View Full Version : stoplicht laten pinken
denhaute
07-11-2005, 19:47
hallo iedereen
eens een vraagje weet hier iemand hoe je u stoplichten achteraan laat pinken, zoals bij een amerikaanse wagen?? zou graag daar een schema van hebben!!!
groetan bart
lowrider
07-11-2005, 20:12
je draden van het knipperlicht bij de remlichten aansluiten . Dan krijgen je remlampen stroom als je het knipperlicht aandoet. Kweetniet wat er gebeurt als en je knipperlicht aandoet en remt . dan blijven ze gewoon branden denk ik.
nee.. dan maak je kortsluiting...
sluiting hoezo?
je hebt dan 2 plus draadjes heen lopen en 1 min terug.. krijg je echt geen sluiting van.
alleen met de rem ingedrukt heb je geen knipperlicht meer...
wat je wel kan doen is de knippers in je gewone achterlichten bouwen.
ow... nja.. ik had gehoord (toen ik m`n remlichten op m`n mistlampen aan sloot) dat ik de mistlampschakelaar niet moest gebruiken... omdat ik anders sluiting kreeg :rolleyes:
kan op een moeilijke manier (effe zoeken op keversite)
maar als je de originele onderdelen kunt bemachtingen (speciale pinkhendel van amerikaanse versies)
kan het ook lekker eenvoudig
schemas op vintagebus
denhaute
07-11-2005, 22:57
het probleem is als je remd dat het gewoon blijft branden en niet de kant die jij kiest gaat pinken!! maar maakt zeker geen kortsluiting!!
merci voor de type zal eens op de site gaan zien groeten en bedankt
verdere tips zijn zeker nog welkom
Hebben jullie misschien al eens van Diode's gehoord? Die had rene namelijk ook moeten gebruiken, dan had ie gewoon zn mistlamp kunnen gebruiken bij zn dubbele remlichten. Kun je bij deze situatie ook gebruiken. Zorgt ervoor dat je knipperlichten niet aan gaan met remmen
molenari
08-11-2005, 00:26
Kijk inderdaad ff op vintagebus. Daar staan US schema's. Ik denk dat je de knipperlichtschakeling bedoelt op een bus met de kleine achterlichten? (1971 en ouder).
De schakeling is niet zo moeilijk. Zo uit het hoofd moet je alleen een speciale waarschuwingslichtschakelaar hebben. De USA versie heeft namelijk meer aansluitingen. Bij een standaard Europese wagen loopt de draad van de hoofdremcylinder direct naar de achterlichtunits. Bij de USA versie gaat deze draad via de waarschuwingslicht schakelaar.
Toevallig heb ik deze twee typen schakelaars op dit moment voor mijn neus liggen :)
De Europese versie voor de T2:
bestelnr: 111 953 235 F
heeft de volgende aansluitingen:
L, R, 15, 30, 31, 49a, +
De USA versie voor de T2a:
bestelnr: 111 953 235 D
heeft de volgende aansluitingen:
L, R, 15, 30, 31, 49a, 54, 54f
Mocht je geen beradingsschema kunnen vinden dan kan ik je wellicht helpen, moet ik wel ff tijd hebben om deze te scannen.
denhaute
08-11-2005, 09:57
hey
ja op vintagebus heb ik het schema gevonden merci voor de tip!!
maar nu zit ik mee vuldende probleem!! dus ik moet een andere schakelaar hebben zoals je zij he!! maar zou jou maar daar aan kunnen helpen? moet geen origionele zijn voor splitbus. maar als je hem maar op de zelfde mamier kunt bevestige op de stuurkollom!!
groeten
molenari
08-11-2005, 12:15
hey
ja op vintagebus heb ik het schema gevonden merci voor de tip!!
maar nu zit ik mee vuldende probleem!! dus ik moet een andere schakelaar hebben zoals je zij he!! maar zou jou maar daar aan kunnen helpen? moet geen origionele zijn voor splitbus. maar als je hem maar op de zelfde mamier kunt bevestige op de stuurkollom!!
groeten
Vergelijk de stroomschema van een US bus met die van een standaard bus en bekijk de verschillen. Volgens mij is alleen de schakelaar voor de alarmlichten anders. En tja, die alarmlichten dat was natuurlijk nog een optie in het spijlbustijdperk...heb je een alarmlichtschakelaar in je bus? Of alleen de schakelaar op de stuurkolom om richting aan te geven?
denhaute
08-11-2005, 13:42
allleen voor de richting aan tegeve en die is ook anders bij een us bus meer aansluitingen!! voor stoplicht gaat ook langs daar!!!
molenari
08-11-2005, 14:15
Tja, dan wordt het shoppen op The Samba ben ik bang. Of zelf iets geniaals bedenken.
denhaute
08-11-2005, 14:17
zijn er al nen tijd zelf naar op zoek maar wild me maar niet lukken!!!!
dus daarom hulp aan het zoeken he
molenari
08-11-2005, 14:33
zijn er al nen tijd zelf naar op zoek maar wild me maar niet lukken!!!!
dus daarom hulp aan het zoeken he
kent skele juh, dan bruukst toch dien alde ljochten en net die amerikaanse?
vw-maarten
08-11-2005, 14:35
Ik zou gewoon diode's gebruiken. En dan van die dikke natuurlijk. Ik heb het voor een vriend van mij gesoldeerd. Hij wou dubbele remlichten in zijn golf III. Dus even de mistlichten aangesloten op zijn remlicht met een diode. Mistlichten gaan branden als je remt en remlicht gaat niet branden als je het mistlicht aanzet. Dus perfect zo.
denhaute
08-11-2005, 20:09
ja dat wel!! zo werkt het bij mij nu ook als ik pink gaat het stoplicht pinken!!! geweldig he!!! ook met diode en raile maar als ik begin te remmen gaan de bijde kanten remmen van plaat dat stoplicht gekozen door mijn blijft pinken !!
dus ja en dat is niet zo geweldig!!
groeten bart
molenari
09-11-2005, 13:50
ja dat wel!! zo werkt het bij mij nu ook als ik pink gaat het stoplicht pinken!!! geweldig he!!! ook met diode en raile maar als ik begin te remmen gaan de bijde kanten remmen van plaat dat stoplicht gekozen door mijn blijft pinken !!
dus ja en dat is niet zo geweldig!!
groeten bart
Maar heb je al gezocht naar die schakelaar- en relaisonderdeels op een forum als 'TheSamba.com'? Het schijnt dat er in Noord Amerika veel bussen zijn geleverd met de onderdelen die jij zoekt. The Samba heeft een forum, er is zelfs nog een Vintagebus mailinglist. Waar wacht je op? De kans op succes is op het Volksforum een stuk lager als je het mij vraagt. Go West.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.