PDA

View Full Version : Nog meer Mozilla browser gebruikers??

Marco
22-02-2004, 18:33
Sinds een paar dagen gebruik ik op aanraden Mozilla Firefox 0.8 als internet browser, zijn er nog meer die dat gebruiken?

Moet zeggen dat het een perfect alternatief is voor IE (6.0 in mijn geval), vind em zelfs beter. Pagina's laden aanmerlkelijk sneller, ingebouwde pop-up killer. Instellingen zijn veel overzichtelijker.

http://www.mozilla.org/ voor diegene die er interesse in heeft.

Is IE te deinstalleren?? of is het tever in XP geintegreerd??

Blikopener
22-02-2004, 19:37
IE deinstalleren bij Windhoos??
XP is IE :D

Marcski
22-02-2004, 20:50
Kan wel, zoek maar ff op Google...

Ik gebruik Opera en Mozilla Firefox, beide onder Linux ;)

sjampoo
22-02-2004, 22:32
Mozilla op me werk, Opera thuis.. (6.x , 7 heeft een voor mij te geavanceerde e-mail client).. IE thuis ook, maar dan met google toolbar (pop-killert!)

alles zo veel mogelijk in UK.. NL zuigt..

TENZIJ ER IEMAND WIN98SE heeft liggen in het DUITS! (dan houd ik mij aanbevolen (ja, ik zoek nog steeds)

Blikopener
22-02-2004, 22:36
Hmmm.... Rhapsody :bow:

sjampoo
23-02-2004, 11:59
Hey!!!

U here 2?!

Zestienkleppen
23-02-2004, 12:13
Is Mozilla ook aan te raden onder Win98?

Marcski
23-02-2004, 13:11
Ja hoor.. gewoon proberen, bevalt het niet, ga je weer terug nar IE

Zestienkleppen
23-02-2004, 13:54
tot nog toe lijkt het me wel wat. 't Is inderdaad sneller, waar IE wel eens een wit scherm laat zien geeft mozilla de geladen objecten al weer.

Zestienkleppen
25-02-2004, 10:23
Nu toch ook wel een aantal storende minpunten. Het programma loopt af en toe vast, vooral tijdens downloaden. Het opstarten duurt veel langer als bij IE. Sommige pagina's worden niet (goed) weergegeven, bijvoorbeeld met internetbankieren.
Opmerking, ik gebruik Mozilla 1.6 en niet Firefox alleen. Is daar nog verschil tussen?

Martijn65
25-02-2004, 18:44
die verschillen staan volgensmij op de mozilla site zelf.. maar ik mot em nog ff installeren, RSS feeds van bv. actieve topics is echt vet..

Zestienkleppen
25-02-2004, 19:05
Huh, RSS feeds, was da? (of is dit een ongelooflijk domme vraag?)

Marco
25-02-2004, 20:27
Bij mij werkt ie echt perfect, nog geen lastige errors gehad, alles werkt ook

Zestienkleppen
25-02-2004, 20:36
het werkt wel, maar een bestand downloaden (rechtermuisknop, save target as...) mislukt nog elke keer. Hij begint er wel aan maar loopt ergens vast.

Martijn65
25-02-2004, 22:08
RSS feeds zijn een soort van plugins die je browser weer kan geven, die plugin zoekt dan op de betreffende internetsite naar de actieve topics bv. je hoeft dan niet naar alle sites te surfen om de actieve topics bij te houden. Je drukt dan op die plugin -> haalt topics op en je kunt ze zo bekijken.. (hoop dat je het snapt)

Zestienkleppen
26-02-2004, 03:31
ik snap het maar ik begrijp het niet, net zoals Bassie. Ik meen dat die optie ergens voorbij is gekomen, maar kan het niet meer terugvinden. Was het een add-on ofzo?

Opmerking: ik heb nu Mozilla 1.6 vanaf de c't CD geinstalleerd, het enige verschil dat ik zie is dat er bovenaan in de window title geen "build 1151315 lalalala' meer staat.

Zestienkleppen
26-02-2004, 13:55
Ook al gevonden wat het de hele tijd vast laat lopen; macromedia flash player. Als dat er niet op kan, tezamen met het feit dat je IE wel moet houden voor bv internet bankieren vind ik de voordelen niet meer opwegen te de nadelen. Maar da's mijn mening.

Gert
26-02-2004, 13:59
Nu ff een vraag voordat ik me op Mozilla stort : hoe importeer je je bookmarks vanuit IE naar Mozilla ?

Zestienkleppen
26-02-2004, 14:00
Op de een of andere manier doet het programma dat automatisch. Ze stonden wel een beetje verkeerd, maar na wat schuiven was het weer perfect.

Marco
26-02-2004, 19:06
Gert, In de map imported IE favorites moeten ze staan als het goed is.

Idd wel ERRUG bud dat internetbankieren niet kan met mozilla, terwijl ik bijv wel bij Visa kan inloggen, maar ja, komt ooit nog wel eens goed hoop ik

Marco
26-02-2004, 19:44
Even nog over het internet bankieren, bij de ABN werkt het gewoon met mozilla, alleen bij die homo's van de raadboutbank niet.

Marcski
26-02-2004, 19:53
Wie zit er dan ook bij die boerenbank? :P

Zestienkleppen
26-02-2004, 20:11
Wij zit er dan ook bij die boerenbank? :P

Hee hee hee!!! Komt tijd komt belastingvoordeel!
Is er nou geen flash player voor Mozilla?

Marco
26-02-2004, 21:03
Jawel, je kunt gewoon de flash plugin voor mozilla downloaden.

Makkelijkste is om ff naar een site te gaan met flash, dan krijg je vanzelf een schermpje van, download plugin

of sjek ff www.macromedia.com

Zestienkleppen
27-02-2004, 01:46
Jawel, je kunt gewoon de flash plugin voor mozilla downloaden.

Makkelijkste is om ff naar een site te gaan met flash, dan krijg je vanzelf een schermpje van, download plugin

of sjek ff www.macromedia.com
Maar zoals ik al zei, na het installeren van die flash gaat ie de hele tijd vastlopen...

Marco
01-03-2004, 19:51
Nog een voordeel ontdekt, ik heb eigenlijk helemaal geen last meer van troep op mn pc. Enge registerentry's en meer van dat soort shit, sinds ik mozilla gebruik.

Heb een aantal scanners en die geven aan dat alles schoon is. Toen ik nog IE gebruikte zat er altijd wel ergens wat crap

Zestienkleppen
01-03-2004, 20:33
Da's inderdaad wel beter. IE geeft een boel troep en ik heb ook wel eens het vermoeden dat dat de bedoeling ook is.

Martijn65
01-03-2004, 21:15
Yahoo bericht dat RSS-feeds een steeds prominentere rol gaan spelen op Internet. De technologie is ontwikkeld om surfers op eenvoudige wijze een overzicht te geven van de headlines op diverse websites en om ze ervan op de hoogte te stellen als er een item aan een site wordt toegevoegd. Sommige analisten zijn zodanig enthousiast dat ze RSS al betitelen als de "killer app" van de tweede generatie XML, iets dat bevestigd lijkt te worden door de snelle groei van de standaard; index Syndic8.com voegde in januari 7326 feeds toe aan zijn database, de grootste maandelijkse groei sinds de oprichting in 2001. Recentelijk zijn dan ook zeer diverse noemenswaardige websites begonnen met het aanbieden van webfeeds, waaronder Disney, Apple iTunes, Human Rights Watch, Yahoo, Google en zelfs de democratische presidentskandidaat Howard Dean. Ook Tweakers.net biedt al geruime tijd een eigen feed.

Maar ondanks alle verwachtingen dat 2004 "het jaar van de feeds" gaat worden, wordt er door diverse personen geruzied over de rol van de standaard. Sommige ontwikkelaars vinden dat RSS goed is zoals het is, terwijl anderen menen dat de techniek uitgebreid moet worden en tweewegs-communicatie mogelijk moet maken. Bovendien zouden de feeds niet uniform genoeg zijn, en menen sommigen dat het te ingewikkeld is om ze te ontvangen. Mede verantwoordelijk voor dat laatste is het feit dat Windows geen ingebouwde RSS-reader heeft, hetgeen voor minder gevorderde computergebruikers een belangrijke drempel kan vormen. De volgende versie van Windows zal naar verluidt wel ondersteuning bieden voor RSS, iets dat door Microsoft-evangelist Robert Scoble van harte wordt aangemoedigd: "If you're not reading it in RSS you're wasting your time."

dussssssss...... iedereen aan de mozilla... :D

Zestienkleppen
01-03-2004, 21:52
...hetgeen voor minder gevorderde computergebruikers een belangrijke drempel kan vormen...

Hmm, hier zit dus die minder gevorderde computergebruiker, hoe kan ik op een van de genoemde pagina's gebruik maken van RSS met behulp van Mozilla?