View Full Version : Hulp nodig bij EV motor
Wahnsinn
23-10-2005, 10:34
Ik denk dat ik toch eindelijk eens een echte kenner moet inschakelen bij mijn auto.. Hoe vaak hij ook gemaakt wordt door de gewone monteur, het probleem komt altijd terug. Het slecht starten.. Ik kom er echt niet meer uit..
Is er iemand in zuid-limburg die me wil helpen? Of analyseren zodat er wat aan gedaan kan worden??
Het gaat dus om een EV motor..
Pedaalemmer
23-10-2005, 12:56
Bij mij starte hij slecht vanweg de startmoter...deze vervangen en probleem was verholpen.
Ik denk dat ik toch eindelijk eens een echte kenner moet inschakelen bij mijn auto.. Hoe vaak hij ook gemaakt wordt door de gewone monteur, het probleem komt altijd terug. Het slecht starten.. Ik kom er echt niet meer uit..
Is er iemand in zuid-limburg die me wil helpen? Of analyseren zodat er wat aan gedaan kan worden??
Het gaat dus om een EV motor..
Ah de EV motor ...
Wanneer start ie slecht?? Bij koude of warme motor ??
fre-golf1-16v
23-10-2005, 16:56
wat is het probleem starten of aanslaan van de motor
Wahnsinn
23-10-2005, 19:09
het aanslaan eigenlijk. je hoort hem kuchen maar voordat hij aanslaat... Het is weer een stuk erger geworden de laatste tijd..
Warm of koud maakt niet veel uit. Ook niet of ik hem de dag er voor 100 km heb gereden of 2 km..
De startmotor werkt nog goed
Koude start injector in orde?
Wahnsinn
24-10-2005, 07:50
Hoe kan ik dat controleren?
van je inlaatspruitstuk schroeven en een maatje laten starten, kijken of er peut uitkomt ;)
Wahnsinn
24-10-2005, 10:11
Een handleiding voor dummies graag..
of iemand die er verstand van heeft die me even kan komen helpen.. ben zeer leergierig, maar leren door te kijken is nog steeds het meest effectief en veiligste als je er nuawelijks verstand van hebt ;)
Wahnsinn
25-10-2005, 08:30
Trouwens, er is ook nog een onderdeel in mijn motor dat helemaal niet aangesloten is..Kun je hier wat meer over lezen:
Niet Aangesloten Onderdeel (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=13607)
Dat is ook niet hoe het hoort.. Ik vermoed dat er een andere kabelboom ooit in is gehangen van een nieuwer type GTI. Maar dat kan ik ook mis hebben, vandaar dat er echt eens iemand langs moet komen die er echt verstand van heeft en dat type goed kent..
Trouwens, er is ook nog een onderdeel in mijn motor dat helemaal niet aangesloten is..Kun je hier wat meer over lezen:
Niet Aangesloten Onderdeel (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=13607)
Dat is ook niet hoe het hoort.. Ik vermoed dat er een andere kabelboom ooit in is gehangen van een nieuwer type GTI. Maar dat kan ik ook mis hebben, vandaar dat er echt eens iemand langs moet komen die er echt verstand van heeft en dat type goed kent..
Dat van dat niet aangesloten dingetje is al eens uitgelegd, maar dat heeft nog steeds niks met slecht starten te maken.
Slecht starten kan namelijk zoveel oorzaken hebben, van slechte bougies en kabels tot en met een slechte brandstofpomp. Probleem is dat jezelf al aangeeft er weinig van te weten, dus word hulp op afstand lastig
Wahnsinn
25-10-2005, 15:07
Vandaar dat ik vraag of er iemand in de buurt woont.. :rolleyes:
En dat van dat niet aangesloten onderdeel is me duidelijk maar dat moet wel ook ooit nog eens gemaakt worden. Zeg niet dat degene die komt kijken de auto moet gaan maken maar dat ik even een professioneel oog op de zaak wil laten schijnen van dichtbij
Wahnsinn
30-10-2005, 08:43
Het probleem lijlkt nu opgelost... Het staafje in de ontstekingskap was helemaal weg, die vervangen en nu start het weer een stuk beter.. ben benieuwd voor hoelang
Wahnsinn
03-02-2006, 18:28
Even een Update
Het was dus niet echt opgelost.
het aanslaan blijft slecht. Ik ga er van uit dat een auto meteen moet aanspringen als je de sleutel omdraait in het contact maar ik moet vaak het gas intrappen en dan nog even wachten..
Hij start wel altijd. De bougie kabels zijn allemaal vervangen en nieuw, de verdelerkap is gloednieuw, startmotor is in orde.
En voor zover ik weet is de koude start ook in orde.. Is dit dan toch iets typisch EV??
golf mkII 16v
03-02-2006, 19:26
drukaccumulator zit onder de auto bij de pomp
Reaper Kustoms
03-02-2006, 19:43
omschrijf je probleem wat beter, dan kan er ook een betere diagnose gesteld worden.
geef je veel gas bij het starten? niet doen. in principe moet je van het gaspedaal afblijven bij het starten. ga eerst eens simpel zoeken. vochtige luchtfilter, scheurtje in vacuumslang ergens, etc. kan veel simpels zijn... is je brandstofpomp nog wel in orde. een vrined van me had eens dezelfde symptomen aan een fordje, deze had een gare benzinepomp.
omschrijf je probleem wat beter, dan kan er ook een betere diagnose gesteld worden.
geef je veel gas bij het starten? niet doen. in principe moet je van het gaspedaal afblijven bij het starten. ga eerst eens simpel zoeken. vochtige luchtfilter, scheurtje in vacuumslang ergens, etc. kan veel simpels zijn... is je brandstofpomp nog wel in orde. een vrined van me had eens dezelfde symptomen aan een fordje, deze had een gare benzinepomp.
ik denk dat je hier ook eens naar moet kijken, ut kan best in de hele kleine dingetjes zitten, ook omdat je auto verder goed loopt (of is dit niet het geval?) als het egt niet lukt zijn er zker nog wel wat man hier op het forum die uit het zonnige zuiden komen die je best wel willen helpen ;) :hug:
ik had precies dezelfde problemen met mijn ev blok
maar ik had met koude start dat hij nog wel redelijk snel aansloeg en met warme start pas na 10min of zo
als tie dan start lijkt het dan ook alsof hij ff op 3 cilinders loopt ?
zou de spinnekop es nakijken van je injectiesysteem
als die lekt dan lekt hij alles de cilinderkamers in waardoor hij verzuipt en niet aanslaat
ik had er toen een andere spinnekop opgezet en het probleem was verholpen
hij liep gelijk ook weer een stuk zuiniger
Wahnsinn
04-02-2006, 12:42
als tie dan start lijkt het dan ook alsof hij ff op 3 cilinders loopt ?
Dit klinkt bekend.. Alleen start hij bij warme en koude toch wel binnen 30 sec. maar niet van harte..
Iemand een Idee hoe de spinnekop heet in het duits? heb namelijk zo een "help u zelf" boek, maar dat is in het duits.. Dus kan ik Spinnekop niet echt vinden.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.