

daNpy
26-09-2023, 06:10
Jammer van de koelproblemen René, dat is echt vervelend op het circuit. Ik weet er alles van :rolleyes:
Hoe warm worden de kvs en de olie eigenlijk? Bij de Golf 2 is het niet abnormaal als de wijzer op 3/4e staat, in plaats van in het midden. Dat is an sich ook niet zo erg, als je olie maar niet boven de 130 °C komt, dat is wel een indicatie om er iets aan te doen.
Je hebt wel een oliekoeler denk ik, of niet?

Ik zie dat ie inderdaad wel erg doorhangt in de bochten, ben benieuwd wat die stabi gaat doen. Stijver wil niet per sé zeggen betere wegligging (kans op onderstuur) maar dit is wel heel erg hangen :D

Maak jij die filmpjes met RaceChrono Pro?

steven16v
26-09-2023, 07:26
Mooie update Rene. En wat trekt dat ding snel op naar de 200!! :eek: :eek:

knarfmk1
26-09-2023, 16:06
Mooi tijden en cleane ronde Rene!
Stabi voor zal idd nog wel helpen gezien hoeveel de auto nog rolt.

daNpy
26-09-2023, 17:39
Dit verslag hoort trouwens natuurlijk in het trackday topic :D

vdWal.
29-09-2023, 19:51
lekker verslag! succes met de verbouwing en voor de Golf tot volgend jaar :tu:

René
30-09-2023, 10:04
Kreeg op Facebook deze herinnering van 3 jaar geleden. Is heel wat veranderd sinds die dag! En dat is mooi te zien aan de rondetijd.

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/FB_IMG_1696063861553_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/382762491_6379559958833220_3056916757886389450_n_original.jpg


Jammer van de koelproblemen René, dat is echt vervelend op het circuit. Ik weet er alles van :rolleyes:
Hoe warm worden de kvs en de olie eigenlijk? Bij de Golf 2 is het niet abnormaal als de wijzer op 3/4e staat, in plaats van in het midden. Dat is an sich ook niet zo erg, als je olie maar niet boven de 130 °C komt, dat is wel een indicatie om er iets aan te doen.
Je hebt wel een oliekoeler denk ik, of niet?

Ik zie dat ie inderdaad wel erg doorhangt in de bochten, ben benieuwd wat die stabi gaat doen. Stijver wil niet per sé zeggen betere wegligging (kans op onderstuur) maar dit is wel heel erg hangen :D

Maak jij die filmpjes met RaceChrono Pro?

Olie blijft onder 130°C, maar wil hem nog wel lager hebben. Denk dat een grotere oliekoeler ook geen kwaad kan...heb nu eentje met 13 rijen.

Dat ie zo overhelt komt waarschijnlijk ook dat het rollcentrum nog gecorrigeerd moet.worden. volgens de geleerden rolt ie minder als het rollcentrum hoger ligt. Voorkant stijver is idd meer onderstuur, maar dat is weer te corrigeren door de achteras stijver te zetten

Opgenomen met een GoPro, data dmv racechrono

daNpy
30-09-2023, 14:41
Onder de 130 °C is in principe geen probleem hoor. Maar met een hete dag zit je er wellicht boven, dan wordt het wel problematisch natuurlijk.
Wat je ook kan proberen is om demi water + Mocool in plaats van koelvloeistof. Dat zou enkele graden koelvloeistof temperatuur moeten schelen. Koudere koelvloeistof is ook koudere olie.
https://www.motul.com/nl/nl/products/mocool

Bij mij blijft de auto nu wel lekker koel, maar ik heb natuurlijk meerdere aanpassingen tegelijk gemaakt. Mocool werd me wel van harte aanbevolen trouwens.

Heb je Racechrono Pro voor het bewerken van de videos?

René
08-02-2024, 04:01
Hallo, daar zijn we weer :D

Een tijdje geleden de kar met daarop de racer weer uit de stalling getrokken. Het was eigenlijk de bedoeling om eerst de verbouwing van de badkamer helemaal afgerond te hebben en daarna pas weer verder met de hobby, maarja….af en toe wat ontspanning in de vorm van circuitrijden is ook belangrijk toch?

De 24e mag hij weer het TT circuit op tijdens een vrijrijden dag. Voor die tijd moet ie nog een oliewissel, nieuwe bougies en een remvloeistof flush hebben en dan staat hij er eigenlijk wel weer klaar voor. Qua updates heb ik er een 16V voorlip aan gemonteerd….dit lijkt net ff wat dikker dan het standaard lipje. De gaten ga ik nog uitzagen, zodat de koelslangen voor de remmen weer lucht krijgen:

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4161_original.jpeg

Omdat de DS3000 remblokken niet zo heel veel voering meer hebben, heb ik ook een nieuwe set blokken gekocht. Deze keer de EBC RP-1. Deze schijnen vergelijkbaar te zijn met de DS3000’s, maar zijn veel constanter over het temperatuursgebied. Verder zijn deze iets van 40eu goedkoper. Nou maakt dat niet zo heel veel uit, maar als ze goed bevallen is het altijd leuk meegenomen

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4160_original.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4159_original.jpeg

Binnenkort de blokken maar eventjes inremmen volgens de procedure van EBC. De Golf is inmiddels weer verzekerd en uit de schorsing, zodat ik weer wat straatkilometers kan maken om eventuele gebreken eruit te halen voor de trackday. Om de dure Nankang AR1’s niet onnodig te laten slijten op de openbare weg, heb ik nu ook een setje straatwielen. Het is een setje 17” Tecnomagnesio’s geworden met een nieuwe set Goodride Sport SA banden. Geen bijzondere banden ofzo, maar bevallen me onder m’n andere auto’s erg goed. En voor het geld wat ze kosten, kan je een keer een paar voorbanden oproken tijdens een sprintje. Ze zijn zelfs geschikt tot 300kmh! Op deze set kan ik nu mooi op de openbare weg een keer lekker touren, monteren voor APK, wanneer er getest moet worden of een setje blokken inremmen. Ook wil ik ze meenemen naar de trackdays voor als het regent of een AR1 lek raakt

De velgen waren origineel zilver en ik heb er 2 zwart gespoten, maar de looks bevielen me niet. De andere 2 heb ik wit gespoten en dat vind ik toch wel de dikste kleur. Dus de zwarte worden t.z.t. ook wit en dan staat ie er weer mooi op.

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4155_original.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4156_original.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4157_original.jpeg

Vorige week nog eventjes aan het touren geweest…..wat heb ik dat vermogen gemist zeg! Toen ik na de op op de Flitsmeister app keek, zag ik dat de hoogst gemeten topsnelheid op 242kmh stond……ik wist dat ik nog niet op max rpm zat, dus was ik benieuwd of het hok ook 250kmh kon….dus, de dag erna maar weer even geprobeerd. Hier zat hij in z’n 5e versnelling bijna in de begrenzer:

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4158_original.jpeg

Leuk om een keer mee te patsen in de kroeg, maar een pretje is het niet hoor…stuur moet je met 2 handen heel goed vast houden en qua geluid heb je het gevoel dat hij elk moment op gaat stijgen :D

daNpy
08-02-2024, 07:00
Maar hij kan dus geen 250km/h? :D

Slim dat je een setje straat banden hebt. Met semis op straat rijden slijten ze onnodig omdat ze niet in hun bereik komen. De witte velgen vind ik ook wel goed staan!
Ben benieuwd naar de performance van de remblokken. Heb je een frictie diagram ervan?

René
08-02-2024, 08:02
https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4164_original.jpeg

Juul
08-02-2024, 08:26
Leuk circuit speelgoed. Hoe langer ik ernaar kijk, hoe meer leuke details ik zie.
Zijn de remblokjes voor de gewone Boxster of de Boxster-S? Heb je Brembo Z17's eronder?

daNpy
08-02-2024, 20:21
Hoe heb je die wisser in het midden gezet trouwens? Heb je daar zo'n kitje voor gekocht of gewoon de nulstand veranderd?

vdWal.
09-02-2024, 06:48
ziet er goed uit zo op de witte wielen, dat zwart was minder wel ja :thumbup:

riendert
09-02-2024, 07:44
Wat een top project, heerlijke combi tussen sleutelen en rijden met het spul. Ga zo door!

The Skinnmeister
09-02-2024, 09:25
Hoe heb je die wisser in het midden gezet trouwens? Heb je daar zo'n kitje voor gekocht of gewoon de nulstand veranderd?

Heb in het verleden ook zo'n eenarmige wisser gehad van Bonrath, gemonteerd met het mechanisme wat erbij zit, en dan de nulstand idd wijzigen. Kun je m in iedere stand zetten welke je wil.

daNpy
09-02-2024, 10:04
Ja de enkele wisser zit er al op.
En op Spa ging ie vanzelf naar het midden gedurende de dag :D

René
03-03-2024, 10:27
Inmiddels zijn we alweer een week verder, maar nu dan toch eindelijk het verslag van de Vrij Rijden trackday op het TT Circuit in Assen!

Het was eigenlijk de bedoeling om pas weer te gaan rijden na de verbouwing van de badkamer en overloop, maar omdat een beetje ontspanning toch belangrijk is en de Golf weer toe was aan een nieuwe APK, heb ik vorige maand de Golf en de kar uit de stalling gehaald. Voor de APK had ik een setje 17” Tecnomagnesio`s gescoord en daar nieuwe banden omheen laten rollen.

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4968_original.jpeg

Dit werd dan ook meteen mijn setje die ik zou monteren als ik op straat ga rijden voor de fun of wanneer er een setje remblokken moet worden ingeremd. Dat laatste heb ik ook gedaan, want de Ferodo DS3000`s hadden nog voering voor 1-2 sessies. Ik had daarom een setje EBC RP-1 gekocht en deze moesten volgens een procedure worden ingeremd en daarna 24uur met rust worden gelaten. Tijdens een trackday heb ik daar geen tijd voor, dus dan maar op straat.

Nou, de APK viel een beetje tegen, want de Golf had behoorlijk wat remverschil op de achteras….da`s ruk, maar helemaal als je dezelfde week naar het circuit zou gaan. Als je iets niet wilt is dat de auto scheef remt bij snelheden die in de buurt liggen van de 200km/h. Gelukkig heb ik de oorzaak snel gevonden; er was een remdrukbegrenzer die niet meer goed werkte. Dit is opgelost door 2 nieuwe te monteren en weg was het remverschil.

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4967_original.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4965_original.jpeg

Goed, meteen een remvloeistofflush gedaan, verse olie + oliefilter en een nieuwe thermostaat, omdat de motor laatst niet echt op temperatuur kwam. Bleek achteraf een 92C erin te zitten, terwijl ik dacht dat er een 82C thermostaat in zat. Deze laatste heb ik nu wel geplaatst, waardoor de temperatuur op het circuit ook iets binnen de perken blijft.

Goed, lang verhaal en we hebben nog geen meter gereden op het circuit. Dus; het hok op de kar en vlammen maar! Ik had van tevoren de (straat)einddemper vervangen door de rechte pijp, zodat ie op het circuit ook wat meer lawaai kon maken. De einddemper ging mee in de kofferbak van de Touran voor als de Golf teveel dB zou maken.

Eenmaal aangekomen op het circuit de auto van de kar gereden en de vloeistoffen op temperatuur gereden door even een rondje te rijden op de openbare weg. Ideaal zo`n racer met kenteken! Na een slok drinken en een krentenbol was het tijd om op te stellen voor de eerste sessie. De bandenspanning had ik al laten zakken naar 1.8bar rondom, maar uit ervaring weet ik inmiddels dat ik na de 1e sessie toch behoorlijk wat druk moet aflaten. Prima…beter dat, dan op 1.5bar beginnen, dat rijdt helemaal beroerd. Toen het stoplicht einde pitstraat op groen sprong, mocht het gas erop. Wat blijft dat toch een lekker gevoel. Lekker de bandjes en de remblokken op temperatuur brengen en daarna weer voluit! Het was een lekkere sessie en de snelste tijden lagen in de buurt van de 2:03 waarmee ik vorig jaar eindigde. Helaas geen PR kunnen zetten, doordat de bandenspanning opliep naar 2.5bar en de remmen steeds slechter werden. Ik had verwacht dat ze het iets langer uit zouden houden, maar eenmaal aangekomen op de paddock, zag ik dat de buitenste remblokken echt aan vervanging toe waren. Dus, hok op de krik en de EBC`s erin. Daarna 3 liter bio-ethanol erin en daar bovenop 30 liter octaan 98, de bandenspanning laten zakken naar 2.0bar rondom en opstellen voor sessie 2!

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4964_original.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4962_original.jpeg

Deze sessie reed mijn vrouw mee, wat toch altijd iets bijzonders is vind ik. Qua drukte was dit echt de mooiste sessie. Ik ben zelfs op een gegeven moment om me heen gaan kijken om te zien of er nog meer auto`s meereden, zo rustig was het. De EBC`s gingen helaas niet zo goed op de frictielaag die de DS3000`s op de schijven hadden achter gelaten. In het begin moest ik echt stampen om te vertragen en ondanks dat de vertraging wel steeds beter werd, was het echt onder de maat hoe ze presteerden. Hierdoor ook veel foutjes gemaakt, bochten niet goed kunnen halen, maar hierdoor ook wel weer lol gehad samen..haha! Toen ik de schijven ook bekeek op de paddock na de sessie, zag ik ook een rare, grijs/blauwe waas/laag op de remschijven die hier en daar al iets was weggesleten door de EBC`s. Goed, 2 verschillende remblokken meteen na elkaar doen we dus maar niet weer.


Ik had maar 2 sessies geboekt, maar een goede vriendin van ons wou ook weer graag een keer mee. De vorige keer heeft ze maar een halve sessie meegereden ivm de ploffende turboslangen. Ze heeft me de 3e sessie gesponsord op voorwaarde dat ze mee mocht….tuurlijk! Ook dit was een leuke sessie, het begon namelijk keihard te regenen vlak voordat de sessie begon. De baan was dus zeiknat en tijd om de straatwielen te monteren was er niet echt meer, dus maar de gok genomen door op de Nankang AR`s te gaan rijden. Ik had verwacht dat het alleen maar glijden zou worden, maar de grip viel me niet tegen! Waarschijnlijk werden de bandjes toch nog redelijk warm, want ze hadden best nog wel wat grip. Halverwege de sessie kwam ik een geel Golfje 3 tegen en hiermee heb ik tot het einde zitten stoeien. De ene keer haalde hij mij in en de andere keer haalde ik hem weer in. We waren echt leuk aan het vechten, maar wel met respect voor elkaar, dus geen rare geintjes oid. Op het einde van de sessie kwam hij nog even naast me rijden en ik zag een grijns van oor tot oor en 2 duimen de lucht in gaan. Na afloop hebben we nog even leuk gepraat en telefoonnummers uitgewisseld om elkaar de filmpjes/foto`s te sturen…altijd leuk zoiets.

Na de 3e sessie de Golf weer op de kar gezet en nog wat praatjes gemaakt. Toen het weer begon te regenen, in de Touran gestapt en naar huis gereden. Al met al een superdag gehad, veel bekenden gesproken en lekker rondjes kunnen rijden. Wel wil ik de volgende keer echt ff proberen om met de frisse EBC`s en de juiste bandenspanning een lekkere tijd neer te zetten. Er is qua lijnen en rempunten nog steeds winst te behalen, dus een 2:02 moet in mijn ogen echt wel haalbaar zijn…dus dat gaan we dan maar eens proberen!

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4961_original.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4956_original.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4957_original.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4958_original.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4959_original.jpeg

D3ukERxvz9bI1xg7

dbNCnTAugXIzw0O3

H3Hnbt5Exz9RSGtJ

yJS1CZKIGXqCOEx8

knarfmk1
04-03-2024, 10:15
Waarom zet je de banden niet meteen op 1,5 bar Rene? Ze zijn zo warm. Ik zet ze ook altijd meteen op 1,5 bar alhoewel ik wel een wat kleiner bandje heb.

Verder zit die 2:02 er zeker in! Kwestie van een droge baan en niet teveel verkeer

René
04-03-2024, 12:07
Waarom zet je de banden niet meteen op 1,5 bar Rene? Ze zijn zo warm. Ik zet ze ook altijd meteen op 1,5 bar alhoewel ik wel een wat kleiner bandje heb.

Verder zit die 2:02 er zeker in! Kwestie van een droge baan en niet teveel verkeer

Ik heb dat een keer gedaan met de NS2R’s en toen vond ik hem best we beroerd sturen de eerste 2 rondes. Dus heb me toen voorgenomen om ze naar 1.8b te laten zakken en dan weer druk aflaten na de eerste sessie. Gisteren heb ik de druk even gemeten bij koude banden en ze staan nu op 1.6bar voor en 1.8bar achter.

Misschien idd toch maar een keertje proberen. Want hij rijdt nu beroerd op het einde van de sessie door de hoge bandenspanning. Haha!

daNpy
04-03-2024, 12:22
Die 1.6 en 1.8 is dat nog nadat je hebt afgelaten?
Vind ik eigenlijk best hoog nog. Maar het was wel vrij koud natuurlijk.

René
04-03-2024, 15:34
Ja vond ik ook, helemaal omdat ik ben begonnen bij 1.8bar koud op het circuit en na de eerste sessie tegen 2.5bar aan zat. Dus helemaal klopt het niet echt….

daNpy
04-03-2024, 18:25
Nee dat is erg vreemd. Ik zit rond de 1,4 en 1,5 na een trackday. Warm op 2,0, ik heb gemerkt dat bij 2,1 de Nankangs niet dezelfde grip leveren.

Ik ga meestal met 1,6 en 1,7 of 1,8 koud weg en kom sowieso na een paar rondjes binnen om alles te controleren.

Zit er nergens een mogelijke meetfout? Want als je ze van 2,5 bar af hebt gelaten kunnen ze na de trackday niet meer 1,8 zijn als je daarop ook bent vertrokken. Buitentemperatuur doet wel iets maar 0,4 bar is bijv. wel héél veel.

VeeDubber
06-03-2024, 15:05
Ja vond ik ook, helemaal omdat ik ben begonnen bij 1.8bar koud op het circuit en na de eerste sessie tegen 2.5bar aan zat. Dus helemaal klopt het niet echt….

Wat je dus eigenlijk zegt, is dat je gruwelijk loopt te dweilen? :D

René
08-03-2024, 01:14
Ja, zal wel een meetfoutje zijn geweest...of sabotage toen ik ff naar de wc ging!!

Heb vorige week wat boodschapjes gedaan bij de Bauhaus voor de badkamerverbouwing en toen kwam ik langs de stelling met ventilatieroosters. Daar zag ik roosters die ik nét ff wat mooier vond dan die ik erin had zitten...dus:

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/431173007_18258527425208539_8367672213211407885_n_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/428508541_18258527434208539_4408055140306032178_n_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/431175573_18258527446208539_2064810707180401338_n_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/431047975_18258527455208539_8873207216359175753_n_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/431203321_18258527464208539_7119923175820790116_n_original.jpg

Hoop stiekem ook dat ze nog iets meer lucht doorlaten, wat dan weer positief effect heeft op de kvs temp.

Voor de volgende trackday hoeft in principe niet zoveel gedaan te worden, paar puntjes die ik moet doen zijn:

*Thermostaathuis lekt iets KVS, uitzoeken en verhelpen
*Remvloeistof flushen
*Remblokken voorzijde even checken hoe de voering eruit ziet
*Wat straatkilometers maken om de oude transferlaag te verwijderen
*Vast montagepunt maken in de auto voor de GoPro

Op 01-04 weer naar Assen om 3 sessies te rijden. Wil die dag even zonder bijrijders rijden, om zoals al eerder gezegd proberen om wat meer te focussen op lijnen + rempunten om zo een snellere tijd neer te zetten.

The Skinnmeister
08-03-2024, 07:12
Netjes, ben benieuwd of ook het gewenste resultaat eruit komt.

Scully
08-03-2024, 07:38
Op naar 1 april. :thumbup:

Mk1_er
09-03-2024, 07:24
Waar bouwmaterialen al niet voor kunnen dienen.
En het ziet er nog dik uit ook :thumbup:
Hopelijk geeft het, het gewenste resultaat...

René
13-10-2024, 16:35
Zo, we gaan weer wat stof van dit topic af blazen!

Afgelopen tijd flink bezig geweest met de haakse slijper en het lasapparaat. Het doel van dit jaar was voornamelijk om de onderste randen van de auto kaal te borstelen, het roest uit te slijpen, doorlassen van de gepuntlaste delen en het opnieuw conserveren van het plaatwerk. Op moment van schrijven ben ik helemaal rond geweest met de borstel en zijn alle onderste delen zoals wielranden, wielkasten, dorpels en achterpaneel behandeld.

Op sommige plekken viel het roest echt 100% mee, maar op sommige plekken ook heel erg tegen...met name het achterpaneel was erg ver heen.

De linker dorpel heeft achterin nog een groot gat zitten die ik samen met de bodem ga aanpakken. Binnenkort wil ik de Golf wat hoger neerzetten met een frame oid en dan de onderkant dezelfde behandeling geven. Het roest van de linker dorpel loopt door tot en met de bevestiging van de achteras, dus dat moet dan even in 1x worden aangepakt. Als de bodem klaar is, ga ik de wielophanging weer netjes maken, want dat is hard nodig na 7 jaartjes rijden, waarvan de helft ook in de winter is doorgereden.

Het is wel ff werk, maar dan ben ik er ook hopelijk weer een hele poos van af.

Foto`s van de resto:

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/1_170899_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/2_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/5_579095_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/6_556002_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/7_14605_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/8_914899_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/9_429174_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/10_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/11_283027_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/14_522746_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/15_357703_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/16_3653_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/17_605922_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/18_443362_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/19_979292_original.jpg

daNpy
13-10-2024, 16:38
Respect dat je dat zo buiten aan pakt zeg!

René
13-10-2024, 17:29
Verder nog een paar dingetjes die wel leuk zijn om te melden:

Toen ik 01-04 de Golf van de kar wilde rijden bij Vrij Rijden, wou hij niet starten. Hij gooide de startmotor in het rond, maar sloeg niet aan. Helaas geen uitleesapparatuur mee, dus toen maar wat dingetjes nagelopen. Na wat rommelen aan de zekeringenkast sloeg hij ineens wel aan. Goed, fijne storing...not! Dus die kwam op het To Do lijstje om uit te zoeken.

Toen ik de benzinetank eronder vandaan wou halen, heb ik hem eerst leeggepompt in jerrycans ivm het gewicht. Toen ik het relais eruit haalde, had ik de oorzaak van het niet starten gevonden...haha, net zo rot als de Golf :D

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/3_623911_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/4_414835_original.jpg

Ook is een maatje van me verder gegaan met de OBD-reader voor de Golf. De software komt van het internet en is hier en daar wat getweakt...de hardware is allemaal eigenbouw en komt straks in het aluminium plaatje in het dashboard. Op die manier kan ik straks een aantal parameters live aflezen:

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/12_97894_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/13_779777_original.jpg

En omdat het bloed kruipt waar het niet kan gaan, was nu ook maar eens de Luup aan de beurt. Ik heb lang volgehouden om het woon-werkgebakje origineel te houden, maar iedere autoliefhebber weet dat het gewoon een kwestie van tijd is.

Hij is nu verlaagd met een AP-schroefsetje, heeft de 17" straatset van de Golf eronder en ik heb er een uitlaat onder gehangen van een Lupo Sport. Al sinds ik Lupo rij, heb ik een zwak voor die uitlaatjes in het midden....en nu kwam er een Lupo Sport in onderdelen te koop in Friesland. Ik heb daar zelf de uitlaat eronder weggehaald, de achterbumper en het stuk blik in de reservewielbak die afwijkt van een standaard. Eenmaal thuis heb ik de puntlassen allemaal uitgeboord, het blik afgetekend in mijn reservewielbak en vervolgens het gat gemaakt. Daarna het blik erin geproplast en netjes afgewerkt. Het eindresultaat ben ik zeer tevreden over. Als kersje op de taart heb ik nog een setje klapraampjes achter ingebouwd.

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/a1_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/a2_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/a3_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/a4_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/a5_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/a6_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/a7_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/a8_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/a9_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/a10_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/a11_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/a12_original.jpg

En om nog eventjes weer terug te gaan naar de Golf, ik heb een setje Fuseepen-verlengers gekocht en laten vastlassen aan fusees die ik nog op reserve had liggen. Deze corrigeren het rollcentrum en als ik de verhalen moet geloven, gaat dit heel positief uitpakken in de wegligging. Ook heb ik draagarmen gekocht met uniballs.

Dit allemaal blijft eerst nog even op de plank liggen en wil ik zoals het nu lijkt in de winter van 2025/2026 inbouwen. Ik wil dan graag de motor etc eruit halen om de motorruimte aan te pakken; borstelen, roest weghalen, doorlassen, etc, etc...

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/a_661809_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/b_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/c_original.jpg

René
13-10-2024, 17:57
Oja, 1 april heb ik nog 3 sessies gereden op het TT Circuit in Assen tijdens een Vrij Rijden dag van RSZ! Het begon dus al lekker met de startproblemen, maar eenmaal aan de praat gekregen heb ik geen startproblemen meer gehad. Het weer zat helaas niet echt mee...het was een regenachtige dag en de sessies die ik reed waren ook tijdens regen en op een natte of deels natte baan. In de eerste sessie ondanks dat toch nog een 2:04 kunnen rijden op de AR1`s.

WOUFqNf_Vr0

De 2e sessie was op een zeiknatte baan, dus tempo ging omlaag. Ook begon de Golf steeds meer dood te vallen op willekeurige momenten, heel irritant en frustrerend. Dit werd veroorzaakt door het roestige relais denk ik...dus moet volgend jaar voorbij zijn. Tegen het einde van de sessie nam ik de bocht net ff te wijd en kwam ik met links op de kerbstones, waarna de Golf begon te glijden. Ik heb nog tegengestuurd en gas gegeven, maar belande al vrij snel in het gras aan de rechterkant van de baan en dan ben je passagier. Op het moment van het gras in glijden, had ik nog een snelheid van ongeveer 150km/h, dus het duurde ff voordat ik stil stond! Ik heb gelukkig niets geraakt, maar ben wel over een uitritje van het circuit gestuiterd, door de grindbak gekomen en uiteindelijk op het asfalt tot stilstand gekomen. Je kan wel begrijpen dat het toen ff tijd was voor een schoon boxershort :D

Bij de gele pijl begon de Golf te glijden en schoof hij over het asfalt links het gras op. Bij de blauwe pijl stond ik stil. Helaas had ik de GoPro te zacht vastgedraaid in de klem, waardoor hij op het moment dat ik over de kerbs gleed al naar beneden draaide...

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/434414370_7097385407050668_7887236300754594602_n_original.jpg

wUj6XX6yXuA

l_KVDM9NgyQ

De 3e sessie heb ik wel gereden, maar dit was een sessie die niet echt noemenswaardig was....de Golf hikte en stotterde erover en het regende nog steeds. Deze sessie heb ik daarom ook niet online gezet. Wel was het lekker om na die flinke glijer nog eventjes te kunnen rijden

Paar fotootjes van die dag:

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/433950255_18261889189208539_6085825943469345457_n_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/433967581_18262290283208539_8099776914364014904_n_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/433972438_18262290292208539_2184953303015243941_n_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/434058914_18262290274208539_7852454120289642993_n_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/24AS3-1445_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/24AS3-2134_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/24AS3-6711_original.jpg

René
21-10-2024, 08:08
Tijdje geleden ben ik begonnen met de eerste veerpoot op te knappen. Ik heb van ‘t zomer een straalkast en grotere compressor gekocht en die komt goed van pas tijdens het opknappen van de wielophanging van de Golf:

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_0161_original.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_0162_original.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_0163_original.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_0164_original.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_0165_original.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_0166_original.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_0167_original.jpeg

Scully
21-10-2024, 08:22
Handig idd. Ik heb er helaas geen plek meer voor.

René
04-11-2024, 02:26
Tijd voor een fotodump!

Afgelopen week druk geweest met de voorwielophanging van de Lupo. Het karretje heeft er bijna 3 ton op staan en grotendeels was het nog origineel spul. Ik heb het subframe gedemonteerd compleet met draagarmen, stabilisatorstang en stuurhuis en alles opgeknapt; het subframe, draagarmen en beugeltjes gestraald, in de roestomvormer gezet, gespoten met zinkspray en vervolgens afgelakt met hoogglans zwart.

Alle rubbers, fuseekogels, stuurstangen, stuurkogels, etc vervangen voor nieuw spul. Ook het wiellager linksvoor vervangen, omdat deze behoorlijk aan het zingen was. De fusees heb ik niets aan gedaan, omdat ik deze tzt ga vervangen voor een setje van een Lupo Sport inclusief nieuwe remschijven, blokken, etc..

De fuseekogels en stuurkogels zijn links en rechts verschillend en als je deze andersom monteert (links op rechts en andersom), krijg je meer caster. Meer caster is natuurlijk altijd goed, maar bij mij was het vooral te doen om iets meer ruimte te creeeren tussen wielkast en band.

De moer waarin het subframe wordt vastgedraaid is mee gaan draaien met de bout, dus die moest even vakkundig gedemonteerd worden later weer worden dichtgelast. Al met al een leuk klusje waarbij alles er nu weer tiptop uitziet en een stuk beter rijdt! De achterwielophanging doe ik later een keer. De originele achteras wordt dan vervangen door eentje van een Lupo Sport (heeft standaard een ARB) en schijven achter.

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/464204173_18286001149208539_6680497622539998159_n_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/464124736_18286149037208539_99501343468603832_n_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/464284668_18286229890208539_9166238621212050386_n_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/464270022_18286236160208539_7382751295279417487_n_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/464262921_18286236169208539_3718734394251327703_n_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/464316482_18286229932208539_1346801379418112047_n_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/464320481_18286232677208539_6223614289905125220_n_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/464464933_18286232809208539_802278527068751574_n_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/464326038_18286254961208539_176682250038174121_n_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/464421927_18286244299208539_1208597376734176676_n_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/464317725_18286266607208539_1544562900315575420_n_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/464366911_18286356586208539_2167394609459301124_n_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/464401184_18286368058208539_2429145617511832195_n_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/464752642_18286368037208539_760642992352315477_n_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/465645909_8381794668609729_3634813204579411365_n_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/464360052_18286244440208539_7334644102855999900_n_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/465669844_8381794931943036_437392789289570545_n_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/465415480_8381794971943032_8618261689933006230_n_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/465671914_8381794645276398_7760140695199006918_n_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/465015454_18286993432208539_1972215393347949498_n_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/464889521_18286993423208539_7217310868718326871_n_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/465139676_18286993411208539_1356116126791107403_n_original.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/465007479_18287200771208539_3675369223448865808_n_original.jpg

Nu eerst maar weer eens verder met deze bult stof :D

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/464052103_18285636472208539_2544930489018509479_n_original.jpg

vdWal.
04-11-2024, 19:05
klaar voor de volgende 3 ton :thumbup:

nielsfeenstra
04-11-2024, 19:06
Zo, daar knapt dat subframe echt van op!

Slim bedacht om de lijmklemmen op deze manier te gebruiken hier was ik zelf nog niet opgekomen.

En die TECNOMAGNESIO-velgen maken het wel helemaal af stoer-karretje zo.

The Skinnmeister
05-11-2024, 07:58
Netjes man :thumbup:

daNpy
05-11-2024, 10:38
De hamvraag is natuurlijk, passen die fusee kogels op een golf 2?

René
16-11-2024, 20:02
Gisteravond wat toffe platen geschoten in de Eemshaven:

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_0754_original.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_0751_original.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_0752_original.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_0753_original.jpeg

Ronin
17-11-2024, 20:30
Mooi om te zien René

René
14-03-2025, 05:36
Mooi om te zien René

Thanks Paul!

Inmiddels weer een heel stuk verder met de Golf. De hele bodem is nu helemaal kaal geweest en doorgelast. Daarna ingespoten met Ranex roestomvormer en geconserveerd met Hammerite ijzermenie. Voorlopig laat ik het zo, maar als het wat warmer wordt buiten, ga ik de onderkant aflakken in grijze, hoogglans lak.

Achteras met toebehoren gedemonteerd, gestraald en gespoten:

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/476111394_18298486864208539_6628165800908782182_n_original.jpg

Zelfde behandeling voor het subframe. Meteen de H&R stabi gemonteerd:

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/482944514_18301780714208539_2836515685679210872_n_original.jpg

Bodem links kaal en doorgelast:

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/480665461_18300054580208539_6571946293200884701_n_original.jpg

Bodem rechts in de ijzermenie:

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/482125525_18301082575208539_9033354345993294748_n_original.jpg

Bodem helemaal klaar, subframe en achteras er weer onder:

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/483061380_18302121274208539_8448646470123992692_n_original.jpg

Ik ga eerst weer rijden met de standaard draagarmen. De uniball draagarmen ga ik volgend jaar monteren tegelijk met de aangepaste fusees en uniball stuurkogels. Het resto project duurt me nu al veel te lang..ik wil hem nu zo snel mogelijk weer rijdend krijgen.

Wat ik nog moet doen:

Brandstofsysteem vernieuwen
Remleidingen naar achteren fabriceren incl. remdrukregelaar
Nieuwe 2liter oliecatchcan incl. slangen monteren
Uitlaat ophangen in nieuwe beugels/rubbers
Nieuwe voorbanden
Uitlijnen


Alle onderdelen zijn besteld, onderweg en/of al in huis, dus ik hoef me de komende tijd niet te vervelen :D

Black Devil
14-03-2025, 10:28
Mooi werk man dit! En dat op assteunen, respect.

VeeDubber
14-03-2025, 11:03
Mooi werk man dit! En dat op assteunen, respect.

Je hebt normale mensen, mensen die houden van zelfkastijding en dan heb je Rene :D

RobertVoorst
14-03-2025, 13:22
Je hebt normale mensen, mensen die houden van zelfkastijding en dan heb je Rene :D

:D :D :D

Zag 'm op Instagram ook in de vrieskou met een schrapertje en brander in de weer dat ik dacht van dit is nou uithoudingsvermogen :eek: ;)

René
14-03-2025, 19:15
Haha thanks mannen! Als ik alles van tevoren had geweten, dan had ik het blok eruit gehaald en een spit gemaakt waar de Golf in kon draaien. Dit was echt een k*tklus om te doen :tongue: https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_2968_original.jpeg

vdWal.
15-03-2025, 15:14
lekker bezig Rene!
ik zou er buiten zo op de grond in de wintermaanden
zelf echt alles behalve aan begonnen zijn ziet er goed uit :thumbup:

The Skinnmeister
17-03-2025, 12:16
Respect hoor dat je dit zo gedaan hebt, top werk man!!

René
28-03-2025, 20:00
Aangezien ik alle ophangbeugels van de bodem heb geslepen, moest ik nieuwe ophangpunten maken voor de uitlaat. Ik heb daarvoor universele ophangrubbers gekocht en deze met blindklinkmoeren gemonteerd aan de bodem.

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_3258_original.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_3260_original.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_3262_original.jpeg

Vervolgens de tunnel en delen van de bodem beplakt met hitte reflecterende tape. Tussen de uitlaat en schakelmechaniek maak ik nog een aluminium hitteschild.

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/294F1BDB-4077-4310-B47C-C8B0A7C05D5D_original.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/F17C3FB7-758F-46E3-AADD-392E5F6A9106_original.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/A522AB6E-D12A-498B-9C40-F940E993807B_original.jpeg

Verder nog een mooie Turbosmart Kompact dualport blow-off valve gescoord.

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_3259_original.jpeg

En een 2 liter olie catchcan. Hiervoor moest ik een nieuwe beugel maken waaraan het kvs expansievaatje ook gemonteerd kon worden. Verder alles gemonteerd met nieuwe silicone slangen.

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_3256_original.jpeg

En een begin gemaakt met de nieuwe brandstof setup. In de lange bochten naar rechts had ik bij laag niveau in de benzinetank wat last van surge, ondanks de antisurgetank. Hopelijk bij de nieuwe setup geen last meer van.

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/77203A74-1C29-4F2D-974A-9372673253B4_original.jpeg

BeetleGrandDad
29-03-2025, 11:36
Respect!!!

vdWal.
29-03-2025, 20:40
lekker bezig weer man! doet het hitte tape veel?
in vergelijking met bijvoorbeeld de originele hitteschilden?
dit zou stiekem voor mijn Mk1 rondom de tussendemper best een goede optie zijn

The Skinnmeister
31-03-2025, 10:02
Goed bezig, die brandstof setup ziet er nice uit :thumbup:

René
04-04-2025, 19:07
lekker bezig weer man! doet het hitte tape veel?
in vergelijking met bijvoorbeeld de originele hitteschilden?
dit zou stiekem voor mijn Mk1 rondom de tussendemper best een goede optie zijn

Heb er nog niet zoveel ervaring mee. Maar persoonlijk denk ik dat een echt hitteschild wat meer tegenhoudt. Die van mij was verrot en lelijk, dus daarom heb ik het tape erop geplakt. We gaan het zien!

Vandaag de aluminium hitteschildplaatjes en de rubberen busjes ontvangen die tussen de bodem en de montageplaat van de brandstofsetup komen, dus meteen het geheel maar even onder de auto gehangen en voorzien van een afscherming van de warmte van de uitlaat

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_3397_original.jpeg

Scully
04-04-2025, 19:42
Mooi gemaakt zo. :thumbup:

daNpy
05-04-2025, 13:33
Inderdaad, zeer nette vervanger voor wat het was!

The Skinnmeister
07-04-2025, 06:59
Inderdaad, zeer nette vervanger voor wat het was!

+1

René
12-04-2025, 19:43
Weer een “to do’tje” afgewerkt! Ik wou wat meer remdruk naar de achterkant en heb hiervoor de vaste Peugeot 205 GTI remdrukbegrenzers vervangen voor een OBP instelbare regelaar. Dr hoofdremcilinder was kruislings aangesloten, dit heb ik aangepast zodat de voorste remmen op hetzelfde circuit zitten. 1 aansluiting naar de achterremmen heb ik afgedopt en de andere leiding loopt nu door de auto naar de drukregelaar. Deze staat tussen de stoelen en gaat via een splitter met RVS omvlochten teflon slangen weer naar de achterste remklauwen. Alles netjes vastgezet met leidingklemmetjes die weer vastzitten met boutjes in blindklinkmoertjes. Lekker klusje om te doen! Nu maar hopen dat de remvloeistof aan de goeie kant van de leidingen blijft bij het afvullen :D

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_3548_original.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_3551_original.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_3550_original.jpeg
https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_3549_original.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_3552_original.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_3553_original.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_3554_original.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_3555_original.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_3556_original.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_3557_original.jpeg

The Skinnmeister
15-04-2025, 07:28
Nice ;)

vdWal.
16-04-2025, 18:51
gaat weer als een jekko hier

René
29-04-2025, 21:21
Inmiddels weer een stapje verder; de Golf rijdt weer! Ik heb er inmiddels weer wat testkilometertjes op zitten, maar voor die tijd moest ik nog een kleine aanpassing doen aan het harde uitlaatgeluid. Op het circuit is straight pipe tof, maar voor op straat maakt ie net ff teveel lawaai. Ik heb daarom een dB-killertje gekocht die in de de einpijp geschoven kan worden. Deze deed helaas niet genoeg, dus heb ik hem extra dempend gemaakt door een RVS pannensponsjes omheen te wikkelen en dat werkte goed!

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_3857.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_3856.jpeg

En toen was het tijd om wat kilometers te maken! Poah, wat heb ik het rijden erin gemist zeg! Het geluid van de uitlaat, het fluiten van de turbo, het afblazen, de geur en de acceleratie...heerlijk! Verheug me nu alweer op de eerste vrij-rijden dag in Assen :D

Paar sfeerfotootjes van het eerste proefritje:

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_3853.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_3854.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_3852.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_3851.jpeg

Er kwamen tijdens de testritjes een aantal dingetjes aan het licht. Gelukkig makkelijk te verhelpen:

-Eindpijp van de uitlaat rammelt wat op de achteras
-Remmen moeten nog ietsje beter ontlucht worden

Verder moet uiteraard de bak gewisseld worden vanwege de 4e versnelling die niet lekker meewerkt..maar dat was al bekend. Reservebakje ligt al klaar

Over 2 weken gaat ie naar De Boer Automotive in Roden, waar hij 2 nieuwe voorbandjes krijgt en weer goed wordt uitgelijnd. Hopelijk met nog iets meer camber op de voorwielen dan voorheen.

En dan eerst maar eens lekker genieten van het hok! Maar dat doe ik nu ook al...blijft gaaf om zoiets voor je huis of op de oprit te hebben staan :D

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_3855.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_3850.jpeg

Scully
29-04-2025, 22:05
Hoezo meer camber?

Scully
29-04-2025, 22:06
Hoezo meer camber?

René
29-04-2025, 23:32
Gezien het slijtagebeeld van de voorbanden kon ie nog wel een beetje meer camber (negatiever) hebben.

Scully
30-04-2025, 06:28
Gezien het slijtagebeeld van de voorbanden kon ie nog wel een beetje meer camber (negatiever) hebben.

Oh die ruimte is er gewoon? Ik heb iets van -3 dacht ik.

René
30-04-2025, 14:39
Oh die ruimte is er gewoon? Ik heb iets van -3 dacht ik.

Maar jij hebt ook geen Golf 2 hè ;)

Scully
30-04-2025, 15:10
Maar jij hebt ook geen Golf 2 hè ;)

Wel een Golf 7. :tongue:

René
04-05-2025, 19:51
Geen update, gewoon even een paar mooie plaatjes van m’n hobbyracer en dailyracer :D

De Luup staat tijdelijk even op de wielen van de Golf, omdat de Golf tijdelijk z’n straat-/regenset nodig had. Staat de Luup niet verkeerd vind ik!

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_3962.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_3961.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_3960.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_3959.jpeg

The Skinnmeister
06-05-2025, 07:15
:thumbup:

vdWal.
06-05-2025, 19:09
indd lekker op de lupo zo!

René
16-05-2025, 20:07
Okee, tijd voor weer een update!

De Golf is inmiddels uitgelijnd, voorzien van 2 nieuwe voorbanden en ik heb de versnellingsbak gewisseld. De bak vertoonde eigenlijk al vanaf het begin (eind 2016) kuren in de vorm van een kraakje bij het snel overschakelen van z`n 3 naar de 4e versnelling, wat duidt op een versleten synchromeshring. Maargoed...ik heb er eigenlijk nooit iets aan gedaan, omdat er prima mee te rijden viel. Ook op het circuit bleef hij het nog steeds prima volhouden, tot vorig jaar. Het schakelen naar z`n 4e ging steeds moeizamer, en hij ging er op het laatst vaker niet in dan wel...en das noit goud :D

Gelukkig had ik nog een bakje op reserve liggen, dus het puntje "bakwissel" kwam er vorig jaar bij op het to-do lijstje. De oude bak heb ik inmiddels gestript om te kijken hoe de staat ervan was na al die jaartjes mishandelen. Het resultaat:


Lagering van de schakelvorken kapot en ontbreken kogeltjes
Tandwiel van de 2e versnelling is een stuk van een tand afgebroken
Tandwiel van de 3e versnelling is een stuk van een tand afgebroken
Synchromeshring van de 4e versnelling ligt doormidden


Wel wat schade, maar voor een 2e hands versnellingsbak die sinds 2016 wordt mishandeld met 280Nm en sinds 2021 met 414Nm en sinds 2020 ook nog circuitkilometers meemaakt, vind ik het nog wel meevallen.

Ik heb lang geleden een keer een 02A versnellingsbak met kapot bakhuis gestript en de ingewanden ervan heb ik altijd bewaard. Deze kan ik nu mooi overzetten in deze bak en tzt opbouwen met een sperdifferentieel.

Photodump:

Na alle werkzaamheden eerst een tankje leeggereden om eventuele kinderziektes te verhelpen:

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/497639077_9543391632450021_1954464803928956081_n.jpg


Op naar De Boer Automotive voor de bandjes en uitlijning:

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/497731747_9543391985783319_4799372231558128599_n.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/496179290_18308106478208539_398620335222427953_n.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/495667093_18308106439208539_5291563057617437582_n.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/496415485_18308106460208539_4367803670029163378_n.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/495804839_18308106451208539_5427271635232226804_n.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/495839520_18308106487208539_8457892920945833269_n.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/491415233_18308106469208539_227768713003090188_n.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/499165111_9543392232449961_1190806044979085195_n.jpg


De bakwissel:

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/497642852_9543390289116822_6077404569372536855_n.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/497612100_9543392495783268_2871024792577036942_n.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/497926074_9543391952449989_2935375380179084333_n.jpg


Ondertussen ook nog even de holle ruimtes volgespoten met ML en "nieuwe" rubber doppen gescoord bij de sloop:

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/499033100_9543390882450096_7597497757441773172_n.jpg


Het strippen van de oude bak:

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/498711488_9543392572449927_4018175777055738371_n.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/498203408_18308921179208539_5143132681200910510_n.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/497789877_18308921170208539_5643143672887568179_n.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/497437424_18308921197208539_8714949678794672950_n.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/499055470_18308921188208539_2439412890666728774_n.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/497684891_18308921161208539_7158194761398470444_n.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/497257784_18308921146208539_5186847530657169223_n.jpg


In principe is hij nu klaar voor het circuit, alleen de remmen moet ik nog eventjes 1x goed ontluchten. Blij dat het hok weer rijdt en dat de grote werkzaamheden voorlopig klaar zijn (volgende to-do lijstje gaat pas in als dit seizoen afgelopen is :D )

René
21-05-2025, 23:42
Update Daily Racer Lupo:

De huidige remmerij aan de voorzijde is bijna op, dus een mooi excuus om meteen een kleine upgrade te doen :D De Lupo Sport/GTI fusees had ik al een tijdje in huis en hiervoor heb ik een setje nieuwe klauwen/brackets en schijven op gemonteerd van een Corrado/Golf G60. Nu zit er nog 239mm schijven op de Luup en dat gaat straks met deze setup naar 280mm. Moet alleen nog even de fusees opknappen en nieuwe lagers erin persen. Om het geheel af te maken, komt er een setje RVS omvlochten remslangetjes op.

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/499497421_18309138451208539_8299413989779108707_n.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/497835921_18309138466208539_8733031518477337333_n.jpg

Update Hobby Racer Golf:

Na 2 jaar te hebben gereden in een snel stickervel, was het vandaag tijd voor wat verfrissing. Veel stickers waren lelijk geworden door het slijpstof en sommige waren verband door het laswerk.....dus; mesje erachter en pellen maar! Voorlopig blijft het Golfje matzwart. De menie aan de buitenkant rol ik nog even over met een fris laagje en dan staat ie er weer netjes op.

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/499421200_18309572764208539_6233605899008464704_n.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/498930239_18309572755208539_3681903633312644625_n.jpg

René
05-06-2025, 08:34
Update Golf:

Ben al een tijdje met een maatje van me bezig met een OBD. Vorig jaar had hij hem werkend, maar op een of andere manier deed hij het niet meer nadat ik hem in de Golf had gebouwd. Toen dacht ik dat het aan de voeding lag en heb toen het stekkertje omgedraaid. Goed, dat veroorzaakte een pluimpje magische rook en deed het dingetje helemaal niets meer.

Hij heeft toen de hardware helemaal opnieuw gemaakt en de software overgezet. Deze week weer getest en nu werkt het perfect. Speciaal voor mij heeft hij een stekkertje geplaatst die er maar op 1 manier op kan haha!

In principe zijn alle meetwaardes die je via VCDS kan opvragen erin te laden, maar we hebben ivm de schermgrootte het gehouden bij de parameters die ik het meest interessant vond, koelwatertemp, inlaattemp, lambda en turbodruk.

Heel erg blij mee!

YbVOWJJ2vPs?

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4669.jpeg


Vervolgens met de jongste nog even de wielen omgewisseld van de Luup en de Golf, zodat ik weer wat straatkilometertjes kan maken met de Golf omdat de Luup weer een upgrade krijgt.

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4668.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4667.jpeg





Update Lupo:

De Lupo Sport/GTI fusees heb ik gedemonteerd, gestraald en voorzien van frisse lak. Vervolgens nieuwe lagers erin geperst. Ook de klauwen heb ik voorzien van een extra laagje lak. Op dit moment ben ik bezig met het monteren van alles. Links zit er nu onder en om het feest af te maken heb ik een rvs omvlochten remslang gemaakt. Hoop dat de hoofdremcilinder een beetje capaciteit heeft voor de grotere remklauwen, anders moet ik die t.z.t. vervangen voor een grotere.

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4675.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4676.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4678.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4679.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4681.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4680.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4682.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4684.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4685.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4683.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4686.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4687.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4670.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4671.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4672.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4673.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4674.jpeg

vdWal.
09-06-2025, 18:11
netjes rene! jij blijft ook maar door buffelen aan alles tegelijk he :D
wat heb je voor lak op de klauwtjes gespoten?

René
10-06-2025, 23:59
netjes rene! jij blijft ook maar door buffelen aan alles tegelijk he :D
wat heb je voor lak op de klauwtjes gespoten?

Ja, rust roest he...dus gewoon doorgaan ;)

Ik heb er een laagje Alu-zinkspray overheen gezet. Het liefst had ik er een laag hittebestendig erop gehad, maar dat spuitbusje was bijna leeg en had geen zin om nieuwe te halen :D

Lupo staat inmiddels weer op z`n wieltjes, remmen ontlucht en heeft z`n eerste kilometers weer gemaakt. De slag van het rempedaal is acceptabel. Hij komt nu iets dieper dan met de originele klauwen, maar prima te doen zo. Denk dat als de Lupo Sport achteras (jep, die ligt ook klaar om opgeknapt te worden :D ) er met klauwen op komen, dat de standaard 20,64mm hoofdremcilinder even vervangen moet worden voor een 22,2mm exemplaar.

De bevestiging van de stuurkogel zit bij de GTI fusees schijnbaar op een iets andere plek dan de vorige fusees, want de sporing klopte niet meer. Heb het even nagemeten met touwtjes langs de auto en kwam uit op een totale toespoor van 30mm...haha! Deze even goed gezet, maar wil er nog een keertje bij; negatief camber is ook nog net ff iets teveel van het goede, al lijkt het wel dik zo:

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/506018125_9723824044406778_4441562502466801022_n.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/505793897_9723823744406808_5665357259741563072_n.jpg

En het remt natuurlijk als een malle! Merk wel dat de blokken even wat moeten inslijten op de schijven, maar wat een verschil nu al...nice!

Ondertussen een weekje in de Golf gereden...dat blijft feest...en altijd een tof gezicht als je na een boodschap in het centrum dat hok ziet staan op de parkeerplaats tussen de 13 in 1 dozijn auto`s

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/504895771_9723821851073664_3336868220414872120_n.jpg

Nu de Lupo weer rijdt, heb ik de wielen weer gewisseld en staat de Golf weer onder de carport. Vandaag kwamen de luchthappertjes voor in de onderspoiler binnen. Ik heb vorig jaar de slangen voor de remkoeling kapot gereden na mijn uitstapje door het gras/grindbak in Assen en moet dit dus even weer vernieuwd. De slangen had ik altijd op een ietwat beunmethode aan de voorspoiler gemonteerd en wou het nu eens netjes maken. Dus de originele gaten in de voorspoiler aangepast en de luchthappers erin gedrukt. Lijkt een stuk beter zo. Nu nog even een slang bestellen en die tussen de remmerij en de luchthapper monteren

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/506151606_9723823347740181_3378773797601016888_n.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/505878087_9723821461073703_5487143469702665670_n.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/505977606_9723823594406823_7293776723295082119_n.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/505470991_9723838101072039_8333442303886655310_n.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/504844937_9723821217740394_1068242768559024068_n.jpg

knarfmk1
11-06-2025, 09:30
Dik zo die luchthappers Rene!

vdWal.
11-06-2025, 17:00
dat staat inderdaad erg lekker!

René
12-06-2025, 03:05
Vandaag het OBD schermpje weer teruggeplaatst in de auto. Meteen het aluminium plaatje wat netter gemaakt met (uiteraard) matzwarte lak.

Ik vind dit wel heel erg dik zo!

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4827.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4829.jpeg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_4830.jpeg

René
22-06-2025, 00:22
Lupo deze week nog weer even wat preciezer uitgelijnd, omdat het stuur scheef stond na de 1e keer. Heb helaas geen draaiplateaus en daardoor heeft alles wat op spanning gestaan tijdens de vorige keer sporing afstellen. Ik heb nu tijdens het afstellen de auto na elke keer ietsje heen en weer gerold, zodat alles zich wat kon zetten en dat heeft geholpen. De sporing staat nu neutraal en het stuurtje staat recht. Camber heb ik op iets meer dan -2° gezet, wat zat voldoende is voor een daily :D

Dinkie stuurt echt tof en de remmen bevallen ook super. Wat een verschil met wat er voorheen op zat. Je kan nu echt knalhard remmen en goed doseren, zodat je mooi tegen de grens van blokkeren aan zit. Echt leuk.

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/511101424_9802898816499300_6453225231037305464_n.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/510984364_9802899103165938_1270011047122302413_n.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/506068771_18312559861208539_8625559061971760136_n.jpg

Golfje heb ik afgelopen dagen voorzien van een frisse laag matzwart. Het wegslijpen van de lassen en strak zetten komt later wel een keer, als de motorruimte en interieur onder handen is genomen. Voor nu is hij weer egaal matzwart en dat ziet er een stuk beter uit

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/509425218_9802899176499264_3476153945145225230_n.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/510772239_9802899319832583_1688156468663729275_n.jpg

https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/509427978_9801980086591173_2154018960842201448_n.jpg

Scully
22-06-2025, 07:44
Staat er weer netjes bij, en ik vind hem zo ook het mooist denk ik.

The Skinnmeister
01-07-2025, 13:14
Staat er weer netjes bij, en ik vind hem zo ook het mooist denk ik.

+1

riendert
08-07-2025, 10:15
Een van de leukere projecten op volksforum om te volgen! Alles zelf uitzoeken, maken, en ook nog eens een giga dik resultaat. Bouwen en knallen met die spullen :thumbup: