PDA

View Full Version : verschil cil kop 1.6 D en TD..


Rallyegek
25-02-2004, 17:44
is een kop van een D op een TD te gebruiken ?? en andersom ??

in de bijbel zag ik dat het onderdeel nummer hetzelfde is alleen 2 letters op het eind niet......

als ik 100% zeker weet dat het wil.....
want ik heb zelf (me auto ) een gescheurde kop en heb dus een andere nodig en ik zag een kop te koop staan, er staat alleen niet bij van welke diesel het is maar als dat niet uitmaakt.... dan kan ik em aanschaffen

Zestienkleppen
25-02-2004, 19:24
Kwam je hier achter tijdens de werkzaamheden voor revisie? Da's wel vervelend. Ik durf wel te zeggen dat het past, maar niet 100% zeker. Een turbo motor heeft toch altijd een lagere compressie, of hoeft dat niet bij diesel? Misschien dat dan de kop anders is (lager bijvoorbeeld...andere verbrandingskamer)

Marco
25-02-2004, 19:41
Als de 2 eindletters anders zijn, zijn ze ZEKER NIET, hetzelfde. Die geven nou net juist het artikel zelf aan.

Zo is een nummer (in de meeste gevallen) opgebouwd:

als voorbeeld 191 546 933 B

191 = type of model (behalve bij motor, versn, onsteking en nog wat uitzonderringen

5 = hoofdgroepnummer

46 = ondergroep nummer

933 = deelbenaming

B= wijzigings letter (als het artikel later veranderd is)

er kunnen nog cijfers op het eind staan, die zijn voor de kleuruitvoering

Dus wat jij zegt dat de laatste 3 nummers anders zijn dat klopt, want het onderdeel wat jij zoekt valt zowel in dezeflde model- hoofd als ondergroep.

Rallyegek
25-02-2004, 19:48
068 103 351 AA = JP

068 103 351 AC = ME

andere motorcodes staan er zo niet bij...

maar het is dus niet uitwisselbaar ?
en de koppen onderling van een TD zit daar nog verschil in ?

Zestienkleppen
25-02-2004, 20:40
Oeps sorry, kzeg al niets meer.

Stijn
25-02-2004, 21:18
Ik weet dat er verschil zit in onderblok van een TD, maar geloof niet dat er verschil in de kop zit. Weet het niet zeker. We hebben al wel eens vaker D koppen op TD's gezet met goed resultaat. De gloeipluggen zijn wel anders trouwens, even overzetten.

Dat er verschillende onderdeelnummers opstaan geloof ik meteen, maar VW doet dat wel vaker met dingen. Zo past een Passat velg ook op een Golf....zeg maar....

Marco
25-02-2004, 22:41
Dat is waar stijn.

Maar zoals rallyegek nu aangeeft zou je zeggen dat ze wel hetzelfde zijn want het nummer is in principe hetzelfde, alleen zullen ze later bij de turbo modellen misschien wat gewijzigd hebben, maar niet van dusdanig aard dat het een hele andere kop is geworden.

Rallyegek
25-02-2004, 22:43
dat is een nummer wat ik in edje vond,

maar het gaat mij erom of ik een normale diesel kop op een TD kan zetten van een golf 2......

Stijn
25-02-2004, 23:02
Ik zeg dat het gaat. En als het ploft dan ploft het.
Vriend van me rijdt in ieder geval met goed succes rond met een D kop op een TD.

Rallyegek
27-02-2004, 13:45
de kerel van marktplaats heeft niet meer gereageerd..... had me mailtje wel glezen...

ga nu voor een gereviseerde kop bij brus motors gaat me rond de 250 pleuro kosten maar het blok wat ik er nu in heb is het langzaam aan het begeven, lust graag olie....... maar het is nog steeds starten en lopen....

dapain
01-03-2004, 11:29
Ik heb net een nieuwe kop+ turbo op mijn 59kw. Aangezien mijn eigen kop helemaal verrot was(voorkamers gescheurt) hebben we een gebruikt van een 1.6d (40kw). Hij rijd nog steeds dus het moet niks uitmaken. Ik durf je geen bindend advies te geven maar bij mij maakte het niks uit.

Suc6