PDA

View Full Version : Ervaring inbouw 1.9TD blok in T3 pick-up gevraagd!


klijhoofd
10-11-2005, 14:46
Ik wil een VW T3 pick-up kopen en er een 1.9TD (75 of 80 pk <-- voldoende???) blok in leggen. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij een omschrijving geven hoe dit moet? Welk type blok is het meest geschikt en welke onderdelen moet ik naast de motor vervangen? Is dit blok sterk genoeg voor deze bus of weet iemand een betere optie?

Ik zit met name met aansluitingen van b.v. koelwatersysteem etc. Moeten hiervoor veel aanpassingen gemaakt worden?

Ik hoor graag van jullie!

Je kunt een eventuele omschrijving mailen naar

tom_klijberg@hotmail.com

Alvast bedankt,

Groeten,

Tom

Stijn
10-11-2005, 19:21
Ik heb geen ervaring met een 1.9TD maar wel met GTI blokken in bussen (1.9 GTI 16V Turbo:)), dat heb ik vaker gedaan.

Het allermakkelijkste is als je een 1.6TD busblok als donor gebruikt, je kunt dan vrijwel alles overnemen; zoals carter, motorsteunen, koppeling, waterslangen. Dit ging bij ombouw naar GTI vrij eenvoudig.

Ik zou dus eens onderzoeken hoeveel het 1.9TD onderblok lijkt op een 1.6TD en of de relevante onderdelen dus over te zetten zijn. Dan ben je vrij simpel een heel eind op weg.

AD racing
10-11-2005, 21:45
Wat ik me wel afvraag is als je geen problemen gaat hebben met de hydraulische klepstoters... zal de olie er niet uitstromen omdat die motor een beetje gekanteld ligt... Graag een mening hierover ( ben dit namelijk ook een beetje van plan in een T3) ;) :cool: :) :)

Split52
10-11-2005, 22:29
Betere optie: V10TDI met Porsche G50 bak.