Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-10-2005, 10:34
Wahnsinn's Avatar
Wahnsinn Wahnsinn is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 923
Default Hulp nodig bij EV motor

Ik denk dat ik toch eindelijk eens een echte kenner moet inschakelen bij mijn auto.. Hoe vaak hij ook gemaakt wordt door de gewone monteur, het probleem komt altijd terug. Het slecht starten.. Ik kom er echt niet meer uit..

Is er iemand in zuid-limburg die me wil helpen? Of analyseren zodat er wat aan gedaan kan worden??

Het gaat dus om een EV motor..
__________________
Driving:
Scirocco GTX 16v 1986
Golf 7 1.6 TDI (Lease)

Old Car:
Golf 2 GTI 1984
Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped)
Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005
Reply With Quote
  #2  
Old 23-10-2005, 12:56
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Bij mij starte hij slecht vanweg de startmoter...deze vervangen en probleem was verholpen.
Reply With Quote
  #3  
Old 23-10-2005, 16:54
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Question

Quote:
Originally Posted by Golf_Wolf
Ik denk dat ik toch eindelijk eens een echte kenner moet inschakelen bij mijn auto.. Hoe vaak hij ook gemaakt wordt door de gewone monteur, het probleem komt altijd terug. Het slecht starten.. Ik kom er echt niet meer uit..

Is er iemand in zuid-limburg die me wil helpen? Of analyseren zodat er wat aan gedaan kan worden??

Het gaat dus om een EV motor..


Ah de EV motor ...

Wanneer start ie slecht?? Bij koude of warme motor ??
Reply With Quote
  #4  
Old 23-10-2005, 16:56
fre-golf1-16v's Avatar
fre-golf1-16v fre-golf1-16v is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 490
Default

wat is het probleem starten of aanslaan van de motor
Reply With Quote
  #5  
Old 23-10-2005, 19:09
Wahnsinn's Avatar
Wahnsinn Wahnsinn is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 923
Default

het aanslaan eigenlijk. je hoort hem kuchen maar voordat hij aanslaat... Het is weer een stuk erger geworden de laatste tijd..

Warm of koud maakt niet veel uit. Ook niet of ik hem de dag er voor 100 km heb gereden of 2 km..

De startmotor werkt nog goed
__________________
Driving:
Scirocco GTX 16v 1986
Golf 7 1.6 TDI (Lease)

Old Car:
Golf 2 GTI 1984
Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped)
Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005
Reply With Quote
  #6  
Old 23-10-2005, 20:34
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Koude start injector in orde?
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #7  
Old 24-10-2005, 07:50
Wahnsinn's Avatar
Wahnsinn Wahnsinn is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 923
Default

Hoe kan ik dat controleren?
__________________
Driving:
Scirocco GTX 16v 1986
Golf 7 1.6 TDI (Lease)

Old Car:
Golf 2 GTI 1984
Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped)
Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005
Reply With Quote
  #8  
Old 24-10-2005, 08:03
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

van je inlaatspruitstuk schroeven en een maatje laten starten, kijken of er peut uitkomt
Reply With Quote
  #9  
Old 24-10-2005, 10:11
Wahnsinn's Avatar
Wahnsinn Wahnsinn is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 923
Default

Een handleiding voor dummies graag..

of iemand die er verstand van heeft die me even kan komen helpen.. ben zeer leergierig, maar leren door te kijken is nog steeds het meest effectief en veiligste als je er nuawelijks verstand van hebt
__________________
Driving:
Scirocco GTX 16v 1986
Golf 7 1.6 TDI (Lease)

Old Car:
Golf 2 GTI 1984
Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped)
Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005
Reply With Quote
  #10  
Old 25-10-2005, 08:30
Wahnsinn's Avatar
Wahnsinn Wahnsinn is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 923
Default

Trouwens, er is ook nog een onderdeel in mijn motor dat helemaal niet aangesloten is..Kun je hier wat meer over lezen:

Niet Aangesloten Onderdeel

Dat is ook niet hoe het hoort.. Ik vermoed dat er een andere kabelboom ooit in is gehangen van een nieuwer type GTI. Maar dat kan ik ook mis hebben, vandaar dat er echt eens iemand langs moet komen die er echt verstand van heeft en dat type goed kent..
__________________
Driving:
Scirocco GTX 16v 1986
Golf 7 1.6 TDI (Lease)

Old Car:
Golf 2 GTI 1984
Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped)
Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005
Reply With Quote
  #11  
Old 25-10-2005, 12:06
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Exclamation

Quote:
Originally Posted by Golf_Wolf
Trouwens, er is ook nog een onderdeel in mijn motor dat helemaal niet aangesloten is..Kun je hier wat meer over lezen:

Niet Aangesloten Onderdeel

Dat is ook niet hoe het hoort.. Ik vermoed dat er een andere kabelboom ooit in is gehangen van een nieuwer type GTI. Maar dat kan ik ook mis hebben, vandaar dat er echt eens iemand langs moet komen die er echt verstand van heeft en dat type goed kent..


Dat van dat niet aangesloten dingetje is al eens uitgelegd, maar dat heeft nog steeds niks met slecht starten te maken.

Slecht starten kan namelijk zoveel oorzaken hebben, van slechte bougies en kabels tot en met een slechte brandstofpomp. Probleem is dat jezelf al aangeeft er weinig van te weten, dus word hulp op afstand lastig
Reply With Quote
  #12  
Old 25-10-2005, 15:07
Wahnsinn's Avatar
Wahnsinn Wahnsinn is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 923
Default

Vandaar dat ik vraag of er iemand in de buurt woont..

En dat van dat niet aangesloten onderdeel is me duidelijk maar dat moet wel ook ooit nog eens gemaakt worden. Zeg niet dat degene die komt kijken de auto moet gaan maken maar dat ik even een professioneel oog op de zaak wil laten schijnen van dichtbij
__________________
Driving:
Scirocco GTX 16v 1986
Golf 7 1.6 TDI (Lease)

Old Car:
Golf 2 GTI 1984
Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped)
Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005
Reply With Quote
  #13  
Old 30-10-2005, 08:43
Wahnsinn's Avatar
Wahnsinn Wahnsinn is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 923
Default

Het probleem lijlkt nu opgelost... Het staafje in de ontstekingskap was helemaal weg, die vervangen en nu start het weer een stuk beter.. ben benieuwd voor hoelang
__________________
Driving:
Scirocco GTX 16v 1986
Golf 7 1.6 TDI (Lease)

Old Car:
Golf 2 GTI 1984
Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped)
Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005
Reply With Quote
  #14  
Old 03-02-2006, 18:28
Wahnsinn's Avatar
Wahnsinn Wahnsinn is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 923
Default

Even een Update


Het was dus niet echt opgelost.

het aanslaan blijft slecht. Ik ga er van uit dat een auto meteen moet aanspringen als je de sleutel omdraait in het contact maar ik moet vaak het gas intrappen en dan nog even wachten..

Hij start wel altijd. De bougie kabels zijn allemaal vervangen en nieuw, de verdelerkap is gloednieuw, startmotor is in orde.

En voor zover ik weet is de koude start ook in orde.. Is dit dan toch iets typisch EV??
__________________
Driving:
Scirocco GTX 16v 1986
Golf 7 1.6 TDI (Lease)

Old Car:
Golf 2 GTI 1984
Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped)
Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005

Last edited by Golf_Wolf : 03-02-2006 at 18:33.
Reply With Quote
  #15  
Old 03-02-2006, 19:26
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

drukaccumulator zit onder de auto bij de pomp
Reply With Quote
  #16  
Old 03-02-2006, 19:43
Reaper Kustoms's Avatar
Reaper Kustoms Reaper Kustoms is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 629
Default

omschrijf je probleem wat beter, dan kan er ook een betere diagnose gesteld worden.
geef je veel gas bij het starten? niet doen. in principe moet je van het gaspedaal afblijven bij het starten. ga eerst eens simpel zoeken. vochtige luchtfilter, scheurtje in vacuumslang ergens, etc. kan veel simpels zijn... is je brandstofpomp nog wel in orde. een vrined van me had eens dezelfde symptomen aan een fordje, deze had een gare benzinepomp.
Reply With Quote
  #17  
Old 03-02-2006, 19:49
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Quote:
Originally Posted by Reaper Customs
omschrijf je probleem wat beter, dan kan er ook een betere diagnose gesteld worden.
geef je veel gas bij het starten? niet doen. in principe moet je van het gaspedaal afblijven bij het starten. ga eerst eens simpel zoeken. vochtige luchtfilter, scheurtje in vacuumslang ergens, etc. kan veel simpels zijn... is je brandstofpomp nog wel in orde. een vrined van me had eens dezelfde symptomen aan een fordje, deze had een gare benzinepomp.

ik denk dat je hier ook eens naar moet kijken, ut kan best in de hele kleine dingetjes zitten, ook omdat je auto verder goed loopt (of is dit niet het geval?) als het egt niet lukt zijn er zker nog wel wat man hier op het forum die uit het zonnige zuiden komen die je best wel willen helpen
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #18  
Old 04-02-2006, 10:14
Wim_pie Wim_pie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 202
Send a message via MSN to Wim_pie
Default

ik had precies dezelfde problemen met mijn ev blok
maar ik had met koude start dat hij nog wel redelijk snel aansloeg en met warme start pas na 10min of zo

als tie dan start lijkt het dan ook alsof hij ff op 3 cilinders loopt ?

zou de spinnekop es nakijken van je injectiesysteem
als die lekt dan lekt hij alles de cilinderkamers in waardoor hij verzuipt en niet aanslaat

ik had er toen een andere spinnekop opgezet en het probleem was verholpen

hij liep gelijk ook weer een stuk zuiniger
__________________
The Return of the legend !!

<<<<V-Dub Team Haaglanden !!>>>>
Reply With Quote
  #19  
Old 04-02-2006, 12:42
Wahnsinn's Avatar
Wahnsinn Wahnsinn is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 923
Default

Quote:
Originally Posted by Wim_pie
als tie dan start lijkt het dan ook alsof hij ff op 3 cilinders loopt ?


Dit klinkt bekend.. Alleen start hij bij warme en koude toch wel binnen 30 sec. maar niet van harte..

Iemand een Idee hoe de spinnekop heet in het duits? heb namelijk zo een "help u zelf" boek, maar dat is in het duits.. Dus kan ik Spinnekop niet echt vinden.
__________________
Driving:
Scirocco GTX 16v 1986
Golf 7 1.6 TDI (Lease)

Old Car:
Golf 2 GTI 1984
Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped)
Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum